💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Нюанс. Контраст. Настрій. «Беру різнобарвну палітру і землю малюю мою»

Нюанс. Контраст. Настрій. «Беру різнобарвну палітру і землю малюю мою»

Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттями «нюанс» і «контраст», засобами передавання настрою за допомогою кольору; закріплювати навички роботи з фарбами; розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати співвідношення кольорів; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, навчальні роботи з методичного фонду; квадратики з кольорового паперу.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Контраст — кольори, максимально віддалені один від одного на колірному колі: червоний — зелений; синій — оранжевий; жовтий — фіолетовий.

Нюансні кольори — кольори, що близькі за кольором і силою світла.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда за питаннями

Давайте пригадаємо, якими бувають кольори та для чого художники використовують співвідношення кольорів.

• На які дві групи художники поділяють кольори?

• Які виражальні можливості надають художникам хроматичні та ахроматичні кольори?

• Які кольори називають спорідненими?

• Які кольори художники називають контрастними?

• Які — нюансними?

• Які виражальні можливості надають художникам контрастні та нюансні кольори?

• Складіть коротку розповідь за однією з картин. Намагайтеся передати словами настрій природи.

III. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

Кольори зберігають багато дивовижних таємниць. Сьогодні ми познайомимося ще з однією з них.

(Учитель супроводжує пояснення демонстрацією ефектів співвідношення кольорів за допомогою квадратиків з кольорового паперу.)

Коли два додаткові кольори межують один із одним, вони стають яскравішими.

Спробуємо розташувати квадратики однакового кольору (наприклад сірі) на різному кольоровому фоні. Ці квадратики набувають різних відтінків, які наближаються С. Кошовий «Крим» (1974)до додаткових кольорів фонів.

А. Куїнджі «Вечір на Україні» (1878)

Сірий квадратик на червоному фоні позеленіє, на зеленому — почервоніє, а на синьому — пожовтіє.

Таке ж явище можна іноді спостерігати з тінню, що відкидає той або інший предмет: вона злегка забарвлюється в колір, додатковий до кольору предмета.

Червоний квадратик на зеленому фоні стає яскравішим і чистішим за тоном, ніж на жовтому; додатковий зелений колір посилює його яскравість.

Ми повинні знати, що тонкі колірні переходи найкраще помітні тоді, коли кольорова поверхня оточена фоном, близьким до неї за світністю. І чим більшою буде площа фону, тим сильніше колір фону впливатиме на кольорову поверхню основного зображення.

Користуючись колірними контрастами, ми можемо посилити або послабити насиченість того або іншого кольору, зробити його світлішим або темнішим, теплішим або холоднішим, наблизити або віддалити від глядача. І для цього зовсім не обов’язково користуватися найяскравішими або найтемнішими фарбами.

Організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями

(Учитель демонструє учням репродукції картин, на яких зображено пейзажі різних регіонів України. Репродукції вчитель обирає за власним бажанням, головне — щоб вони були різними за настроєм.)

Роздивіться уважно створені художниками картини та спробуйте розповісти, яку головну думку хотіли донести до нас митці.

• Де розташовані основні та другорядні зображення і як вони пов’язані одне з одним?

• Про що розповідає кожна з картин?

• Як ви вважаєте, чи вдалося художникам донести до глядача свій задум?

• Які співвідношення кольорів обрали художники, щоб відобразити стан та настрій природи?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Слово вчителя

Українська природа дивовижна й різноманітна. Безкраї степи Таврії, пагорби й рукотворні діброви Слобожанщини, обпечені сонцем гірські схили й реліктові ялівцеві гаї Старого Криму, сповнені дзвоном джерел тінисті сутінки карпатських лісів, велична могутність Дніпра й живі хвилі пшеничних ланів...

Творче завдання Пояснення вчителя

Намалюйте український пейзаж. Використовуйте контрастні або споріднені співвідношення кольорів — залежно від настрою, який хочете передати.

Якщо потрібно передати радість — кольори будуть теплими, яскравими, насиченими, якщо сум — холодними, приглушеними.

Спочатку визначте, про що саме ви бажаєте розповісти своїм глядачам, яку пору року та час доби зобразити.

Потім оберіть композиційну схему та виконайте ескіз.

Під час ескізування необхідно визначити розташування, загальну форму та розмір основних об’єктів, не промальовуючи дрібних деталей.

Коли композиційне рішення вас влаштує, продовжте роботу над уточненням форми та деталей зображення, працюючи простим олівцем. Гумкою зітріть зайві лінії та розпочніть роботу кольором.

Індивідуальна робота

за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час обговорення учнівських робіт потрібно акцентувати увагу учнів на передаванні стану та настрою. Учні мають аналізувати роботи своїх товаришів, обґрунтовувати свою точку зору.

Коментар

Учні мають засвоїти відомості про колір як засіб виразності; демонструвати навички й уміння передавати настрій у малюнку; демонструвати знання про основні правила композиції, свідомо обирати та втілювати композиційний задум.

VI. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок упродовж одного уроку. Учні мають зробити це вдома.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (29.11.2014)
Переглядів: 2979 | Рейтинг: 0.0/0
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка»
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
Правила поведінки у громадських місцях
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]