Дерева, кущі, трав'янисті рослини. Однорічні та багаторіч¬ні рослини
Тема. Дерева, кущі, трав'янисті рослини. Однорічні та багаторіч¬ні рослини. Мета: продовжити формувати поняття про дерева, кущі, трав'янисті рослини; уявлення про різноманітність форми плодів і насіння та пристосування рослин до розповсюдження в природі за допомогою тварин, вітру та само розкидання. Розвивати вміння аналізувати, виділяти головне, порівнювати, абстрагувати щодо розповсюдження рослин у природі. Виховувати прагнення охороняти рослинний світ рідного краю. Обладнання: ілюстративні матеріали із зображенням рослин та їх плодів і насіння; натуральні зразки плодів калини, горобини, горіхів ліщини, сухих бобів квасолі й гороху, елементи таблиці. Тип уроку: з використанням технології проблемного навчання. Хід уроку I. Організація учнів до уроку Ось дзвінок нам дав сигнал Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо Урок природознавства починаймо. Привітайтесь до гостей: «Добрий день». II. Актуалізація опорних знань 1. Хвилинка спостережень – Яка зараз пора року? – Який місяць? – Яке число? – Тепло чи холодно надворі? – Який стан неба? – Яка температура повітря? – Чи були сьогодні протягом дня опади? – Чи відповідає дана погода порі року осінь? (Якщо ні – Чим?) 2. Мозковий штурм – Шукаємо відповідь на питання: яке значення рослин у природі та в житті людей? 3. Робота в парах – Діти, зараз ми попрацюємо в парах. У вас на партах картки. На одних – дерева, на других – кущі, на третіх – трав’янисті рослини. Внизу – слова – помічники. За допомогою цих малюнків і цих слів вам потрібно усно скласти опис дерева, куща або трав’янистої рослини. III. Зіткнення учнів з проблемою й висловлення первинних гіпотез – Сонечко роздивилося фотографії рослин і поцікавилося: «Як рослини поширюють своє насіння?» Як ви думаєте? IV. Визначення теми й мети уроку – Бачу, що ви уже добре розрізняєте і знаєте, що серед рослин є дерева, кущі і трав’янисті рослини. А які є способи поширення плодів і начіння у природі? Ми з вами спробуємо дати відповідь на це запитання. V. Робота над гіпотезами, висловленими учнями 1. Робота за підручником (с. 52-53). – Пригадайте про кого так кажуть: Дихають, ростуть, а ходити не можуть? (Рослини) 2. Розповідь учителя Жолуді та лісові горіхи падають на землю поруч із рідним дубомі ліщиною. Їх знаходять білки, миші або птахи і поспішають закопати або віднести у своє дупло чи нору. Так вони роблять запаси на зиму. Часто тварини забувають, де знаходяться схованки. Тому наступної весни жолуді та горіхи проростають уже на новому місці. Але є й такі рослини, які «не довіряють» свої плоди й насіння тваринам. Вони покладаються лише на вітер. Вітер швидко, зручно й безкоштовно донесе їх у найвіддаленіші місця. Насіння багатьох рослин добре пристосоване до польотів. Наприклад, насіння клена схоже на пропелер гвинтокрила. Інші рослини у життєво важливій справі розселення покладаюьбся лише на самих себе. У гороху і капусти, коли плоди висихають, то розтріскуються, а насіння розлітається на всі боки. 3. Перегляд відеофільми «Як розселяються рослини?» 4. Фізкультхвилинка Трава низенька – низенька, Дерева високі – високі. Вітер дерева колише, гойдає, То вліво, то вправо нахиляє. То вгору, то назад, То вниз нагинає. Птахи летять – відлітають, А учні тихенько за парти сідають. 5. Складання таблиці: Поширення насіння та плодів VI. Обговорення гіпотез. Загальний висновок – На основі таблиці зробить висновок. Розкажіть, як рослини поширюють плоди і насіння. 1. Робота з таблицею – Посортуйте рослини за способом їх поширення у природі. (До дошки прикріплено зображення рослин. Учні вносять їх у таблицю) VII. Підсумок, рефлексія – Що нового ви дізналися на уроці? – Які способи поширення плодів і насіння у природі ви запам'ятали? – Дізнайтеся, яким рослинам допомагає поселятися на нових місцях вітер, яким тварини, а яким люди? | |
| |
Переглядів: 934 | |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну |
Всього коментарів: 0 | |