Тема 56. Як живеться тваринам у лісі влітку?Мета: поглибити знання учнів про тварин лісу; розвивати мислення, пам'ять; виховувати дбайливе ставлення до всього живого навколо нас. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання Учні в парах розповідають одне одному підготовлену розповідь про те, які з наших лісових ягід смачні й корисні, а які — небезпечні й навіть отруйні. 2. Слухання вірша А Я У ГАЙ ХОДИЛА... А я у гай ходила По квітку ось яку! А там дерева-люлі І все атак зозулі: — Ку-куІ Я зайчика зустріла, Дрімав він на горбку, Була б йога спіймала, Зозуля ізлякала: — Ку-куІ 17. Тичина — Кого зустріла дівчинка у гаю7 — А кого ви бачили, коли бували в лісі? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про особливості життя комах, птахів і звірів улітку. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам (с 140-141) — Пригадайте! Яких лісових тварин ви знаєте? Чи знаєте ви, яких тварин у лісі найбільше: звірів, птахів чи комах? Що ви про це прочитали? — Роздивіться фотографії на с. 140 і розкажіть, що на них зображено? (Гусінь об’їдає листя яблуні, руда лісова мураха тягне гусеницю.) — Що розповіла Синьокрила Сойка про лісове птатпине товариство? — Чому червень — місяць тиші у лісі? Поміркуйте, яку користь приносять птахи лісам, садам, полям? Робота в парі — Хто є хто серед птахів? — Знайдіть на малюнку соловейка, зяблика, дятла звичайного, зозулю. Чим вони годують своїх пташенят? — Секрет від Синьокрилої Сойки: «Золотомушка червоночуба (або коро-льок) — найменша серед наших птахів». Робота в групі — Хто зі звірів що їсть? — Знайдіть на малюнку (с. 141) лісову мишу, кабана, козулю та їхні корми. їжачок Хитрячок попереджає: «Різні звірі можуть одним і тим самим кормом живитися, навіть якщо ці авірі дуже різні. Наприклад, кабан і лісова миша». — Поміркуйте! Що сталося б а деревами, якби в лісі не було птахів? Чому? — Чому треба оберігати не тільки самих тварин, а й ті місця, в яких вони живуть? — Складіть ланцюг живлення у лісі влітку. Підсумок. У лісі життя тварин пов’язане а добуванням корму. У лісі «зайвих* тварин не буває. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ 1. Гра «Хто живе в лісі?» — Серед перелічених тварин визначте тих, що живуть у лісі: білка, горобець, собака, рись, їжак, ластівка, морська свинка, бурий ведмідь, гуска, лелека, лось, шишкар, дятел, мурашка, зозуля. 2. Гра «Хто де живе?» — Правильно помістіть звірів у свої будиночки. Хто живе?Де живе? Ведмідь лігво лисицягайно білкабарліг вовк нора {Ведмідь — барліг, лисиця — нора, білка — гайно, вовк — лігво.) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які тварини живуть у лісі? — Кого називають санітарами лісу? {Рудих мурашок, бо вони знищують безліч шкідливих комах.) — Чим корисні птахи лісу? {Знищують безліч комах, які завдають шкоди деревам.) VII. Домашнє завдання С. 140-141. — Розкажіть про одну з тварин, про яку розповідається в тексті. Користуйтеся таким планом: 1) Пазва тварини. 2) До якої групи належать: звірі, птахи чи комахи. 3) Зовнішній вигляд. 4) Де живе. 5) Чим живиться. — Запропонуйте провести у класі веселу виставку «Лісове товариство*. Доберіть до неї фотографії та малюнки. | |
| |
Переглядів: 7586 | |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
Всього коментарів: 0 | |