Урок 4 Життя дається на добрі справи Обґрунтування вибору заголовку до тексту Мета: вчити добирати заголовки до текстів різних типів, обґрунтовуючи свій вибір; вчити добирати заголовки згідно з темою тексту та основною думкою; розвивати творчу уяву, увагу, усне і писемне мовлення; виховувати прагнення робити добрі справи, вміння співчувати. Обладнання: робочий зошит. Хід уроку I. Організація класу. II. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності. 1. Бесіда. - Назвіть тему нашого уроку. Про що може йтися на уроці? - Що можна визначити за заголовком? 2. Слово вчителя. - Сьогодні ми будемо вчитися давати текстам заголовки і обґрунтовувати свою думку. III. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Бесіда. - Пригадайте, які бувають тексти. - Дайте характеристику тексту-опису (розповіді, міркуванню). - Що таке тема і основна думка тексту? - З яких частин складається текст? - Назвіть ознаки тексту. 2. Робота в зошиті. Робота в парах. - Підкресліть червоним олівцем заголовки, які відповідають темі тексту, синім - основній думці. Усно поясніть свій вибір. Іван Сірко. Дружба. Весна настає. Прогулянка. Допомагайте птахам! Сон - це здоров'я. Живий термометр. Охороняйте ліси! Харківська область. IV. Основна частина уроку. Робота в зошиті. 1. Читання тексту-опису в зошиті. Визначення типу тексту, теми і основної думки. Добір заголовка, який би відповідав темі тексту. Складання пояснення до свого вибору спочатку усно, потім письмово. Завдання 2 в зошиті. Прочитати текст. На шкільному подвір'ї росте білокора берізка. її віти тонкі, розкішні. Весною на них з'являються ніжні клейкі листочки, а потім - сережки. Влітку вона надягає густі зелені шати. В її затінку приємно відпочивати. Тип тексту - Тема тексту ________________________________________ Основна думка тексту -_______________________________ - Доберіть заголовок, який відповідатиме темі тексту. - Обґрунтуйте свій вибір. - Чи може цей текст надихнути людей на добрі справи? Як? Фізкультхвилинка Ми по вулиці ідем, Йдем по «зебрі» прямо ми. Гарно всі себе ведем. До театру всі прийшли, Ось і «зебра». Зупинися! Тихо в залу всі зайшли, Вліво, вправо подивися. Зайняли свої місця. Вільно скрізь, машин нема. Почалась вистава ця. (Н.Хомич) 2. Встановлення послідовності подій у тексті-розповіді. Самостійна робота. Перевірка. Визначення типу тексту. Міркування над тим, чого навчає текст. Добір заголовку, який відповідав би основній думці. Складання тексту-обґрунтування свого вибору заголовку (усно і письмово). Завдання 3 в зошиті. Встановити послідовність частин. 1. Посеред копанки безпомічно борсався їжак. Хлопці наввипередки швиргали в нього грудками, не давали пристати до берега. Вони кричали і реготали. 5.Він зовсім не відчув, що на їжакові повнісінько гострих колючок. 3. У Слави з очей бризнули сльози. Хлопчик стиснув кулаки і кинувся на тих, хто розважався. 2. Слава глянув на темнувату воду, і йому забракувало повітря. 4. Опам'ятався по шию у воді. Схопив нещасного їжака, притис до грудей. Тип тексту - - Подумайте. Чого навчає цей текст? - Доберіть заголовок, який відповідав би основній думці тексту. - Обґрунтуйте свій вибір заголовка. Зачитування письмових відповідей. 3. Поділ тексту на частини (абзаци) самостійно. Перевірка завдання. Завдання 4 в зошиті. Поділи текст на абзаци. Захисник Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою. Бачить, біжить назустріч пес. Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно жалібно нявчало і просило Петрика захистити від собаки. Хлопчикові стало соромно. Він узяв кошеня на руки й пішов назустріч собаці. Пес злякано подивився на Петрика й сховався в кущах. (З журналу) Тип тексту - - Придумайте свої заголовки до тексту, які б відповідали: темі – ________________________________________ основній думці -________________________________ - Усно поясніть свій вибір. 4. Складання міркування. - Про що може йтися у тексті із заголовком «Лісові санітари»? Міркування діти складають спочатку усно, а потім самостійно письмово. V. Підсумок уроку. 1. Бесіда. - Чого навчили вас тексти? - Які добрі справи ви зробили і зробите у своєму житті? - Чиї думки вам найбільше сподобалися на уроці? VI. Домашнє завдання. Скласти і написати міркування «Чому снігур має таку назву». | |
| |
Переглядів: 2317 | |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Всього коментарів: 0 | |