Показники фізичногрозвитку дитини. Вплив рухової активності на розвиток організму. Вплив постави, форми стопи на здоров’я. Практична робота

УРОК 3

Тема. Показники фізичногрозвитку дитини. Вплив рухової активності на розвиток організму. Вплив постави, форми стопи на здоров’я. Практична робота: вивчення комплексу вправ для формування постави та профілактики плоскостопості

Мета: розширити уявлення учнів прскладові фізичногздоров’я; пояснити вплив постави, форми стопи на здоров’я; вчити учнів виконувати комплекс вправ для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; виховувати відповідальність за власне здоров’я.

ХІД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Ви ростете. Щороку стаєте вищими і важчими, тимчасові зуби змінюються постійними. Стаєте витривалішими, тому можете довше працювати, швидше бігати. Це означає, щви зростаєте і розвиваєтесь. А щж потрібндля того, щоб добре розвиватися? Прце й поговоримна сьогоднішньому уроці.

2. Робота за підручником (С. 17-21)

Читання тексту на с. 17.

— Щозначає фраза «фізичний розвиток відбувається гармонійно»?

— Щозначає гармонія у перекладі з грецької мови?

— Як можна визначити гармонійність фізичногрозвитку?

— Розгляньте малюнки на с. 18.

— Як перевірити правильність постави?

— Вдома разом з батьками перевірте свою поставу.

— Чому у дітей шкільногвіку можуть розвиватися різні порушення постави?

— Яких неприємностей завдає плоска стопа?

— Вдома зробіть відбитки своїх стоп на папері. (Плоска стопа залишає на аркуші паперу повний відбиток.)

— Разом з батьками порадьтеся з лікарем щоднеобхідності виправлення постави та стоп.

Щоб запобігти розвитку плоскої стопи, зробіть 2 дерев’яних ящички розміром 50 х 40 х 20 см, заповніть їх промитим та висушеним піском та гравієм. Тренуйте свої стопи щодня, переступаючи ппіску та гравію в ящичках протягом 2-3 хв.

— Який вигляд має шкіра здорової людини?

— Який вигляд мають нігті здорової людини?

— Який вигляд має волосся здорової людини?

— Щми бачимна щоках здорової людини?

— Розгляньте малюнок на с. 21. Знайдіть у себе місце, де можна визначити пульс. Перевірте частоту свогпульсу у спокої та після 10 присідань. Запишіть одержані дані у зошит.

— Як у здорової людини повинні працювати внутрішні органи?

— Як прце можна дізнатися?

3. Фізкультхвилинка

Вправа «Тренуємемоції»

— Утомитись, як:

• татпісля роботи;

• людина, яка піднімає щось важке;

• мураха, яка притягнула велику муху.

— Відпочити, як:

• турист, який зняв важкий рюкзак;

• дитина, яка багатпрацювала й допомагала мамі;

• як воїн, який втомився після перемоги.

4. Продовження роботи за підручником (С. 21)

— Розгляньте нижній малюнок на с. 21.

— Як треба дихати?

— Чому необхідндихати носом?

— Подивіться на себе у дзеркало, закрийте рот і посидьте так 1-2 хв.

— Як ви дихаєте — носом чи ротом? Якщротом, зверніться за порадою длікаря.

5. Робота в зошиті (С. 6-7)

1) № 1. За допомогою старших виміряйте свій зріст та масу. Перевірте відповідність своєї маси тіла і зросту за допомогою таблиць на с. 17 підручника.

2) № 2. Тест «Так чи ні?»

Ти частзастуджуєшся.

Щоденнробиш зарядку.

Багатгуляєш.

Твоя вага відповідає зросту і віку.

Ти легквиконуєш фізичні вправи.

Швидквтомлюєшся.

Можеш забігти на п’ятий поверх псходинках.

Займаєшся у спортивній секції абтанцювальному гуртку.

3) № 3. Закінчіть речення.

• Якщхочеш бути здоровим, то...

• Якщхочеш бути красивим, то...

• Якщхочеш бути розумним, то...

Довідничок: дотримуйся режиму дня, займайся спортом, стеж за своїм зовнішнім виглядом, старанннавчайся.

4) № 4. Поясніть прислів’я.

Багатходити — довгжити.

5) № 5. Допишіть поради королеви Постави.

• Сиди..., злегка нахиливши голову вперед.

• Стеж за собою: не..., голову тримай..., а плечі трохи відводь.

• Правильнсиди за партою. Не... грудьми на край стола чи парти.

• Коли ти сидиш, твідстань між тобою і столом має дорівнювати ширині...

• Обидві... став всією ступнею на...

• Відчувши втому, відкинься на спинку..., заклади... за спину.

6) № 6. Визначте, гарна чи негарна у вас хода. Допишіть слова.

Якщти йдеш легко; не човгаєш ногами; не розмахуєш руками; не згинаєшся, тримаєш спину прямо, непомітндивишся собі під ноги; не нахиляєш голову донизу, ніби шукаєш золотогключика, ттоді твоя хода...

Якщхода клишонога, як у ведмедя; перевальцем, як у качки; підтюпцем, як у зайчика, ттака хода...

7) № 7. Тест «Так чи ні?»

На фізичний розвиток впливає:

ранкова гімнастика;

спадковість (здоров’я від батьків);

знання прсвій організм;

ігри і розваги на свіжому повітрі;

рух;

тривалий сон;

фізична праця.

6. Підсумок уроку

— Щозначає гармонійний фізичний розвиток?

— Чи відповідають ваш зріст та маса віковій нормі?

— Які вправи ви виконуєте задля нормальногфізичногрозвитку?

— Щтаке постава?

— Щви робите, щоб мати гарну поставу?

— Як ви запобігаєте плоскостопості?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 4471 | Рейтинг: 0.0/0
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
Іменна книжка тварин
Російська народна казка «Лисичка»
Що виготовляють або вирощують там, де ти живеш. Як хліб на стіл прийшов. Вшан...
Твоя родина, твоя рідня, твій рід
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]