Тема 52. Як змінюється влітку нежива природа?Мета: розширити уявлення дітей про те, як змінюється влітку нежива природа; розвивати у дітей уміння виділяти прикмети кожної пори року; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Які народні прикмети про літні місяці ви знаєте7 — Розкажіть, який літній місяць вам подобається найбільше. Які є відмінності між літніми місяцями7 Які ви придумали для них символи? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про явища природи, що відбуваються влітку. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (е. 132-133) — Пригадайте! Як змінювалася тривалість дня і ночі впродовж навчального року? Чи світить у віконечко сонце, коли ви тепер йдете до школи? Коли на вулиці темнішає? — 22 червня — особлива дата для природи. Це — найдовший день та най-коротша ніч у році. Сонечко Семикрапочка пропонує: пригадайте, як змінюється нежива природа влітку7 Робота в парі — Складіть розповідь про погоду влітку. — Відгадайте загадки. ■ Без рук, без ніг, а стукає. (Грім) ■ Що без леза та без зуба ростина міцного дуба7 (Блискавка) — Розгляньте фотографії на с. 133 (гроза, блискавка, град, злива, веселка). — Розкажіть, як наближається гроза? Що таке злива? Коли буває блискавка? Що таке град7 — Льодяні горошини-градинки нівечать листя й квіти, обривають недостиглі плоди із дерев, знищують майбутній урожай. — Коли з’являється веселка7 — Гроза — це природне явище з громом і блискавками. Під час грози дме сильний вітер і йде злива. Відбувається в теплу пору року, переважно влітку. 2. ФІзкультхнилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1.Робота в парах — Підкресліть ознаки літа. ■ З’являються листочки на деревах; ■ найдовший день; ■ птахи збираються у вирій; ■ висаджують розсаду; ■ збирають хліб; Клас ■ косять сіно; ■ достигають фрукти; ■ цвітуть сади; ■ пташенята вчаться літати. 2.Гра «Чому так говорять?» — Як ви розумієте зміст приказок і прислів’їв про літні місяці? ■ Червень складає сіно в копиці. ■ Червень — рум’янець року. ■ Липень — вершина літа. ■ Липень молодий бджілок годує. ■ Серпень чудовий булки дарує. ■ Серпень — жнивець. ■ Як у серпні дбаєш, так узимку маєш. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Про що ми говорили сьогодні на уроці? — Як змінюється нежива природа влітку? — Які природні явища бувають улітку? VII. Домашнє завдання С.132-133. — Складіть розповідь про те, як потрібно поводитися під час грози. ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ Загадки ■ Як настав цей літній місяць, —• Все росте у нас навколо, Ягідки почервоніли, Спіє в полі щедрий колос. (Червень) Н.Забіла ■ В місяці спекотнім цім Жарко дуже нам усім. Хочеться в саду побути, Смакувати спілі фрукти. (Серпень) С. Жупанин Іде літо на коні Та й несе гарячі дні. Зацвіли пахучі липи. Як цей місяць зветься?.. (Липень). С. Жупанин /Г'.оП'П.оигЛ | |
| |
Переглядів: 5806 | |
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Продовження екскурсії |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Всього коментарів: 0 | |