💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Правила співжиття. Повага до оточуючих. Взаємодопомога. Підтримка. Невдача товариша — моя невдача

УРОК 1

Тема: Правила співжиття. Повага до оточуючих. Взаємодопомога. Підтримка. Невдача товариша — моя невдача

Мета: вчити учнів основним правилам співжиття в колективі; розкривати поняття свідомої дисципліни; розвивати вміння бути коректними, пунктуальними, співчутливими; виховувати бажання дотримуватися шкільних норм поведінки.

Обладнання: матеріал до гри « К в і т к а - с е м и ц в і т к а », картки з прислів’ями.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

 Треба всім нам привітатись:

 — Добрий день!

 Дружно, весело сказати:

 — Добрий день!

 Вліво-впрао повернемось.

 Туди-сюди усміхнемось.

 — Добрий, добрий, добрий день!!!

II. Актуалізація отриманих знань

  1.  Робота над віршем Наталі Забіли «Стояла собі хатка».

 Стояла собі хатка —

 Дірявий чобіток.

 А в Ній жида бабуся,

 Що мала сто діток.

 Така була сімеї чка,

 Сімеєчка мала!

 Ніяк із нею виоратись Бабуся не моща.

 Пішла бабуся на город По моркву й буряки,

 Пішла вона до пекаря По хліб та пиріжки.

 А сто дітей — не ледарі,

 Пішли збирати хмиз.

 Усі взяли по гілочці И назбирали цілий віз!

  Води взяли по крапельці —

  І повний казанок!

  І наварили борщику Бабся й сто діток.

  А потім сто цеглинок Вони принесли вмить,

  І склали з них будинок,

  І стали в ньому жить.

  А потім сто зернинок Поклали в землю в ряд,

  І виросли з них квіти,

  І став квітучий сад!

  Якби ж ота бабуся Не мала сто діток,

  Була б і досі хатка —

  Дірявий чобіток!

 — Про кого розповідається у вірші?

 — В якій хатці жила бабуся?

 — Скільки у неї було діток?

 — Чи легко було бабусі впоратися із своїми дітьми?

 — Чи допомагали вони бабусі?

 — Як ви вважаєте, чому «хатка — дірявий чобіток» стала чудовим будиночком?

III. Повідомлення теми уроку

 — Сьогодні на уроці ми поговоримо про правила співжиття в колективі.

IV. Робота над темою уроку

  1. Вступне слово вчителя.

 — Саме дружні, згуртовані дії приносять нам бажаний результат. Успішна діяльність колективу можлива лише тоді, коли кожний відповідально ставиться до покладених на нього обов’язків.

 Основний труд школяра — навчання. У вашому шкільному колективі повинна панувати організованість, згуртованість, повага до товаришів, взаємодопомога. Тільки разом можна подолати усі труднощі. Недарма говорять: «Всі за одного, один за всіх — будь-яка справа має успіх».

  2. Робота над текстом В. Сухомлинського «Чому?»

 Три тижні не був у школі Сергійко — хворів. Скучив за товаришами й за вчителькою. Радісний, збуджений прийшов хлопчик до школи. Ось і його парта, ось і товариші. Думалось йому, що в очах товаришів він побачить радість і привітність. Та їхні очі були спокійні та не зворушливі.

 — А ти виконав сьогодні завдання? — тільки й запитав його сусіда по парті.

 — Виконав, — тихо сказав Сергійко і заплакав.

 — Про кого розповідається у тексті?

 — Чому Сергійко не ходив до школи?

 — Як зустріли хлопчика його однокласники?

 — Чому заплакав Сергійко?

 — Як би ви вчинили у цій ситуації?

  3. Робота над текстом «Сашко захворів».

 Сьогодні не прийшов до школи Оксанчин сусід. Щось, напевно, сталося. Сумно дівчинці, тому що Сашко — хороший товариш. На уроці завжди допоможе, а на перерві розповідає смішні історії.

 — Наш Сашко захворів і деякий час не зможе відвідувати школу, — повідомила вчителька. — Можливо, хтось захоче його провідати?

 — Це ж як йому скучно! — подумала Оксанка. — Він так любить школу. Я обов’язково його провідаю. Треба приготувати для нього щось приємне. О! Знаю! Я йому намалюю метелика, ластівку і свого котика Пушка. А може, разом із Пушком його провідаємо.

 Бесіда за текстом.

 — Діти, подобається вам Сашкова сусідка?

 — А ви провідуєте своїх хворих друзів?

 — В якому колективі ви хотіли б вчитися: в класі, де вчився Сашко, або в класі, де вчився Сергійко? Чому?

  4. Гра «Вгадай, хто це?»

 Діти об’єднуються в групи. Кожна складає характеристику певного члена їхнього шкільного колективу. Потрібно відгадати, про кого з товаришів склалась така думка.

 V. Фізкультххвилинка

  Встало вранці ясне сонце,

  Зазирнуло у віконце.

  Ми до нього потяглися,

  За промінчики взялися.

  Нумо, дружно присідати.

  Сонечко розвеселяти.

  Встали — сіли!

  Встали — сіли!

  Бачте, як розвеселили!

  Стало й сонце танцювати,

  Нас до кола припрошати.

  Нумо — разом! Нумо — всі!

  Потанцюймо по росі!

VI. Закріплення отриманих знань

  1. Робота над прислів’ями.

 Скласти прислів’я, частини якого записані на картках.

  • Поводься з людьми так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою.

• Дерево міцне коріннями, людина — друзями.

• Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

• В гурті і комар — сила.

• Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти.

2.  Гра «Квітка-семицвітка».

  Утворіть квітку, враховуючи правила співжиття в колективі. — Чи є тут зайві пелюстки? Чому?

Байдужість

Повага

Взаємодопомога

VII. Підсумок уроку

Згуртованість

 ^Колектш^

Організованість

Підтримка

Зневага



Джерело: noindex
Категорія: Етика | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3190 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Школа ввічливості. Гостини
Гори України
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових...
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]