Мотив. Візерунок. Орнамент. Візерунок-бігунець Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів з видами декоративно-ужиткового мистецтва; надавати відомості про народне мистецтво як різновид декоративно-ужиткового мистецтва; розглядати засоби виразності петриківського розпису; закріплювати знання про декоративну композицію, основні види композиційних схем; розглядати засоби виразності декоративної композиції; ознайомлювати з матеріалами та інструментами для декоративного розпису; розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати в техніці петриківського розпису; розвивати точність рухів та окомір; виховна: виховувати в учнів почуття прекрасного, розуміння народного декоративного мистецтва та любов до національної художньої спадщини. Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих майстрів і навчальні роботи з методичного фонду. Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуашеві фарби; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів. Тип: комбінований урок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу. Коментар Урок продовжує розповідь про петриківський розпис, поглиблює та розширює знання та навички учнів у виконанні малюнка в техніці петриківського розпису. Декор — поєднання елементів, призначених для прикрашання. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь Запитання • Які види декоративно-ужиткового мистецтва ви знаєте? • Чим твори різних видів декоративно-ужиткового мистецтва відрізняються один від одного? • Які види декоративно-ужиткового мистецтва вам найбільше подобаються і чому? ІІІ. Вивчення нового матеріалу Розповідь учителя Декоративне мистецтво за своїм походженням — мистецтво народне. Наші давні пращури створювали речі, знаходячи для них найдоцільнішу форму, з покоління в покоління зберігали й донесли до нас винайдену красу. Кожен витвір народного мистецтва відображає мудрість народу, його характер, уклад життя. Для декорування різних предметів використовують сюжетні зображення, малюнки-символи та орнаменти. Зразки візерунків для прикрашання предметів, виконані в різних техніках декоративно-ужиткового мистецтва Орнамент — візерунок, створений повторенням і чергуванням елементів. Орнамент може складатися з одного або кількох декоративних елементів. Орнаменти бувають стрічковими, центральними і безперервними. Для того щоб стати частиною орнаменту, реальна квітка проходить складний шлях від малюнка з натури до узагальненого рішення в орнаменті. Створюючи декоративний малюнок, художники рідко використовують зображення, наближене до реальності,— вони спрощують реальну форму речей, які малюють, так, щоб збереглися основні їх риси, які легко розпізнати. Спочатку художник уважно вивчає природну форму, потім спрощує й узагальнює (стилізує) її, обравши найхарактерніші риси, підкреслює та підсилює (декоративно переробляє). (Учитель пропонує учням розглянути приклади стрічкового візерунка, обираючи ілюстрації на власний розсуд.) Зі стилізованих зображень природних форм можна створювати найрізноманітніші декоративні композиції. Сьогодні ми докладніше ознайомимося зі стрічковою композицією. Стилізовані зображення — квіти, листя, трави, ягідки (художники називають їх елементами композиції) — чергуються в суворо визначеній послідовності. Зазвичай вісь такої композиції складає лінія-стеблинка, що проходить по центру, а всі інші елементи немовби прив’язуються Зразки візерунків-бігунців та послідовність їх виконання у техніці петриківського розпису до неї. Якщо розглянути таку композицію уважно, то можна помітити, що вона схожа на струмочок, який біжить, звиваючись, серед каміння. В Україні стрічкову декоративну композицію зі стилізованих природних форм так і називають — бігунець. (Учитель супроводжує свою розповідь демонстрацією зразків петриківського розпису в репродукціях або виробах на власний розсуд.) IV. Закріплення вивченого матеріалу Творче завдання Слово вчителя Спробуйте створити свій візерунок-бігунець, використовуючи рослинні мотиви та традиційні для петриківського розпису види мазків. Пояснення до творчого завдання Особливу увагу зверніть на необхідність симетричного чергування обраних елементів та дотримання певного розміру. Індивідуальна робота за творчим завданням (Учні виконують роботу під керівництвом учителя. Спочатку учні виконують окремі елементи малюнка. Потім створюють власну композицію.) V. Підбиття підсумків Коментар Учні мають демонструвати знання різновидів народного мистецтва та матеріалів, що вони використовують; орієнтуватися в засобах виразності декоративного малювання; вміти на початковому рівні виконувати малюнки в техніці петриківського розпису. Обговорення учнівських робіт Під час виконання завдання учні мають демонструвати вміння створювати декоративну композицію в запропонованій техніці, свідомо використовувати знаки-символи. VІ. Домашнє завдання Обсяг роботи не дозволяє завершити роботу за один урок. Учням пропонується зробити це вдома. | |
| |
Переглядів: 3252 | |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Робочий стіл. Піктограми |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |