УРОК 1 Тема: Правила співжиття. Повага до оточуючих. Взаємодопомога. Підтримка. Невдача товариша — моя невдачаМета: вчити учнів основним правилам співжиття в колективі; розкривати поняття свідомої дисципліни; розвивати вміння бути коректними, пунктуальними, співчутливими; виховувати бажання дотримуватися шкільних норм поведінки. Обладнання: матеріал до гри « К в і т к а - с е м и ц в і т к а », картки з прислів’ями. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Треба всім нам привітатись: — Добрий день! Дружно, весело сказати: — Добрий день! Вліво-впрао повернемось. Туди-сюди усміхнемось. — Добрий, добрий, добрий день!!! II. Актуалізація отриманих знань 1. Робота над віршем Наталі Забіли «Стояла собі хатка». Стояла собі хатка — Дірявий чобіток. А в Ній жида бабуся, Що мала сто діток. Така була сімеї чка, Сімеєчка мала! Ніяк із нею виоратись Бабуся не моща. Пішла бабуся на город По моркву й буряки, Пішла вона до пекаря По хліб та пиріжки. А сто дітей — не ледарі, Пішли збирати хмиз. Усі взяли по гілочці И назбирали цілий віз! Води взяли по крапельці — І повний казанок! І наварили борщику Бабся й сто діток. А потім сто цеглинок Вони принесли вмить, І склали з них будинок, І стали в ньому жить. А потім сто зернинок Поклали в землю в ряд, І виросли з них квіти, І став квітучий сад! Якби ж ота бабуся Не мала сто діток, Була б і досі хатка — Дірявий чобіток! — Про кого розповідається у вірші? — В якій хатці жила бабуся? — Скільки у неї було діток? — Чи легко було бабусі впоратися із своїми дітьми? — Чи допомагали вони бабусі? — Як ви вважаєте, чому «хатка — дірявий чобіток» стала чудовим будиночком? III. Повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми поговоримо про правила співжиття в колективі. IV. Робота над темою уроку 1. Вступне слово вчителя. — Саме дружні, згуртовані дії приносять нам бажаний результат. Успішна діяльність колективу можлива лише тоді, коли кожний відповідально ставиться до покладених на нього обов’язків. Основний труд школяра — навчання. У вашому шкільному колективі повинна панувати організованість, згуртованість, повага до товаришів, взаємодопомога. Тільки разом можна подолати усі труднощі. Недарма говорять: «Всі за одного, один за всіх — будь-яка справа має успіх». 2. Робота над текстом В. Сухомлинського «Чому?» Три тижні не був у школі Сергійко — хворів. Скучив за товаришами й за вчителькою. Радісний, збуджений прийшов хлопчик до школи. Ось і його парта, ось і товариші. Думалось йому, що в очах товаришів він побачить радість і привітність. Та їхні очі були спокійні та не зворушливі. — А ти виконав сьогодні завдання? — тільки й запитав його сусіда по парті. — Виконав, — тихо сказав Сергійко і заплакав. — Про кого розповідається у тексті? — Чому Сергійко не ходив до школи? — Як зустріли хлопчика його однокласники? — Чому заплакав Сергійко? — Як би ви вчинили у цій ситуації? 3. Робота над текстом «Сашко захворів». Сьогодні не прийшов до школи Оксанчин сусід. Щось, напевно, сталося. Сумно дівчинці, тому що Сашко — хороший товариш. На уроці завжди допоможе, а на перерві розповідає смішні історії. — Наш Сашко захворів і деякий час не зможе відвідувати школу, — повідомила вчителька. — Можливо, хтось захоче його провідати? — Це ж як йому скучно! — подумала Оксанка. — Він так любить школу. Я обов’язково його провідаю. Треба приготувати для нього щось приємне. О! Знаю! Я йому намалюю метелика, ластівку і свого котика Пушка. А може, разом із Пушком його провідаємо. Бесіда за текстом. — Діти, подобається вам Сашкова сусідка? — А ви провідуєте своїх хворих друзів? — В якому колективі ви хотіли б вчитися: в класі, де вчився Сашко, або в класі, де вчився Сергійко? Чому? 4. Гра «Вгадай, хто це?» Діти об’єднуються в групи. Кожна складає характеристику певного члена їхнього шкільного колективу. Потрібно відгадати, про кого з товаришів склалась така думка. V. Фізкультххвилинка Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Нумо, дружно присідати. Сонечко розвеселяти. Встали — сіли! Встали — сіли! Бачте, як розвеселили! Стало й сонце танцювати, Нас до кола припрошати. Нумо — разом! Нумо — всі! Потанцюймо по росі! VI. Закріплення отриманих знань 1. Робота над прислів’ями. Скласти прислів’я, частини якого записані на картках. • Поводься з людьми так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою. • Дерево міцне коріннями, людина — друзями. • Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже. • В гурті і комар — сила. • Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти. 2. Гра «Квітка-семицвітка». Утворіть квітку, враховуючи правила співжиття в колективі. — Чи є тут зайві пелюстки? Чому? Байдужість Повага Взаємодопомога VII. Підсумок уроку Згуртованість ^Колектш^ Організованість Підтримка Зневага Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3255 | |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка» |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Всього коментарів: 0 | |