Як живеться тваринам у лісі влітку?

Тема 56. Як живеться тваринам у лісі влітку?

Мета: поглибити знання учнів про тварин лісу; розвивати мислення, пам'ять; виховувати дбайливе ставлення до всього живого навколо нас.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

 1. Перевірка домашнього завдання

 Учні в парах розповідають одне одному підготовлену розповідь про те, які з наших лісових ягід смачні й корисні, а які — небезпечні й навіть отруйні.

 2. Слухання вірша

 А Я У ГАЙ ХОДИЛА...

 А я у гай ходила По квітку ось яку!

 А там дерева-люлі І все атак зозулі:

 — Ку-куІ

 Я зайчика зустріла,

 Дрімав він на горбку,

 Була б йога спіймала,

 Зозуля ізлякала:

 — Ку-куІ

17. Тичина

 — Кого зустріла дівчинка у гаю7

 — А кого ви бачили, коли бували в лісі?

 III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про особливості життя комах, птахів і звірів улітку.

 IV. Вивчення нового матеріалу

 1.Робота за підручникам (с 140-141)

 — Пригадайте! Яких лісових тварин ви знаєте? Чи знаєте ви, яких тварин у лісі найбільше: звірів, птахів чи комах? Що ви про це прочитали?

 — Роздивіться фотографії на с. 140 і розкажіть, що на них зображено? (Гусінь об’їдає листя яблуні, руда лісова мураха тягне гусеницю.)

 — Що розповіла Синьокрила Сойка про лісове птатпине товариство?

 — Чому червень — місяць тиші у лісі? Поміркуйте, яку користь приносять птахи лісам, садам, полям?

 Робота в парі

 — Хто є хто серед птахів?

 — Знайдіть на малюнку соловейка, зяблика, дятла звичайного, зозулю. Чим вони годують своїх пташенят?

 — Секрет від Синьокрилої Сойки: «Золотомушка червоночуба (або коро-льок) — найменша серед наших птахів».

 Робота в групі

 — Хто зі звірів що їсть?

— Знайдіть на малюнку (с. 141) лісову мишу, кабана, козулю та їхні корми.

їжачок Хитрячок попереджає: «Різні звірі можуть одним і тим самим кормом живитися, навіть якщо ці авірі дуже різні. Наприклад, кабан і лісова миша».

— Поміркуйте! Що сталося б а деревами, якби в лісі не було птахів? Чому?

— Чому треба оберігати не тільки самих тварин, а й ті місця, в яких вони живуть?

— Складіть ланцюг живлення у лісі влітку.

Підсумок. У лісі життя тварин пов’язане а добуванням корму. У лісі «зайвих* тварин не буває.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

1. Гра «Хто живе в лісі?»

— Серед перелічених тварин визначте тих, що живуть у лісі: білка, горобець, собака, рись, їжак, ластівка, морська свинка, бурий ведмідь, гуска, лелека, лось, шишкар, дятел, мурашка, зозуля.

2. Гра «Хто де живе?»

— Правильно помістіть звірів у свої будиночки.

Хто живе?Де живе?

Ведмідь лігво

лисицягайно

білкабарліг

вовк нора

{Ведмідь — барліг, лисиця — нора, білка — гайно, вовк — лігво.)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які тварини живуть у лісі?

— Кого називають санітарами лісу? {Рудих мурашок, бо вони знищують безліч шкідливих комах.)

— Чим корисні птахи лісу? {Знищують безліч комах, які завдають шкоди деревам.)

VII. Домашнє завдання

С. 140-141.

— Розкажіть про одну з тварин, про яку розповідається в тексті. Користуйтеся таким планом:

 1) Пазва тварини.

 2) До якої групи належать: звірі, птахи чи комахи.

 3) Зовнішній вигляд.

 4) Де живе.

 5) Чим живиться.

— Запропонуйте провести у класі веселу виставку «Лісове товариство*. Доберіть до неї фотографії та малюнки.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 7557 | Рейтинг: 2.0/2
Птахи
Прикраси для ялинки
Народні промисли України
Місця підвищеної небезпеки у школі
Правила поведінки за столом
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]