💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Секрети ввічливої людини. Поняття ввічливості. Правила ввічливості

УРОК 8

Варіант 1

Тема. Секрети ввічливої людини. Поняття ввічливості. Правила ввічливості

Мета: систематизувати знання дітей про слова та правила ввічливості; формувати практичні вміння; розширювати словник мовленнєвого етикету словами ввічливості; виховувати шанобливе ставлення до людей.

Обладнання: сигнальні картки, плакат «Правила поведінки».

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руки вчасно підіймати.

І щоб не було мороки,

Всі готові до уроку?!

Тож гаразд, часу не гаємо І урок розпочинаємо.

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Ваші однокласники прочитають віршІ. З них ви дізнаєтеся, про що піде мова на сьогоднішньому уроці.

1.Коли необхідно вставати під час привітання?

Умощуюсь я на дивані,

Місце тут нагрію.

Зайдуть старші —

Привітатись Сидячи зумію.

А навіщо підійматись?

Клопоти сусідам,

Та й ноги болітимуть,

Як в старого діда.

2. Вітання-відповідь і одночасне вітання.

А Я ВАС НЕ ЗНАЮ!

Привітаннями дорослі Дітей допікають.

То ж нам краще відповісти:

— А я Вас не знаю!

3. Де і кого вітати?

Як побачиш свого друга У шкільній їдальні,

Кричи, ніби в лісі,

Слова привітальні.

4. Рукостискання.

Як учителя побачиш,

Усміхнись йому привітно,

Праву руку, а не ліву,

Простягни йому.

От здивується учитель,

Ще й похвалить він тебе.

5. Як вітати?

Як знайомого зустрінеш,

Руки швидше у кишені Ти засунь по самі лікті,

Голову — донизу.

— Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про ввічливість.

III. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Бесіда.

— Є слова дуже важливі, вагомі — Батьківщина, мир...

Є рідні та близькі — мама, тато, бабуся, дідусь, брат, сестра. А ще є ввічливі слова, які називаються чарівними.

Ви повинні вирости дійсно гарними людьми — добрими, чуйними, ввічливими.

Ввічлива людина поводиться з іншими природно, а тому викликає повагу та симпатію.

Брутальна і невихована людина, яка не знає найпростіших правил поведінки, не може розраховувати на добре ставлення оточуючих. Ніхто не захоче мати справу із грубіяном.

— Які ви знаєте ввічливі слова?

— Доброго ранку! — прокинувшись, кажете ви матусі й таткові або вчителеві, коли він заходить до класу.

— До побачення! — йдучи зі школи додому.

— Дякую, спасибі, — щиро промовляєте за зроблену вам послугу.

І всім від тих слів стає приємно і хороше.

Поміркуйте, чому від тих слів стає приємно і хороше?

— Прочитайте з дошки прислів’я і поясніть, як ви їх розумієте.

• Шануйте людей і вас шануватимуть.

• В чужому домі будьте привітливим, а не примітливим.

• Скромність прикрашає людину.

• Слова щирого вітання кращі за частування.

• Ввічливих і лагідних скрізь шанують.

• Не хвали сам себе, нехай тебе люди похвалять.

• Не одяг прикрашає людину, а її добрі справи.

2. Гра «Світлофор ввічливості».

— У вас на столах лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я зачитаю репліки, а ви повинні сказати: де правильно вчинили діти, а де — ні.

«Дайте мені хлібину», — звертається хлопчик у магазині до продавця. (Червона)

«Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне», — каже дівчинка в автобусІ. (Зелена)

«Покличте до телефону Марину!» (Червона)

«Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», — сказала дівчинка бібліотекаревІ. (Червона)

«Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу!» (Зелена)

3. Розв’язання практичних задач.

Питання до дітей:

— А як ви будете себе поводити на Дні народження товариша?

— Скажіть, будь ласка, як необхідно ставитися до дівчаток?

— Для чого потрібна носова хустинка?

— Куди ви подінете обгортку від шоколаду?

— Діти, розіграйте, будь ласка, дані ситуації.

4. Складання правил культурної поведінки.

• Не поспішайте першими сісти за стіл.

• Не розмовляйте під час їжі.

• Не перебивайте того, хто говорить.

• Не показуйте пальцями на інших.

• Не забудьте зняти шапку, коли заходите в приміщення.

• Поступайтеся місцем людям похилого віку.

• Не забудьте вибачитися, якщо ви когось штовхнули.

IV. Заключна частина уроку

— Очі людини — це дзеркало душі, бо, як сказав російський письменник А. П. Чехов, у людини все має бути прекрасним!

Буває ціннішою вона за зовнішність, в якої краса завжди осяяна душевною красою.

Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: «Ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб вони ставилися до вас!»

Здавна на Землі люди цінували праведне життя — життя чесне, щире, відкрите, правдиве. Необхідно стримувати себе від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує зло. А от добро помножує добро! Не давайте злу побороти добро!

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізняє від мавпи й звіра.

Хай живе істина стара:

Людина починається з добра!

V. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Де ці знання можна використати?

— Чому потрібно дотримуватися правил ввічливості?

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 1681 | Рейтинг: 2.0/1
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з...
Декоративна аплікація
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря
Весняні свята. Великдень
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]