УРОК25 Тема. Автомобіль — джерело небезпеки на дорозі Мета: дати учням уявлення про гальмівний шлях транспортного засобу; вчити називати умови, від яких залежить гальмівний шлях; виховувати дисциплінованість пішохода, обережність. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі». ХІД УРОКУ 1. Робота із загадкою Щоб тобі я допоміг, Мені не треба сіна стіг. Напої мене бензином, На копитця гуму взуй, І тоді, піднявши пил, Побіжить. (автомобіль). Учитель. Автомашини — це головна небезпека в місті, і тому кожен пішохід повинен твердзнати основні пішохідні правила, щдопоможуть йому не потрапити під колеса. Серед усіх видів транспорту найбільшою популярністю користується автомобільний. І це не дивно. Адже автомобіль не «прив’язаний» дрейок, як залізничний транспорт, він набагатдешевший за повітряний. Взагалі, автомобіль — це сусід кожногжителя міста, але сусід дуже небезпечний. 2. Робота за підручником (С. 115-117) — Як ви вважаєте, чому вам постійннагадують, щоб ви не затримувалися на проїжджій частині дороги? — Як ви вважаєте, чому вам постійннагадують, щоб ви не вибігали на дорогу з-за будинку, машини, щстоїть? — Чому слід уникати «зустрічі» з машиною? — Чому миттєвзупинити машину навіть досвідченому водієві не вдається? — Щвідбувається, коли водій побачив на дорозі пішохода? — Чому під час гальмування відстань між пішоходом та автомобілем швидкскорочується? — Чому, коли водій тисне на педаль гальма, машина не зупиняється, а проїжджає ще певну відстань і зупиняється? — Як називається відстань, яку проїжджає машина від початку гальмування дмісця зупинки машини? — Щтаке гальмо? — Розгляньте малюнок на с. 116. Розкажіть за малюнком, щназивають гальмівним шляхом. — Чому зупинити машину миттєвне можна? — Розгляньте таблицю в підручнику. — Від чогзалежить довжина гальмівногшляху? — Коли у машини коротший гальмівний шлях? — Коли у машини довший гальмівний шлях? — Щвпливає на довжину гальмівногшляху автомобіля? — Розгляньте верхні малюнки на с. 117. Чому довжина гальмівногшляху машин різна? — Від чогще залежить довжина гальмівногшляху машини? — Щмоглтрапитись з пішоходом, коли машина гальмує слизькій дорозі? — Розгляньте нижній малюнок. Які машини на ньому зображено? — Яким буде гальмівний шлях кожної з машин, якщвони рухаються з однаковою швидкістю псухій дорозі? Учитель. Зі швидкістю 80 км/год на шосе, вкритому ожеледдю, машина повністю зупиниться лише через 400 м після того, як водій почне гальмувати. Ось чому дорогу треба переходити обережно, не бігти напереріз машинам, не вибігати на дорогу з-за будинків, машин чи інших перешкод. 3. Фізкультхвилинка 4.Робота в зошиті (С. 44) 1) № 3. Визначте, у яких випадках гальмівний шлях буде довгим, а в яких — коротким. Поясніть чому. а) Дорога суха, шини автомобіля нові, добре освітлення; б) йде сильний дощ; в) водій стомлений, видимість погана; г) автомобіль їде з великою швидкістю, шини автомобіля стерті. 2) № 4. Практична робота «Встановлення гальмівногшляху автомобіля залежнвід швидкості, погодних умов». 1.Розгляньте малюнок. Поясніть, щтаке гальмівний і зупин-ний шлях автомобіля. СУНИЧКИ Ми два кошики взяли І з сестричкою пішли Назбирати ягідок. Ну та й гарні там сунички! Їх найбільше колрічки, У траві, кругом пеньків, Все збирав би, їв та їв. Вже як сонечксідало, Ми пркошики згадали,— Назбирали, скільки встигли, І додому вже аж бігли. 2.Знайдіть правильну відповідь й обґрунтуйте її. • Щвпливає на збільшення гальмівногшляху? а) Обмежена оглядовість; б) нові шини, легка машина; в)слизька дорога; г) гладка дорога • Коли переходиш вулицю під час ожеледиці абтуману, не можна: а) переходити в місцях, де є круті повороти абзиґзаґи; б) переходити у встановленому місці; в) йти, поки не переконаєшся, щпроїжджа частина вільна, а транспорт знаходиться на достатній відстані від тебе; г) переходити там, де дорога не освітлена. 5. Підсумок уроку — Чому не можна зупинити машину одразу? — Чому небезпечнпереходити дорогу перед транспортом, щнаближається? — Щназивають гальмівним шляхом? — Від яких умов залежить довжина гальмівногшляху машин? | |
| |
Переглядів: 3309 | |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Школа ввічливості. Гостини |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Всього коментарів: 0 | |