УРОК 1 Варіант 2 Тема. Що таке етика? Чому важливо знати правила поведінки і виконувати їх? Мета: ознайомити дітей із новим поняттями етика, етичні норми', збагачувати словниковий запас; розвивати вміння доводити свою думку, ілюструвати її прикладами; виховувати бажання виконувати правила поведінки. Обладнання: символічний ключ , світлофори ввічливості (картинки з червоними та зеленим вічками), плакат. ХІД УРОКУ І. Організація класу 1. Учитель Стали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли, И працювати почали. 2. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми і мети уроку. — Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо з вами у чарівну країну Етики (показує плакат і кріпить його на дошці). — А ось і чарівний ключик (показує), який відкриває нам шлях до цієї чудової країни. (Діти розглядають плакат.) — Дорогі діти! Від самого народження ми перебуваємо серед людей. Вони всі дуже різнІ. У кожної людини є свій неповторний духовний світ. Поступово, впродовж століть, суспільство виробило норми і закони, які допомагають кожній людині співіснувати з іншими людьми. Наука про правила поведінки в суспільстві та в особистому житті називається етикою. Вона допомагає людям бути разом, не зачіпати інших ні словом. Ні вчинком. Ну, а зараз трішки пограємо з вами. (Клас розподіляється на дві команди.) 3. Запитання до учнів. — З якими словами вранці необхідно звертатися до своїх рідних, друзів, вчительки, сусідів? — Як необхідно звертатися до старших з проханням? — Як просити вибачення? — Як поводять себе ввічливі люди на вулиці, у транспорті, в гостях? 4. Підбиття підсумків. — Молодці, дітки, гарно усі відповідали на мої запитання. Бути людиною означає виховувати в собі такі чесноти, як мудрість, шляхетність, справедливість, ввічливість. Хочеш, щоб тебе поважали інші, — прагни бути завжди ввічливим, доброзичливим. Чесноти та доброзичливість — позитивна риса в характері людини. Давайте з вами розглянемо прислів’я. (Вчитель розвішує плакати з прислів’ями.) • Коли до тебе людина ставиться добре, будь до неї ще кращим. • Хочеш собі добра, не роби нікому зла. • Брехнею світ пройдеш та назад вернешся. II. Складання словника ввічливої людини — Продовжуємо змагання між командами. (Вчитель роздає аркуші паперу.) — Ваше завдання — записати, хто більше знає ввічливих слів. (Діти записують варіанти відповідей. Вчитель визначає переможців.) — Вихована людина обов’язково знайде спільну мову з іншою людиною. Але трапляються випадки, коли навіть дуже порядна людина не справляється зі своїми емоціями. Вчинки під їх впливом призводять до виникнення напружених ситуацій і конфліктів. Принижувати гідність, ображати честь — то є велике зло. Особиста честь і гідність кожного виявляється насамперед у вчинках. III. Розігрування життєвих ситуацій • Ви — покупець у магазині. • Вам потрібно звернутися до бібліотекаря за книгою. • Як необхідно поводитися за столом? • Яких правил необхідно дотримуватися під час розмови? (Діти спільно з учителем підбивають підсумки розіграних ситуацій.) — Ну, а тепер, діти, відпочинемо! IV. Фізкультхвилинка (під музичний супровід) Руки за голову ставимо сміло І повертаємось вправо, вліво: Двічі наліво, двічі направо — Зробимо чітко, діти, цю вправу. Двічі наліво, двічі направо — Будемо мати гарну поставу. V. Робота над новим матеріалом 1. Бесіда. — Отже, справжня культурна людина виявляється насамперед у побуті, в домашньому спілкуванні, у колі друзів. Ми, як правило, навчаємося бути вихованими. Ми вже вміємо вітатися, дякувати, вибачатися, уважно слухати і не перебивати старших. А от удома, в колі близьких і рідних ми часто забуваємо про це. Отже, діти, запам’ятайте, що вихована людина є вихованою не тільки з чужими людьми, а й у власній родині. Любов і повага до батьків, пошана до бабусі і дідуся як одна з найбільших доброчинностей глибоко вкоренилася у побут українців. 2. Доберіть пестливі слова. Баба — ... Брат — ... Дід - -Тітка — ... Сестра — ... Дядько — ... (Діти самостійно працюють над завданням, а потім зачитують свої варіанти.) 3. Декламування вчителем вірша А. Костецького «Чемний герой». Вітько-третьокласник Крокує додому, Героєм таким, Що не снилось нікому. Аж раптом Вітькові Назустріч першак. Всміхнувся Вітько І промовив: — Так-так! — І, випнувши груди, підходить до нього: — Треба старшим давати дорогу! — І хлопця малого портфелем як лясне! Аж всівся на землю Малий першокласник... Вітько реготав: — Так і треба, щоб знав! — І далі по вулиці покрокував. — Чи можна Вітька назвати чемним героєм! Чому? 4. Гра «Світлофор ввічливості», 1) Хлопчик звертається до бібліотекаря: «Дайте мені дитячий журнал». (Червоний колір світлофора) 2) — Вибачте, будь ласка, я ненароком запізнився, — сказав хлопчик. (Зелений колір світлофора) VI. Підсумок уроку — Чи сподобалася вам подорож до країни Етика? — Шановні третьокласники! Зараз ми сформулюємо правила культурної поведінки —«Моральний кодекс класу». 1. Кожний у класі має почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен битися або кривдити кого-небудь. 2. Усі в класі рівні незалежно від матеріального становища, національності, статі, раси або переконань. 3. Кожний має право на ім’я, і звертатися один до одного необхідно тільки по імені. 4. Усі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужі речі, відбирати, ламати або кидати їх. Такої саме поваги заслуговує і власність школи. 5. Ніхто не повинен почувати себе приниженим або ображеним. Нікому не можна вигадувати клички або образливі прізвиська. 6. Ніхто не повинен боятися висловити свою думку з будь-якого питання і бути осміяним. 7. Будьте особистостями, які відповідають за свої права і вчинки. Не обманюйте, завжди говоріть правду. Не хваліться, особливо тим, що не є вашою власного заслугою. 8. Не говоріть поза очі про людину. Скажіть однокласникові прямо про все, а не на вухо подрузі або другові. 9. Дорожіть честю класу, школи, намагайтеся її відстояти. 10. Поважайте думку старших, вмійте її вислухати і зрозуміти. VII. Домашнє завдання Скласти розповідь на тему «Чи завжди той, хто знає етичні правила, є вихованим?» | |
| |
Переглядів: 1248 | |
Природа Кримських гір |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка» |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Всього коментарів: 0 | |