Тема: Переказ тексту «Джерельце взимку» Мета:вчитти писати перекази, збагачувати словниковий запас, використовуючи художні тексти, робити самоперевірну роботу; формувати вміння письмово передавати зміст прослуханого тексту; розвивати навички усного і писемного мовлення, пам’ять, творче мислення, увагу, уяву, спостережливість; виховуватилюбов до природи, інтерес до вивчення української мови. Обладнання: малюнки,ілюстрації, фотопейзажів, запис П.І.Чайковського «Пори року. Зима», слова для словникової роботи, конверти для індивідуальної роботи, опора «Джерельце». Хід уроку 1. Організація класу 1.1. Слухання вірша Знову день почався, діти! Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішати, Кличе в подорож дзвінок. 1.2.Створення емоційного фону уроку - Працювати на цьому уроці ми будемо під гаслом ... Щоб прочитати гасло, треба скласти його із розсипаних слів. (Слова прикріплені на магнітній дошці) навчати,Добре, знати, хто,хоче,того. (Добре того навчати, хто хоче все знати) - А ви хочете все знати? -Тож налаштуймося на урок і проведемо вислови автотренінгу. Я – учень (учениця). Я ходжу до школи. Мене вчать вчитися. Я все розумію, я все хочу знати. - А я хочу дізнатися, який у вас настрій? Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. За виразом обличчя бачу, що у вас все гаразд, і ваш настрій можна зобразити так: ☺ (задоволення). Я дуже хотіла б, щоб гарний настрій не залишив вас упродовж усього уроку. 2. Актуалізація пізнавальної діяльності учнів 2.1.Читання вчителем віршана фоні музики П.І.Чайковського «Пори року.Зима». В далекому лісі – сказали мені – Пташка живе на високій сосні. Часом та пташка з дупла вилітає, Загадки загадує, пісні співає. Треба до лісу дістатись мені. Їхала потягом, пливла в човні, Пішки я йшла, зрештою, Пташку ту дивну знайшла. Я привіталась, сказала пташині: «Кланялись діти тобі з Буковини. Чула, загадок багато ти знаєш. Може ти діткам моїм загадаєш?» Пташка подумала й каже мені: «Дітки слухняні твої чи ні?» «Дуже слухняні», - я їй кажу. «Добре,- говорить, - таким розкажу». 2.2. Відгадування загадки Ніжна зірка срібно – біла На рукав з гори злетіла. Я приніс її сюди – Стала крапелька води. (Сніжинка) 3. Повідомлення теми та завдань уроку 3.1. Створення проблемної ситуації Сніжинка запрошує нас відвідатисвоїх родичів у лісі й побачити там справжнє чудо. - Як ви гадаєте, що це за родичі? (Відповіді дітей) 3.2. Складання «павутинки». - Щоб ближче підійти до розгадки, пригадаємо все, що знаємо про сніжинку. - Сьогодні на уроціми розширимо знання про воду, її значення на землі,потребу у збереженні. Також ви самостійно напишете переказ тексту «Джерельце взимку». 4. Підготовча робота 4.1. Повідомлення «Довідкового бюро» - Послухайте цікавинки, які підготували для вас члени«Довідкового бюро» про воду. * Вода займає 71% від поверхні земної півкулі. Лише близько 1/4 приходиться на сушу. Вода є в океанах, річках і озерах, під землею і в грунті. * Зовсім чистої води в природі немає. Її вдається одержати тільки в лабораторії. Така вода не смачна, в ній немає солей, потрібних живому організму. Людина і багато тварин майже на 2/3складаються з води. А деякі рослини складаються з води приблизно на 4/5. * Вода рік і озер, яку ми використовуємо, становить лише 0,01% всіх запасів Світового океану. * У всьому світі через кожні 20 років подвоюється використання водних ресурсів. Україна споживає за рік 1,4 км³ води. * Усі озера разом зайняли б площу близько 2,7 млн.