УРОК 8 Тема: У такому класі я б живМета: вчити відповідально ставитися до своїх обов’язків. Обладнання: виставка малюнків «Мій друг», додаткові посібники. ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Актуалізація знань учнів 1. Робота над прислів’ями. • Людина без друзів, як дерево без коріння. • Дружба — велика сила. • Окраса людини — друзі. 2. Бесіда учителя з учнями. — Без чого не може існувати дерево? Чому? — А людина? Чому? — Кого можна назвати другом? Обґрунтуйте свою думку. 3. Розповіді учнів на тему «Мій друг», виставка малюнків «Мій друг». 4. Читання вірша Л. Костенко «Оце так бадилина!» — Продовжуючи тему дружби і товаришування, пропоную послухати вірш і зробити висновок, як важко може бути без друзів і як добре, коли вони є. III. Робота над темою уроку 1. Оголошення теми уроку. 1) Бесіда учителя з учнями. — У нашій країні є багато заводів, фабрик, дитячих садків, шкіл, стадіонів. Все це створене для того, щоб людям жилося краще. Всі багатства, які є в нашій країні, створені робочими руками. Сьогодні ми поговоримо про те, як необхідно ставитися до речей, якими ви користуєтеся. Уважно огляньте кімнату і скажіть, що ви бачите в класі. (Парти, шафи, дошка, стіл, стілець...) Всі ці речі називають шкільним майном. А хто дбає про те, щоб у школах завжди було все необхідне для навчання? (Відповіді дітей.) — А тепер давайте поміркуємо, як же необхідно ставитися до шкільного майна? (Не псувати, не ламати, не бруднити тощо) Цими речами користується не одне покоління, і всі хочуть сидіти за гарними партами. А що необхідно робити, щоб якнайдовше зберегти парти, дошки, шафи? (Не ламати, не бруднити, не розхитувати, не дряпати.) — Діти, які особисті речі у вас є? — Відгадайте загадку Грицька Бойка. Дуже я потрібна всім — І дорослим, і малим. Всіх я розуму учу, А сама завжди мовчу. — Які книжки у вас є? Як потрібно ставитися до них? (Читання оповідання О. Вишні «Любіть книгу».) — А як ви ставитися до олівців, ручок, зошитів? (Розглядання шкільних речей учнів.) 2) Гра «Про що розповідає портфель?» Учні дістають із портфеля речі і від першої особи розповідають: «Я — зошит із мови. Мій хазяїн береже мене. Я вже майже списаний, але чистенький, не зім’ятий, куточки не загнуті тощо». — Діти, я думаю, що обов’язок кожного учня дбайливо ставитися до шкільного майна, особистих та чужих речей. Далі, обговорюючи тему уроку, діти разом із учителем замислюються над словами «У такому класі я б жив». 2. Робота з підручником. Учні читають уривок з «Андрійкової книжки», відповідають на запитання: «Що Андрійкові так сподобалося у нашому класі?» — А що необхідно зробити, щоб про клас говорили так, як сказав Андрійко? — Що означає берегти свій клас? Поясніть. 3. Розгляд малюнків і визначення, хто з дітей береже свій клас, а хто ставиться до нього недбайливо, порушує Андрійкове правило. 4. Розв’яжи ситуацію. — Коли б тобі довелось побачити, що твій однокласник псує парту, то як би ти вчинив? Обери правильну відповідь: • пройшов би мовчки, бо псують не твою річ; • покликав би вчительку, нехай сама розбирається; • дав би стусана в спину; • підійшов би і сказав: «не смій псувати шкільне майно!» 5. Робота за малюнками. — Пропоную скласти розповідь за другим малюнком. Ось як це зробив один із однокласників. «Клас необхідно берегти, — подумав Сашко, — ну, то піду в коридор». У коридорі він спочатку дістав з кишені цукерку, з’їв її та кинув обгортку, а потім почав лузати насіння. Насмітив навколо себе. Може, він думав, що в коридорі все можна7 Якою ж тоді буде наша школа? 6. Розв’яжи ситуацію. Учні повинні сказати, як би вони вчинили в конкретній життєвій ситуації, обравши одну із запропонованих нижче відповідей. Ось бешкетник чиюсь шапку на бігу скинув. Що ти зробиш? • Подивлюсь, чи не моя. • Якщо моя, то підніму. • Не моя — піду далі. • Якщо не моя — підфутболю, підкину до стелі. • Підніму, хоч вона і не моя, і не я її скинув. IV. Підсумок уроку — Який обов’язок кожного школяра? — Що потрібно зробити для того, щоб клас був дружний? (Закріплення Андрійкових правил.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1261 | |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Риби |
Всього коментарів: 0 | |