Тема 44. Як змінюється навесні життя риб?Мета: уточнити знання учнів про життя риб навесні; розвивати вміння знаходити взаємозв'язки в природі; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Як аміни в природі навесні впливають на життя комах? — Які метелики мешкають у вашій місцевості? За якими ознаками ви їх упізнаєте? — Чи доводилося вам спостерігати за поведінкою джмелів, мурашок навесні? Розкажіть про свої спостереження. — Розкажіть про комаху, яка прокинулася першою навесні. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ви дізнаєтеся, що навесні у риб відбувається нерест — період розмноження. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота аа підручником [є. 110-111) — Пригадайте! Як зимують риби? — Що розказав про весняне життя риб Карасик Золотенко? — Що таке нерест? Де для риби затишні місця для відкладання ікри? Чому саме там? Хто такі сазани? (Дикі коропи) — Що ви дізналися про сазана, річкового окуня, сома? — Доведіть, що у багатьох риб під час нересту значно змінюється зовнішній вигляд. — Які риби першими йдуть на нерест? Чи піклуються риби про своє майбутнє потомство? — Що ви дізналися про сома? — Як поводяться мальки наших річкових риб? — Які небезпеки на них чекають? (Пересихання або забруднення водойм і численні хижаки.) — Чи можна рибалити під час нересту? Які будуть наслідки, якщо виловлювати рибу в цей час? — Нерест — особливий період у житті риб, від нього залежить чисельність риби у наших водоймах! Під час нересту вилов риби заборонений! Це знак заборони: червоне коло, у якому намальована риба на гачку, коло перекреслене червоною смугою. — Секрет Карасика Золотенка: «У наших водоймах поруч можуть жити карась золотий та карась срібний. Однак чисельність карася золотого дуже швидко скорочується, його занесли до Червоної книги України». 2. Фіакультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1.Робота над загадкою ■ Що тут казати — хижа вкрай, У неї апетит найкращий. Клас Карасику, ти не дрімай, А то потрапиш в її пащу. (Щука) 2. Гра «Хто знає більше назв риб?» 3. Фотазагадка «Упізнай рибу» Окунь, щука, короп. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Як змінюється навесні життя риб? — Чому нерест — особливо важливий для життя риб? — Чому під час нересту вилов риби заборонено? VII. Домашнє завдання С. 110-111. — Підготуйте запитання та відповіді для телегри «Найрозумніший* про життя риб навесні. ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ Гра с<Відгадай загадку — покажи відгадку» На дошці — картинки із зображенням різних риб. Учитель загадує загадку, учні відгадують її, показують на дошці потрібну картинку. ■ Хоч малий, та силу має — З рук миттєво висковзає! Схожий зовні на змію, Має чималу сім’ю. (В'юн) • Взимку ловиться і влітку Вудкою або у сітку. А коли злякається — В мулі заховається. (Карась) ■ Ляже й спить на глибині З шаром мулу на спині, Тільки вуса повертає, Що навколо — все він знає! (Сом) ■ Живе вона у морі синім, Та не тюлень це і не морж. Я підкажу вам, — це рибина, Ну, а звуть цю рибу... (йорж). ■ Щоб рибину цю піймати, Слід її нагодувати. Наварити бараболі І гороху, що у полі. Кого ж спіймав Сергійко наш? Це, напевно, риба... (лящ), ■ Окунь вдень пішов на гірку І зустрів... (червонопірку). • Не дрімають карасі, Знають добре геть усі: Стерегтись потрібно злюки, Хижої, страшної... (щуки). • Хочеш рибку цю піймати — Треба черв’ячка їй дати. Хоч і хижий, та не щука, 1 на вигляд геть не злюка. (Окунь) | |
| |
Переглядів: 19947 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Всього коментарів: 0 | |