Краю мій рідний Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «образотворче мистецтво», видами образотворчого мистецтва; розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати види образотворчого мистецтва, характерні особливості візуальних мистецтв; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, вміння сприймати та аналізувати твори образотворчого мистецтва; стимулювати розвиток естетичних почуттів. Обладнання: навчальні плакати, репродукції та навчальні роботи з методичного фонду. Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий та кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; тарілка. Тип: комбінованийурок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь Гра для розвитку уяви «Яка зараз у тебе погода?» Використовуючи різні кольори, учні описують свій настрій, порівнюючи його з явищами природи. Наприклад, «рожевий ранок», «бузковий туман» та ін. Гра триває доти, поки не висловиться кожен учень. Слово вчителя Образотворче мистецтво є одним із видів мистецтв. • Що таке мистецтво? • Які види мистецтва ви знаєте? (Учні висловлюють свої припущення.) III. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя У кожному чарівному світі — свої закони, правила, мова та звичаї. Запрошую вас до подорожі світом фантазії. У країні Образотворчого Мистецтва царюють Живопис, Графіка та Скульптура, а допомагає їм Декоративно-Ужиткове Мистецтво. Знайомтеся! У живописі панують фарби. Вони живуть на полотні й папері, деревині й картоні, бетоні, металі й камені. Графіка визнає тільки папір і картон та любить олівець, пера, вуглик, в. Сєров «Портрет дітей пензлі й туш. У графіці панують лінії, Касьянових» (1907) крапки й плями. Вивчення нового К. Маковський «Діти, що втікають від грози» (1872) Скульптура — це королівство об’ємів. До неї можна доторкнутися або обійти з усіх боків. Люди, звірі, птахи предмети — усе виходить як справжнє. Декоративно-ужиткове мистецтво прикрашає світ навколо нас. Навчившись виготовляти побутові речі, людина почала їх прикрашати. Вишивані рушники М. Закріплення вивченого матеріалу Організація сприйняття творів мистецтва Учитель демонструє фотографії та репродукції творів, що виконані в різних видах образотворчого мистецтва. Запитання • Які матеріали використали митці? М. Антокольський «Іван Грозний» (1875) • Яким є зображення — пласким чи об’ємним? • Яке призначення мають ці твори мистецтва? • Який настрій вони створюють? • Як називають митців різних видів образотворчого мистецтва? Творче завдання Слово вчителя Промайнули літні канікули, коли можна було спати до обіду, гуляти весь день, бігати, гратись, купатися, загоряти, ласувати фруктами й бабусиними пиріжками... А скільки було пригод та несподіваних відкриттів... Проте й найдовші канікули колись завершуються. Згадайте найцікавіші місця та події цього літа. Для того щоб зберегти спогади про нього надовго, намалюйте свої пригоди. Пояснення до творчого завдання Визначте, що буде головним у вашому малюнку, де повинна бути розташована лінія горизонту. Визначте композицію. Виконайте малюнок спочатку простим олівцем, а потім — фарбами або кольоровими олівцями. Давайте пограємося. Кожний із вас намалює малюнок, а решта, розглядаючи його, спробує здогадатися, про що ви хотіли розповісти. К. Білокур «Хата в Богданівці» (1956)Олена Ч. (10 років) «Мій край Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують роботу самостійно. Учитель надає індивідуальну допомогу. V. Підбиття підсумків Із завершених робіт створюють виставку «Краю мій рідний». Учні посилаються на них під час наступного уроку образотворчого мистецтва. Слово вчителя Отже, сьогодні на уроці ми продовжили ознайомлюватися з видами образотворчого мистецтва; згадали, як називають художників, які працюють у різних видах образотворчого мистецтва, та які матеріали вони використовують. VI. Домашнє завдання Удома учні мають скласти розповідь до свого малюнка «Краю мій рідний». Додатковий матеріал ЛІТО Заховало Тінь під віти. Відпустило В небо вітер. Одягло Вінок з колосся І — присіло На покосах. Ганна С. (10 Гори хліба Дарувало Тим, що землю Засівали. І котило Жовті дині Тим, хто в поле Вийшов нині. Г. Чубач | |
| |
Переглядів: 3081 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Всього коментарів: 0 | |