💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Життя дається на добрі справи. Обґрунтування вибору заголовку до тексту

Урок 4

Життя дається на добрі справи

Обґрунтування вибору заголовку до тексту

Мета: вчити добирати заголовки до текстів різних типів, обґрунтовуючи свій вибір; вчити добирати заголовки згідно з темою тексту та основною думкою; розвивати творчу уяву, увагу, усне і писемне мовлення; виховувати прагнення робити добрі справи, вміння співчувати.

Обладнання: робочий зошит.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Бесіда.

- Назвіть тему нашого уроку. Про що може йтися на уроці?

- Що можна визначити за заголовком?

2. Слово вчителя.

- Сьогодні ми будемо вчитися давати текстам заголовки і обґрунтовувати свою думку.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Бесіда.

- Пригадайте, які бувають тексти.

- Дайте характеристику тексту-опису (розповіді, міркуванню).

- Що таке тема і основна думка тексту?

- З яких частин складається текст?

- Назвіть ознаки тексту.

2. Робота в зошиті. Робота в парах.

- Підкресліть червоним олівцем заголовки, які відповідають темі тексту, синім - основній думці. Усно поясніть свій вибір.

Іван Сірко. Дружба. Весна настає. Прогулянка. Допомагайте птахам! Сон - це здоров'я. Живий термометр. Охороняйте ліси! Харківська область.

IV. Основна частина уроку.

Робота в зошиті.

1. Читання тексту-опису в зошиті.

Визначення типу тексту, теми і основної думки.

Добір заголовка, який би відповідав темі тексту.

Складання пояснення до свого вибору спочатку усно, потім письмово.

Завдання 2 в зошиті.

Прочитати текст.

На шкільному подвір'ї росте білокора берізка. її віти тонкі, розкішні. Весною на них з'являються ніжні клейкі листочки, а потім - сережки. Влітку вона надягає густі зелені шати. В її затінку приємно відпочивати.

Тип тексту -

Тема тексту ________________________________________

Основна думка тексту -_______________________________

- Доберіть заголовок, який відповідатиме темі тексту.

- Обґрунтуйте свій вибір.

- Чи може цей текст надихнути людей на добрі справи? Як?

Фізкультхвилинка

Ми по вулиці ідем,  Йдем по «зебрі» прямо ми.

Гарно всі себе ведем.  До театру всі прийшли,

Ось і «зебра». Зупинися! Тихо в залу всі зайшли,

Вліво, вправо подивися. Зайняли свої місця.

Вільно скрізь, машин нема. Почалась вистава ця.

(Н.Хомич)

2. Встановлення послідовності подій у тексті-розповіді. Самостійна робота. Перевірка.

Визначення типу тексту.

Міркування над тим, чого навчає текст.

Добір заголовку, який відповідав би основній думці.

Складання тексту-обґрунтування свого вибору заголовку (усно і письмово).

Завдання 3 в зошиті.

Встановити послідовність частин.

1. Посеред копанки безпомічно борсався їжак. Хлопці наввипередки швиргали в нього грудками, не давали пристати до берега. Вони кричали і реготали.

5.Він зовсім не відчув, що на їжакові повнісінько гострих колючок.

3. У Слави з очей бризнули сльози. Хлопчик стиснув кулаки і кинувся на тих, хто розважався.

2. Слава глянув на темнувату воду, і йому забракувало повітря.

4. Опам'ятався по шию у воді. Схопив нещасного їжака, притис до грудей.

Тип тексту -

- Подумайте. Чого навчає цей текст?

- Доберіть заголовок, який відповідав би основній думці тексту.

- Обґрунтуйте свій вибір заголовка.

Зачитування письмових відповідей.

3. Поділ тексту на частини (абзаци) самостійно. Перевірка завдання.

Завдання 4 в зошиті.

Поділи текст на абзаци.

Захисник

Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою. Бачить, біжить назустріч пес. Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно жалібно нявчало і просило Петрика захистити від собаки. Хлопчикові стало соромно. Він узяв кошеня на руки й пішов назустріч собаці. Пес злякано подивився на Петрика й сховався в кущах.

(З журналу)

Тип тексту -

- Придумайте свої заголовки до тексту, які б відповідали:

темі – ________________________________________

основній думці -________________________________

- Усно поясніть свій вибір.

4. Складання міркування.

- Про що може йтися у тексті із заголовком «Лісові санітари»? Міркування діти складають спочатку усно, а потім самостійно

письмово.

V. Підсумок уроку.

1. Бесіда.

- Чого навчили вас тексти?

- Які добрі справи ви зробили і зробите у своєму житті?

- Чиї думки вам найбільше сподобалися на уроці?

VI. Домашнє завдання.

Скласти і написати міркування «Чому снігур має таку назву».

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 2317 | Рейтинг: 0.0/0
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Створення макета предмета для казкового персонажа
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]