💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Дерева, кущі, трав'янисті рослини. Однорічні та багаторіч¬ні рослини
Тема. Дерева, кущі, трав'янисті рослини. Однорічні та багаторіч¬ні рослини.
Мета: продовжити формувати поняття про дерева, кущі, трав'янисті рослини; уявлення про різноманітність форми плодів і насіння та пристосування рослин до розповсюдження в природі за допомогою тварин, вітру та само розкидання. Розвивати вміння аналізувати, виділяти головне, порівнювати, абстрагувати щодо розповсюдження рослин у природі. Виховувати прагнення охороняти рослинний світ рідного краю.
Обладнання: ілюстративні матеріали із зображенням рослин та їх плодів і насіння; натуральні зразки плодів калини, горобини, горіхів ліщини, сухих бобів квасолі й гороху, елементи таблиці.
Тип уроку: з використанням технології проблемного навчання.
Хід уроку
I.    Організація учнів до уроку
Ось дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Урок природознавства починаймо.
Привітайтесь до гостей: «Добрий день».
II.    Актуалізація опорних знань
1.    Хвилинка спостережень
–    Яка зараз пора року?
–    Який місяць?
–    Яке число?
–    Тепло чи холодно надворі?
–    Який стан неба?
–    Яка температура повітря?
–    Чи були сьогодні протягом дня опади?
–    Чи відповідає дана погода порі року осінь? (Якщо ні – Чим?) 
2.    Мозковий штурм
–    Шукаємо відповідь на питання: яке значення рослин у природі та в житті людей?
3. Робота в парах 
–    Діти, зараз ми попрацюємо в парах. У вас на партах картки. На одних – дерева, на других – кущі, на третіх – трав’янисті рослини. Внизу – слова – помічники. За допомогою цих малюнків і цих слів вам потрібно усно скласти опис дерева, куща або трав’янистої рослини.
                        
III.    Зіткнення учнів з проблемою й висловлення первинних гіпотез
–    Сонечко роздивилося фотографії рослин і поцікавилося: «Як рослини поширюють своє насіння?» Як ви думаєте?
IV.    Визначення теми й мети уроку
–    Бачу, що ви уже добре розрізняєте і знаєте, що серед рослин є дерева, кущі і трав’янисті рослини.  А які є способи поширення плодів і начіння у природі? Ми з вами спробуємо дати відповідь на це запитання.
V.    Робота над гіпотезами, висловленими учнями
1.    Робота за підручником (с. 52-53). 
–    Пригадайте про кого так кажуть:
Дихають, ростуть, а ходити не можуть?
    (Рослини)
2.    Розповідь учителя 
Жолуді та лісові горіхи падають на землю поруч із рідним дубомі ліщиною. Їх знаходять білки, миші або птахи і поспішають закопати або віднести у своє дупло чи нору. Так вони роблять запаси на зиму. Часто тварини забувають, де знаходяться схованки. Тому наступної весни жолуді та горіхи проростають уже на новому місці.
Але є й такі рослини, які «не довіряють» свої плоди й насіння тваринам. Вони покладаються лише на вітер. Вітер швидко, зручно й безкоштовно донесе їх у найвіддаленіші місця. Насіння багатьох рослин добре пристосоване до польотів. Наприклад, насіння клена схоже на пропелер гвинтокрила. 
Інші рослини у життєво важливій справі розселення покладаюьбся лише на самих себе. У гороху і капусти, коли плоди висихають, то розтріскуються, а насіння розлітається на всі боки.
3.    Перегляд відеофільми «Як розселяються рослини?»
4.    Фізкультхвилинка
Трава низенька – низенька,
Дерева високі – високі.
Вітер дерева колише, гойдає,
То вліво, то вправо нахиляє.
То вгору, то назад,
То вниз нагинає.
Птахи летять – відлітають,
А учні тихенько за парти сідають.
5.    Складання таблиці:
Поширення насіння та плодів
VI.    Обговорення гіпотез. Загальний висновок
–    На основі таблиці зробить висновок. Розкажіть, як рослини поширюють плоди і насіння. 
1.    Робота з таблицею
–    Посортуйте рослини за способом їх поширення у природі. (До дошки прикріплено зображення рослин. Учні вносять їх у таблицю)

VII.    Підсумок, рефлексія
–    Що нового ви дізналися на уроці?
–    Які способи поширення плодів і насіння у природі ви запам'ятали?
–    Дізнайтеся, яким рослинам допомагає поселятися на нових місцях вітер, яким  тварини, а яким люди?
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (17.08.2016)
Переглядів: 934 | Рейтинг: 0.0/0
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця»....
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают...
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]