УРОК 8 Варіант 1 Тема. Секрети ввічливої людини. Поняття ввічливості. Правила ввічливості Мета: систематизувати знання дітей про слова та правила ввічливості; формувати практичні вміння; розширювати словник мовленнєвого етикету словами ввічливості; виховувати шанобливе ставлення до людей. Обладнання: сигнальні картки, плакат «Правила поведінки». ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Всі мерщій сідайте, діти. Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. І щоб не було мороки, Всі готові до уроку?! Тож гаразд, часу не гаємо І урок розпочинаємо. II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності — Ваші однокласники прочитають віршІ. З них ви дізнаєтеся, про що піде мова на сьогоднішньому уроці. 1.Коли необхідно вставати під час привітання? Умощуюсь я на дивані, Місце тут нагрію. Зайдуть старші — Привітатись Сидячи зумію. А навіщо підійматись? Клопоти сусідам, Та й ноги болітимуть, Як в старого діда. 2. Вітання-відповідь і одночасне вітання. А Я ВАС НЕ ЗНАЮ! Привітаннями дорослі Дітей допікають. То ж нам краще відповісти: — А я Вас не знаю! 3. Де і кого вітати? Як побачиш свого друга У шкільній їдальні, Кричи, ніби в лісі, Слова привітальні. 4. Рукостискання. Як учителя побачиш, Усміхнись йому привітно, Праву руку, а не ліву, Простягни йому. От здивується учитель, Ще й похвалить він тебе. 5. Як вітати? Як знайомого зустрінеш, Руки швидше у кишені Ти засунь по самі лікті, Голову — донизу. — Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про ввічливість. III. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу 1. Бесіда. — Є слова дуже важливі, вагомі — Батьківщина, мир... Є рідні та близькі — мама, тато, бабуся, дідусь, брат, сестра. А ще є ввічливі слова, які називаються чарівними. Ви повинні вирости дійсно гарними людьми — добрими, чуйними, ввічливими. Ввічлива людина поводиться з іншими природно, а тому викликає повагу та симпатію. Брутальна і невихована людина, яка не знає найпростіших правил поведінки, не може розраховувати на добре ставлення оточуючих. Ніхто не захоче мати справу із грубіяном. — Які ви знаєте ввічливі слова? — Доброго ранку! — прокинувшись, кажете ви матусі й таткові або вчителеві, коли він заходить до класу. — До побачення! — йдучи зі школи додому. — Дякую, спасибі, — щиро промовляєте за зроблену вам послугу. І всім від тих слів стає приємно і хороше. Поміркуйте, чому від тих слів стає приємно і хороше? — Прочитайте з дошки прислів’я і поясніть, як ви їх розумієте. • Шануйте людей і вас шануватимуть. • В чужому домі будьте привітливим, а не примітливим. • Скромність прикрашає людину. • Слова щирого вітання кращі за частування. • Ввічливих і лагідних скрізь шанують. • Не хвали сам себе, нехай тебе люди похвалять. • Не одяг прикрашає людину, а її добрі справи. 2. Гра «Світлофор ввічливості». — У вас на столах лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я зачитаю репліки, а ви повинні сказати: де правильно вчинили діти, а де — ні. «Дайте мені хлібину», — звертається хлопчик у магазині до продавця. (Червона) «Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне», — каже дівчинка в автобусІ. (Зелена) «Покличте до телефону Марину!» (Червона) «Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», — сказала дівчинка бібліотекаревІ. (Червона) «Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу!» (Зелена) 3. Розв’язання практичних задач. Питання до дітей: — А як ви будете себе поводити на Дні народження товариша? — Скажіть, будь ласка, як необхідно ставитися до дівчаток? — Для чого потрібна носова хустинка? — Куди ви подінете обгортку від шоколаду? — Діти, розіграйте, будь ласка, дані ситуації. 4. Складання правил культурної поведінки. • Не поспішайте першими сісти за стіл. • Не розмовляйте під час їжі. • Не перебивайте того, хто говорить. • Не показуйте пальцями на інших. • Не забудьте зняти шапку, коли заходите в приміщення. • Поступайтеся місцем людям похилого віку. • Не забудьте вибачитися, якщо ви когось штовхнули. IV. Заключна частина уроку — Очі людини — це дзеркало душі, бо, як сказав російський письменник А. П. Чехов, у людини все має бути прекрасним! Буває ціннішою вона за зовнішність, в якої краса завжди осяяна душевною красою. Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: «Ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб вони ставилися до вас!» Здавна на Землі люди цінували праведне життя — життя чесне, щире, відкрите, правдиве. Необхідно стримувати себе від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує зло. А от добро помножує добро! Не давайте злу побороти добро! Сказав мудрець: — Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізняє від мавпи й звіра. Хай живе істина стара: Людина починається з добра! V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Де ці знання можна використати? — Чому потрібно дотримуватися правил ввічливості? | |
| |
Переглядів: 1681 | |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Декоративна аплікація |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Весняні свята. Великдень |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Всього коментарів: 0 | |