Тема: Урок узагальнення знань, умінь і навичок учнів за розділом «Рідний край». Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Рідний край»; перевірити рівень сформованості знань; розвивати мовлення, спостережливість, мислення, увагу, пам'ять; удосконалювати навички групової роботи, самостійної індивідуальної роботи; виховувати любов до природи, прагнення здобувати знання самостійно, цікавитися рідним краєм, його природними багатствами. Обладнання: ілюстрації, таблиці, кросворд, індивідуальні картки. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Робота з зошитом. Повідомлення учня про стан погоди і зміни у природі. Виконання у зошитах узагальнюючих завдань. 2. Перевірка домашнього завдання. Слухання повідомлень учнів за матеріалами екскурсії до Краснокутського дендропарку. II. Узагальнення і систематизація знань (Використовується увесь наочний матеріал розділу «Рідний край»). 1.Фронтальне опитування. Фронтальна бесіда «Перевірте свої знання». — Як називається наш рідний край? Де на території України він знаходиться? — Які річки течуть територією Харківщини? — Розкажіть, як слід орієнтуватися за компасом? — Де знаходиться Північ, Південь, Захід, Схід? — За якими місцевими ознаками можна орієнтуватися на місцевості? — Які корисні копалини видобувають на Харківщині? Для чого потрібні корисні копалини? — Який родючий ґрунт нашої місцевості? — Які природні угруповання є на Харківщині? — Встановіть зв’язки між живими організмами лісів (лук, поля, річки). — Які рослини ростуть у лісах, на луках, полях, біля водойм? Чим вони корисні? Чому їх треба охороняти? — Як тварини пристосувалися до життя на Харківщині? Розкажіть, чому треба охороняти тварин? — Як люди охороняють природу? — Як люди використовують природні багатства? — Люди яких національностей населяють Харківщину? 2. Робота у групах. Розгадування кросворду «Рідний край». 1. Росте на берегах річок, озер, на болотах. (Очерет) 2. Сипка гірська порода, що складається з зернят кварцу. (Пісок) 3. Краснокутський... (Дендропарк) 4. Права притока Дону — Сіверський...? (Донець) 5. Струнке дерево з м'якою світло-зеле-ною хвоєю. (Ялина) 6. Представник народу, який живе на Харківщині. (Єврей) 7. Що випускає ХТЗ? (Трактори) 8. АТ з випуску хлібобулочних виробів. (Коровай) 9. Ліси, в яких ростуть листяні та хвойні дерева і кущі. (Мішані) 10. Він приносить до нас весну, чудовий співун. (Жайворонок) 3. Самостійна робота за індивідуальними картками. І варіант 1. Назвати річки нашого краю. 2. Як рослини допомагають орієнтуватися на місцевості? а) одиноке дерево — б) мохи — 3. Які горючі корисні копалини видобувають на Харківщині? 4. Назвати рослини степів. 5. Які тварини живуть у лісах? звірі земноводні комахи плазуни птахи II варіант 1. Де знаходиться на Україні Харківська область? 2. Як орієнтуватися на місцевості за допомогою а) мурашника — б) грибів — 3. Які нерудні корисні копалини видобувають на Харківщині? 4. Назвати тварин степів. 5. Що росте у лісах? дерева кущі трав’янисті гриби рослини III. Домашнє завдання Завдання на літо. Спостерігати за об’єктами природи: рослинами, тваринами, повітрям, сонцем. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2561 | |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Всього коментарів: 0 | |