УРОК 7 Тема: Що таке совість? Совість і сумління. Жити у згоді із совістюМета: розкрити поняття совість; формувати уявлення про природну різноманітність поведінки людини у суспільстві, необхідність вчитися жити серед людей; розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків; виховувати бажання жити по совісті. Обладнання: квітка ромашка, стрічечка. ХІД УРОКУ Учитель Сьогодні у нас надзвичайний урок. В етику зробимо ще один крок. А з казкою ми вже стрічались не раз, І знову вона завітає у клас. Отже, ви всі станете активними учасниками казки. Вам доведеться разом із її героями долати перешкоди. 1-й учень Всім відома казка ця. Зачаровує серця. Робить зло і лихі дива Королева снігова. 2-й учень Льодяним зробився світ. І в людей на серці — лід. Поселились горе й ляк. Як людині жити? Як? 1-Й учень Стались зміни й в серці Кая, Безсовісно квіти зриває. Герда журиться: чому? Все байдуже так йому? 2-й учень Як вернути сміх Кая лункий, Відновить дружні стосунки. Щоб до грубості не звик, Кай одного разу зник. Герда Брате Каю! Де є ти? Як мені тебе знайти? (Знімає черевички. Ставить їх на синю «річечку»,) Ось пущу я черевички. Покажи дорогу, річко! Учитель. І поки дівчинка йшла за течією річки, на її хвильках з’явилося буквосполучення. Вам потрібно виділити ключове слово для того, щоб Герда опинилась у чарівному квітнику. Розбудисовість. — Молодці! Це слово — совість. Герда І труди мої не марні. А які тут квіти гарні! (Бере квітку в руку.) Та чомусь вони сумні, Чи здалося так мені? Як я вмить не здогадалась? Тут якась пригода сталась, і від цього сумні квіти. Учитель. Розчаруйте ви їх, діти! (На дошці — квітка, яка складається з шести пелюсточок. На кожній пелюстці на зворотній стороні є завдання-ситуації.) — Чи потрапляли ви, діти, в такі ситуації і як з них виходили? 1. Мама дала Дмитрику цукерки, щоб він почастував своїх друзів. Коли Дмитрик вийшов за двері, то він побачив, що серед його друзів був і його кривдник-Сергійко, який часто його грубо штовхав, обзивав. Дмитрик замислився, як йому вчинити — чи пригощати Сергійка, чи ні? 2. Миколка та Вася вчаться в одному класі. Якось під час перерви Мико-лка вдарив Васю тому, що в нього був поганий настрій. 3. Тетянка біля дверей знайшла загублені кимось гроші і принесла їх додому. Мама такого вчинку не схвалила. Чому? 4. Івасику сподобалась іграшка Мишка. Він без дозволу товариша взяв її. А що було потім? 5. Катя образила свою найкращу подругу перед однокласниками. А дома цілий вечір проплакала. Чому? 6. Всі учні класу працювали в шкільному саду, а Вова сидів на лавочці. Після роботи діти ділилися своїми враженнями. А що робив Вова? (Діти активно виходять із даних ситуацій. Учитель підводить підсумок про те, що совість — це почуття і усвідомлення моральної відповідальності за свою поведінку і вчинки перед самим собою та іншими.) 1-й учень І нам можна порадіти: Підняли головки квіти. 2-й учень А Герда згадала квітник біля хати, Про Кая згадала, маленького брата. Подумала, що їй робити і як, І сльози з’явились в дівчачих очах. Чарівниця Добре серце в тебе, бачу! Та чому, дівча, ти плачеш? Герда. Я шукаю брата Кая. Чарівниця Ні про Кая я не знаю. Ти така ніжна й мила. А я тебе полюбила! Залишайся жити в мене. Герда. Дякую! Ні! Брата потрібно знайти мені! Чарівниця. Тоді йди, і хай щастить тобі, моє дитя! (Вилітає ворона.) Ворона. Кар-р-р! Яка я гар-р-на! Хто ти? Герда. Я брата шукаю. Він добрий на диво. Ти його бачила! Ворона. Кар-р-р! Можливо. Герда. Тоді, покажи. Це так важливо! Ворона До нього стоїть стор-р-рожа, І пройти може не кожний. Учитель. На цьому етапі казки вам пропонується викорінити мерзотне й огидне, наприклад: • наодинці із собою роби не так, як ти робив би на очах у людей; • лінуватися, бути ледарем; • вимагати від батьків те, чого ти не заслужив працею; • глумитися зі старості; • давати порожні обіцянки, не дотримувати слова; • бути легкодухим, уникати відповідальності за свій вчинок; • байдуже проходити повз людське горе; • кривдити дівчинку, жінку; • не любити і кривдити тварин. Учитель. Ми подолали ще одну перешкоду і допомогли Герді пройти у палац, де вона зустрілась із братом. (З’являється Снігова Королева.) Снігова Королева Перед твоєю добротою, Гердо, Жорстокість, лють мої завмерли, Бо в тебе серце є гаряче, Бо, коли важко, ти не плачеш. Щось повернути я безсила. Добро сильніше, зрозуміла. Учитель Спитати хочеться й мені, Навчились ви чогось, чи ні? (Відповіді дітей.) Учитель Все скінчилося щасливо, Та не тільки: сталось диво. Герда добро сіяла, Й доброта подіяла. На розбійницю маленьку І на Каїне серденько. Навіть ті, хто робив лихо, В доброті вже бачать втіху. Дуже рада я за вас, Працював в нас цілий клас. Намагались й наші учні Давати відповіді влучні. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2159 | |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Всього коментарів: 0 | |