💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Як змінюється навесні життя риб?

Тема 44. Як змінюється навесні життя риб?

Мета: уточнити знання учнів про життя риб навесні; розвивати вміння знаходити взаємозв'язки в природі; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Як аміни в природі навесні впливають на життя комах?

— Які метелики мешкають у вашій місцевості? За якими ознаками ви їх упізнаєте?

— Чи доводилося вам спостерігати за поведінкою джмелів, мурашок навесні? Розкажіть про свої спостереження.

— Розкажіть про комаху, яка прокинулася першою навесні.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтеся, що навесні у риб відбувається нерест — період розмноження.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота аа підручником [є. 110-111)

— Пригадайте! Як зимують риби?

— Що розказав про весняне життя риб Карасик Золотенко?

— Що таке нерест? Де для риби затишні місця для відкладання ікри? Чому саме там? Хто такі сазани? (Дикі коропи)

— Що ви дізналися про сазана, річкового окуня, сома?

— Доведіть, що у багатьох риб під час нересту значно змінюється зовнішній вигляд.

— Які риби першими йдуть на нерест? Чи піклуються риби про своє майбутнє потомство?

— Що ви дізналися про сома?

— Як поводяться мальки наших річкових риб?

— Які небезпеки на них чекають? (Пересихання або забруднення водойм і численні хижаки.)

— Чи можна рибалити під час нересту? Які будуть наслідки, якщо виловлювати рибу в цей час?

— Нерест — особливий період у житті риб, від нього залежить чисельність риби у наших водоймах! Під час нересту вилов риби заборонений!

Це знак заборони: червоне коло, у якому намальована риба на гачку, коло перекреслене червоною смугою.

— Секрет Карасика Золотенка: «У наших водоймах поруч можуть жити карась золотий та карась срібний. Однак чисельність карася золотого дуже швидко скорочується, його занесли до Червоної книги України».

2. Фіакультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1.Робота над загадкою

 ■ Що тут казати — хижа вкрай,

У неї апетит найкращий.

Клас

Карасику, ти не дрімай,

 А то потрапиш в її пащу. (Щука)

 2. Гра «Хто знає більше назв риб?»

 3. Фотазагадка «Упізнай рибу»

 Окунь, щука, короп.

 VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — Як змінюється навесні життя риб?

 — Чому нерест — особливо важливий для життя риб?

 — Чому під час нересту вилов риби заборонено?

 VII. Домашнє завдання

 С. 110-111.

 — Підготуйте запитання та відповіді для телегри «Найрозумніший* про життя риб навесні.

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

 Гра с<Відгадай загадку — покажи відгадку»

 На дошці — картинки із зображенням різних риб.

 Учитель загадує загадку, учні відгадують її, показують на дошці потрібну картинку.

■ Хоч малий, та силу має —

З рук миттєво висковзає!

Схожий зовні на змію,

Має чималу сім’ю. (В'юн)

• Взимку ловиться і влітку Вудкою або у сітку.

 А коли злякається —

 В мулі заховається. (Карась)

 ■ Ляже й спить на глибині З шаром мулу на спині,

 Тільки вуса повертає,

 Що навколо — все він знає! (Сом)

■ Живе вона у морі синім,

 Та не тюлень це і не морж.

 Я підкажу вам, — це рибина,

 Ну, а звуть цю рибу... (йорж).

■ Щоб рибину цю піймати,

 Слід її нагодувати.

 Наварити бараболі

 І гороху, що у полі.

 Кого ж спіймав Сергійко наш?

 Це, напевно, риба... (лящ),

■ Окунь вдень пішов на гірку І зустрів... (червонопірку).

• Не дрімають карасі,

Знають добре геть усі:

 Стерегтись потрібно злюки,

 Хижої, страшної... (щуки).

• Хочеш рибку цю піймати —

Треба черв’ячка їй дати.

Хоч і хижий, та не щука,

 1 на вигляд геть не злюка. (Окунь)

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 19956 | Рейтинг: 1.3/3
Місця підвищеної небезпеки у школі
Ще про клавіатуру
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Звірі
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]