Тема 33. Як змінюється взимку життя комах і птахів?Мета: допомогти учням сформувати уявлення про те, як змінюється взимку життя комах і птахів; вчити розпізнавати зимуючих птахів своєї місцевості; виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Який зимовий місяць йде зараз? — Які ознаки зими в неживій природі? — Чи змінилося життя живої природи? — Як змінилося життя листяних рослин зимою? — Чому листяні рослини на зиму скидають листя? — Якими ми бачимо хвойні рослини взимку? — Розкажіть, які вічнозелені рослини є у вашій місцевості. — Розкажіть історію про життя новорічної ялинки. Які можна зробити композиції із гілок хвойних дерев для зимових свят? — А як зимують трав’янисті рослини? (Наземна частина у трав’янистих рослин відмирає на зиму.) — Чому ці рослини не замерзають узимку? (Сніг захищає їх від морозу.) — А як ви вважаєте, чи змінилося життя тварин зимою? (Так. У природі все взаємозв'язано.) НІ. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про зимове життя тварин. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам [с 82-83) — Пригадайте, як зміни в неживій природі впливають на життя тварин? Де заховалися родичі Сонечка Семикрапочки? — Прочитайте секрет від Синьокрилої Сойки (с. 82). У чому полягає цей секрет? — Роздивіться фотографії і пригадайте, які птахи серед тих, що ви бачите на фотографіях, належать до осілих. Яких птахів ви могли побачити по дорозі до школи? — Що розповіла Синьокрила Сойка? Чому дятлів називають «санітарами лісу*? Що таке «дятлова кузня*. — Крім осілих птахів у лісах трапляються омелюхи і снігурі, які прилетіли до нас на зиму. їх так і називають — зимуючі птахи. — Розгляньте фотографії на с. 83. Важко птахам узимку відшукувати корм. Особливо тоді, коли товста снігова ковдра вкриє землю. Ще гірше доводиться їм, коли ожеледиця скує льодяною кіркою все навкруги: і гілки на деревах і залишки бур’янів, що виглядають із-під снігу. Ось тоді справжня біда для всіх тварин починається. Не забудьте повісити годівничку й підгодовувати птахів узимку. Поспостерігайте, які птахи прилітають до вашої годівнички. Чим живляться птахи взимку? — Розгляньте малюнок на с. 83. Яких птахів ви бачите біля годівниці? Який корм вони полюбляють? Клас — Домовтеся, як узимку допомагатимете птахам, що прилітають на шкільне подвір’я, у сад. Підсумок. Узимку життя птахів залежить від того, чи знайдуть вони корм. Кожен з нас може допомогти птахам пережити голодні часи. 2.Фізкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Гра «Хто більше?» — Назвіть птахів, яких можна зустріти в лісі, у парку взимку. Виграє той, хто назве більше. 2. Гра «Чи правильне твердження?» Сороки, галки, сірі ворони залишаються зимувати, бо в них не вистачає сил для перельоту в теплі краї. 3. Гра «Перевір прикмети» ■ Снігурі прилетіли в грудні — зима буде суворою. * Горобці ховаються в затишок — на мороз і заметіль. 4. Гра «Оплески» — Що ви покладете у годівничку птахам? Гарбузове насіння; пшоно; підсмажене соняшникове насіння; зерно; крихти хліба; насіння бур'янів; солоне сало; насіння клена, кавуна, дині, конопель; цукерки. 5. Читання й обговорення вірша годівниця Ми завчасна, як годиться, ледь упав легкий сніжок, змайстрували годівницю на зимівлю для пташок. І сьогодні у віконці бачать даня і синак, як природи охоронці прилітають у садок. О, горобчику й синичко, пам’ятаємо про вас: нам — турбота невеличка, вам — підмога в лютий час. — Який корм ви кладете у годівниці? (Насіння, крихти хліба, зерно, крупу, шматочки сала...) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Які птахи зимують у нас? Чим вони живляться? — Які птахи прилітають до нас з півночі? Чому? — Як ви допомагаєте птахам? VII. Домашнє завдання С. 82 83. — За якими птахами ви спостерігали взимку? Розкажіть про свої спостереження. — Складіть розповідь про зимове життя синичок, горобців та голубів. Як ви вважаєте, чому вони не відлітають у теплі краї? | |
| |
Переглядів: 5371 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Ура! Канікули! |
Всього коментарів: 0 | |