км (1/8%) всієї суші. Води в нихтак багато, що коли б вона розлилась на земній поверхні, то вкрила б половину Євразії і всю Північну Америку рівним шаром 10м завтовшки. Озера поширені нерівномірно. Вони пом’якшують клімат суші навколо себе, роблять його менш континентальним. * Площа, яку займають льодові масиви, складає 11% суші. * Цілющі властивості має тала вода. Вона справляє омолоджуючий вплив на організм людей. * Сантиметровий покрив снігу на 1 гектарі дає 30 т води. (Доповнення вчителя про екологічний стан водних ресурсів Землі) 4.2. Розгляд виставки малюнків, фото, ілюстрацій на екологічну тематику та коротка бесіда заними. 4.3. Поетична хвилинка - Письменники та поети в своїх творах закликають нас берегтикришталеве багатствонашої землі. -Пригадайте,чим закінчилося оповідання В.Сухомлинського «Камінь»? -Послухайте і скажіть, чого вчить нас у своїх творах А.Качан? Джерельце Джерельце під вербою Виблискує водою, Прийду до нього й до ладу Порозчищаю, обкладу. Все дно камінням обмощу, В пісок ні краплі не впущу. І задзвенить, і заспіва Вода джерельна, мов жива. Я ж кору одколю з корчма І з неї виріжу ковша. Щоб не поплив у далину, Його до стовбура припну. Немов маленьке гусеня, Попід вербицею щодня Він хлюпотатись буде. Беріть і пийте, люди! Джерельце Уночі під степом Прошуміла злива. Гомінке джерельце В балці замулила. Ми взяли лопату, Шлях йому звільнили, Ще й малу вербичку Поруч посадили. Виростай, вербичко, Буйною, рясною. Задзвени, джерельце, Бистрою рікою. 5. Ознайомлення із текстом«Джерельце взимку» 5.1. Читання тексту вчителем ДЖЕРЕЛЬЦЕВЗИМКУ У казковій красі заснули бори та діброви. Глибокий зимовий спокій охопив природу. Та що це? У морозяній тиші лісу чути якісь дивні звуки:то кришталевий дзвін, то тихе булькання. У глухому куточку засніженого лісу, серед острівця зелено–сріблих ялин, дзвенить незамерзле джерельце. Клубочиться хмаринка пари, а над нею на голих гілках дерев, що нахилились до води, дрімають рябчики – гріються. Такі джерела не замерзають і в люті морози. Вода пробивається через шар землі й на морозі здається теплою. Часто біля таких місць узимку збираються мешканцілісу не тільки напитися, а й погрітися. А навколо панує холод, усюди лежить білий сніг. (А.Волков, 99 слів) 5.2. Визначення теми й головної думки тексту 6. Аналіз тексту 6.1. Змістовий аналіз тексту -Про який стан природи взимку йдеться? -Що порушує цей спокій? -Якою здається джерельна вода в люті морози? -Чому збираються біля джерела мешканці лісу? 6.2. Мовний аналіз тексту а) Пояснення лексичного значення слів та словосполучень: бори, діброви,у казковій красі, кришталевий дзвін, клубочиться хмаринка пари, рябчики, глибокий зимовий спокій охопив природу, морзяна тиша, зелено-сріблясті ялини, вода пробивається через шар землі, панує холод. б) Пояснення написання слів: узимку, морозяній, булькання, зелено–сріблястих, незамерзле, джерельце, не замерзають, казковий. в) Добір до слів синонімів: дзюрчить спить мешканці 6.3. Структурний аналіз тексту а) Складання плану тексту. План
3.Дзвенить джерельце. 4.Джерельце зігріває усіх. б) Актуалізація культури оформлення тексту. 7. Усне переказування тексту 8. Повторне читання тексту вчителем 9. Запис переказу в зошити 9.1. Індивідуальна допомога учням надається диференційовано. а) Конверт із текстом «Джерельце взимку» в кожного учня на парті. Він має можливість підглянути,але при цьому втрачає 2 бали, позначивши помітку на конверті. б) Конвертз опорнимисловами. (Конверти різних кольорів). 10. Перевірка виконаної роботи 10.1. Самоперевірка 10.2. Слухання 2-3 переказів, внесення корективів 11. Підсумок уроку 11.1. Гра «Мікрофон» - Чого вчилися на сьогоднішньому уроці? - Що нового дізналися? - Чи сподобався вам урок? Чим? Напишіть на сніжиночці і прикріпіть біля нашого струмочка. - Всім щиро дякую за співпрацю. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5375 | |
Дикі та свійські тварини |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Всього коментарів: 0 | |