Тема. Як різняться рослини за тривалістю життя. Мета. формувати в учнів поняття про однорічні і багаторічні рослини; навчати наводити приклади однорічних і багаторічних рослин своєї місцевості; розвивати вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки, знаходити відповіді на поставлені запитання; виховувати бережливе ставлення до рослин. Обладнання: мультимедійна презентація «Урок природознавства», проектор, м’яч, картки зі словами, картки з предметними малюнками: сонечка, зайчика, білочки, маски, девіз уроку, мікрофон, картинка пори року. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 1.Організація учнів До нас завітали гості, поверніться привітайтеся. Дзвоник всім нам дав наказ – до роботи швидше в клас. Біля парти станьте чемно – хай мине час недаремно. Будьте уважні й старанні всі – сядьте рівненько на місця свої! – Працювати на уроці будемо під гаслом… (На дошці) Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. 2.Хвилинка спостережень (Мікрофон) — Яка зараз пора року? (Осінь) — Який місяць, день, число? (Листопад, п’ятниця, 7) — Яким є сьогодні небо? — Яка погода переважала протягом тижня? — Чи є на вулиці вітер? II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Прийом «Очікування» — Подумайте і скажіть, яким має пройти наш урок? (цікавим, загадковим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим.) — А якими для цього на уроці повинні бути ви? (наполегливими, дисциплінованими, уважними, зібраними, активними.) – Отже. Якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. — Діти, сьогодні вранці мені зателефонував один казковий герой. Відгадайте хто? Він у лісі проживає, Все навкруг охороняє. Невеличкий старичок, Всім нам друг … (Лісовичок) . (Слайд 2) — Лісовичок запропонував нам цікаву мандрівку. Хотіли б помандрувати? — Але сам він не зміг прийти , бо багато в лісі роботи, Треба до зими ліс підготувати. І направив він до нас своїх помічників. Щоб дізнатись яких треба розгадати загадки. 2. Прийом «Загадки» (Коли діти відгадують загадку, учитель вивішує малюнок звіря на дошку) Червонясту шубку має, По гілках вона стрибає. Хоч мала на зріст, Та великий має хвіст, Як намисто оченята. Хто це? Спробуй відгадати. (Білка.) Звірок маленький, Взимку біленький, Влітку сіренький, По полях стрибає, В кущах спочиває. Хто це? (Зайчик.) У червоного малятки На спині чорненькі цятки: Чорні вуса, голова, Любить лагідні слова. Хто це? (Сонечко) — Щоб дізнатися куди ж ми помандруємо, звірята просять нас про інсценувати віршик з їх участю, для цього нам потрібні білочка, зайчик, сонечко. Хто бажає бути …? 3. Прийом «Інсценізація вірша» Білочка: Йдемо в гості до природи. Є в ній різна дивина. Зайчик: Є в ній зорі, в ріках – води. В полі - квіточка ясна. Сонечко: А зимою є сніжинка. Літо дощик принесе. Є метелик і пташинка Всі: І таке цікаве все! — Хто почув, куди запрошують наші гості вас помандрувати? (Помандруємо в природу. Зазирнемо в царство рослин.).(Слайд 3) А ще я знаю, що наші гості щось від Лісовичка принесли? ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1.Прийом «М’ячик» (Вчитель показує м’ячик) М’ячик, діти, не простий, М’ячик, діти, чарівний. Він доріжку прокладає, Знання ваші перевіряє. — Уважно! Зараз ми проаналізуємо завдання "Чарівного м’ячика ".(Кому потрапляє м’ячик у руки той дає відповідь на питання, давши відповідь на питання поверніть його назад мені) 1) Відгадайте загадку: Жовте листячко летить, під ногами шелестить. Сонце вже не припікає. Коли, діти, де буває? (Восени) 2) На які періоди поділяється осінь? (Осінь поділяють на три періоди: рання осінь, золота осінь і підзимок(пізня осінь)) 3) Коли полуднева висота Сонця зменшується, що відбувається? (Коли полуднева висота Сонця зменшується, дні стають коротшими, а ночі довшими) 4) Що таке листопад?(Опадання листя – листопад) 5) Які рослини на зиму не скидають листя? (Відомо, що крім ялин і сосен залишаються на зиму листя ялівцю, листя багна, листя вересу. З листям зимують брусниця і журавлина. ) 6) Які осінні явища в житті рослин? ( Достигання плодів, пожовкле листя та листопад – це осінні явища в житті рослин) 2.Прийом «Інтрига» Ще звірята принесли нам завдання-інтригу, і просять нас пригадати на які групи діляться рослини? ( Дерева. Кущі. Трави.) (Слайд 4) — Як ви гадаєте, хто з цих звірят може нам розповісти про дерева? (Білочка.) Чому? (Бо живе на дереві.) — А про кущі хто розкаже? (Зайчик, бо живе в кущах.) — А сонечко – наш помічничок розповість про трав’янисті рослини. 