Тема 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку?Мета: навчати учнів спостерігати за змінами у природі протягом літа, узагальнювати спостереження за природою; розвивати спостережливість; виховувати інтерес, захоплення, любов до рідної природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання. — Як змінилася природа влітку? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як самостійно спостерігати за природою влітку. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам [с 150-151) — Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити їй? — За таблицею на с. 150 розкажіть, як спостерігати за природою. — Що треба виготовити, щоб спостерігати за полудневим розташуванням сонця? Коли найдовші, найкоротші тіні? Як змінюється тривалість дня і ночі? Чому? — Як дізнаватися про температуру повітря? Якого кольору найчастіше небо влітку? Як визначати хмарність? Які дні, сонячні чи хмарні, переважають улітку? — Які опади випадають улітку7 Як часто? Чи схожі літні дощі на весняні чи осінні? (Влітку дощ теплий, великий.) Як визначати силу вітру (с. 159)1 За чим ще треба спостерігати? — Навчіться милуватися красою природи! 2. Спостереження за працею людей улітку — Для людей літо також є дуже важливою порою, вони мають чимало роботи на полях, у садах, на городах. — Яку роботу виконують люди на полях улітку? — За допомогою яких машин люди збирають урожай на полях? — Яку роботу виконують на городах? — Які роботи ведуться в садах? — У кінці червня достигають трави і починається сінокіс. — Для чого косять траву і заготовляють сіно? 3. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1.Робота над літніми прикметами — Спробуйте перевірити влітку такі народні прикмети про літню погоду. • Птахи в’ють гнізда з сонячного боку — на холодне літо. ■ Трава в червні починає сохнути — на дощовите літо. ■ Густо цвіте гречка — на спекотне літо. Клас ■ Які метелики навесні вилетіли першими — білі або червоні? Якщо червоні, літо буде багате на мед і сухе, а білі — мокре і щедре на молоко. ■ Опеньки з’явились — літо скінчилось. ■ Ластівки низько літають — на дощ. ■ Рясна роса зранку — на ясний день. ■ Мурахи ховаються серед білого дня — на негоду. ■ Горобці купаються в пилюці — на дощ. ■ Весело співає зяблик — дощу не буде. ■ Риби вискакують з води — до дощу або негоди. 2. Гра «Що не так?» НЕБИЛИЦЯ Що у зими на порозі Цвітуть маки на морозі, А у літа на печі Замерзають калачі. А у весни в кінці поля Листя скинула тополя. А в осені коло стежки Вбрались верби у сережки. А ми стали коло хати. Та й не мажем розібрати,— Каму іти рибу пасти, Каму ваду в копи класти, Кому пічки молотити, Кому сніги волочити. ■ Вишні ростуть на землі, суниця — на дереві. ■ Яблука вирощують на землі поряд із картоплею. ■ Кавуни достигають у січні. • Огірок — це ягода. 3. Робота над загадками • Тільки дощик прошумів Над лужком, над лісом — Хтось у небі рушничок Вишитий повісив. (Веселка) ■ Ходить тур по горах, а турниця по долах. Як турниця мигне, тур загуде. (Блискавка і грім) ■ Стукотить, гуркотить, як сто коней біжить. (Грім) ■ Вночі спить, а вранці тікає. (Роса) ■ Кольорова дуга через річку пролягла. (Веселка) ■ Довго нема мене — все в’яне, а як прийду — знов оживає. (Дощ) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Чому літо — найтепліша пора року? — Які дні й ночі влітку? — Коли найдовший день? Чому? — Як залежить довжина тіні від предмета від висоти сонця? VII. Домашнє завдання С. 150 151. — Придивіться і розкажіть, як поводяться рослини, наприклад кульбаба, та інші за вашим вибором, у сонячну та дощову погоду. | |
| |
Переглядів: 5507 | |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
Всього коментарів: 0 | |