3. Прийом «Незавершене речення» — Лісовичок загадав завдання кожному звірятові придумати своє завдання і подивитися, чи всі ви пам’ятаєте будову дерев, кущів та трав’янистих рослин. І звірята придували вам завдання незавершене речення, яке вам потрібно продовжити… 1. Ось завдання від Білочки: «Рослина, яка має одне міцне , дерев’янисте, товсте стебло (стовбур) – це ... (дерево). Наведіть приклади дерев». (Слайд 5) 2. Від Зайчика: «Рослина, що має кілька міцних, дерев’янистих, але значно тонших, ніж у дерева стебел – це ...(кущ). Наведіть приклади кущів» (Слайд 6) 3. І нарешті від Сонечка: «Рослина, яка має м’яке соковите стебло, - це ...(трави). Наведіть приклади трав’янистих рослин» (Слайд 7) IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Отже ми мандруємо в царство рослин. Одного разу Сонечко Семикрапочка читало книжку про рослини.(Слайд 8). Сонечко хотіло дізнатися: Як розрізняють рослини за тривалістю життя? Чи однакову кількість років вони живуть? А чи знаєте ви, чи однакову кількість років живуть рослини?(Слайд 9). Саме про це ми дізнаємося сьогодні на уроці і цим допоможемо Сонечку. V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручникам (с 48-49) — Відкриваємо підручник на с. 49-50. Сонечко Семикрапочка роздивилася фотографії рослин і поцікавилася: «Як швидко після садіння рослини починають давати плоди?». ( Читаємо текст на с.50) Аналіз тексту. — Скільки років доведеться чекати, поки яблунька дасть плоди?(5-6 років) — А кущі смородини й аґрусу?( Вже на 2 рік) — А солодка духмяна садова суниця? (за рік) — А врожай помідорів й огірків, кавунів і динь?(Впродовж одного літа) Отож, усі рослини відрізняються за тривалістю життя. — На які групи розподіляються рослини за тривалістю життя? Ми дізнаємося як прочитаємо правило Запам’ятай! ( Учні кілька раз читають правило «Запам’ятай» з метою запам’ятати.) — Тож на які групи розподіляються рослини за тривалістю життя? (Багаторічні, однорічні) — Які рослини тільки багаторічні? (Усі дерева та кущі) — Які рослини й однорічні, й багаторічні?(Серед трав’янистих рослин) 2.Фізкульхвилинка (під музичний супровід).(Слайд 10) Трава низенька, низенька, Дерева високі, високі. Вітер дерева колише, гойдає, То вправо, то вліво нахиляє, То вперед, то назад. То вниз пригинає. Птахи летять, відлітають, А діти за парти сідають VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Узагальнення вчитель проводить з опорою на дошку. — Отже, за тривалістю життя рослини поділяються на…. ОДНОРІЧНІ ( Слайд 11) Отже, рослини однорічні протягом одного року встигають вирости, дозріти і відмерти. Помідор, огірок,гарбуз – це однорічні рослини. БАГАТОРІЧНІ (Слайд 12) — Рослини багаторічні. Їх розвиток не закінчується за один рік. А навесні кожного року вони швидко відновлюються. Утворюють плоди багато разів за життя. Багаторічні всі дерева і кущі, а також деякі трав’янисті рослини. (Слайд 13) Звірята хочуть перевірити, як ви це зрозуміли і приготовили вам завдання — Розгляньте малюнки рослин. Назвіть рослини. Віднесіть Їх до певної групи: однорічні чи багаторічні рослини. Зразок відповіді: Соняшник – це однорічна рослини. (Слайд 14) — Впізнайте і запам’ятайте багаторічні рослини. — Лісовичок попросив звірят виконати завдання в зошиті, але вони самі не можуть це зробити, тож давайте їм допоможемо. 2.Робота за зошитом(с. ) 3. Робота з картками (Слайд 15-16) Відшукай зайве і поясни свою думку. Кавун, малина, аґрус, суниця? ( Кавун – однорічна рослина) Перець, помідор, суниця, пшениця? (Суниця – багаторічна рослина.) VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С.48-49. — Наведіть приклади однорічних та багаторічних рослин, які гарно цвітуть. Дізнайтеся, як за ними доглядати. VIІI. ПІДСУМОК УРОКУ 1.Прийом «Незакінчене речення» — Сьогодні на уроці ми дізналися, що рослини за тривалістю життя бувають…. — Чи справдилися ваші очікування: — Якими ви були сьогодні на уроці? — Яким був сам урок? 2.Вербальна оцінка роботи учнів на уроці. (Слайд 17) | |
| |
Переглядів: 5402 | |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Свійські тварини рідного краю |
Робота з папером. Писанка |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Всього коментарів: 0 | |