УРОК 2 Tема: Земля — планета сонячної системи. Глобус — модель землі Мета: сформувати уявлення про форму Землі; дати елементарне поняття про глобус як зменшену модель Землі; ознайомити із поняттями екватор, полюси, півкулі; виховувати любов до рідної країни, бажання дізнатися більше про планету Земля. Обладнання: таблиці з фотографіями Землі із космосу, глобус, яблуко, тонка металева спиця, стрічка. ХІД УРОКУ I. Хвилинка спостережень — Яка зараз пора року? — Який місяць, день, число? — Яким є сьогодні небо? — Яка погода переважала протягом тижня? — Чи є на вулиці вітер? Визначте його напрям. (Діти записують спостереження у зошити та в календар погоди.) II. Перевірка домашнього завдання 1. Усне опитування. — Що таке зорі? — Чим зорі різняться між собою? — Яке значення для Землі має Сонце? — Чому Сонце називають зорею? — Які планети рухаються навколо Сонця? 2. Індивідуальне письмове опитування. 1) Які космічні тіла складають Сонячну систему? 2) Що називають орбітою планети? 3) З’єднайте лініями слова двох стовпчиків. Сонце планета Місяць зоря Земля супутник III. Актуалізація опорних знань Розповідь учителя. — У безмежному Всесвіті для нас є найбільш близькою рідна планета Земля — колиска нашого земного життя. Вона має форму кулі. Але це побачити неможливо. Тому раніше люди вважали, що Земля — плаский або опуклий круг, що тримається на підпорах. Одні думали, що Землю тримають чотири слони, які стоять на величезній черепасі. Інші вважали, що Землю тримають три великі-превели-кі кити. Люди давно помітили: якщо опинитися на рівній місцевості, то поверхня цієї місцевості проглядається у вигляді круга. Те саме вони бачили, коли перебували на кораблі у відкритому морі. Як же це пояснити? Нарешті зрозуміли, що трапляється так тому, що Земля має форму кулі. ІV Повідомлення теми та мети уроку — Якою ж все-таки є форма Землі? Чи існують докази того, що наша планета має форму кулі? Чи великою є наша Земля? — Що таке глобус? Що таке екватор? — Які подорожі здійснювали вчені протягом багатьох років? Про це ви дізнаєтеся на сьогоднішньому уроці. Тема уроку — «Земля — планета Сонячної системи». V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу 1. Розповідь учителя. — Ви уже неодноразово чули, що Земля — це планета. Чи велика наша планета? Як ви вважаєте? — Щоб уявити її, давайте подумки прокопаємо колодязь зі шкільного двору до центра земної кулі. Глибина такого колодязя буде близько 6380 км. Людина може подолати таку відстань протягом двох місяців, рухаючись без відпочинку. — Як називається природний супутник Землі? (Місяць) — Появі багатьох фантазій сприяють спостереження за Місяцем. Якщо роздивитися його поверхню у телескоп, можна побачити гори, западини. На Місяці немає повітря, тому немає і життя. Відстань від нього до Землі — 384 тис. км. Він є набагато меншим не тільки від Сонця, а й від Землі. 2. Робота з глобусом. — Ми з вами, на жаль, не можемо полетіти в космос, вивчати звідти Землю. Тому допоможе нам уявити Землю модель, що зробили вчені, набагато зменшивши її справжній образ. Цю модель назвали глобусом. Слово глобус у перекладі з латини означає куля. Отже, глобус — це модель Землі. На ньому добре видно розташування та розміри материків, океанів, морів, як вони розміщені на карті, на Землі. На глобусі вода позначена блакитним кольором, а суша — зеленим, жовтим і коричневим. Отже, що таке глобус? — Що зображено на глобусі? — Які кольори переважають на глобусі? Фізкультхвилинка 3. Практична робота. Учитель протикає тонкою металевою спицею яблуко так, щоб спиця пройшла через центр. Тепер спиця стала віссю яблука: його можна крутити навколо неї. При цьому сама ось є нерухомою. — Точки, де ось виходить з яблука, назвемо полюсами, там, де розташований «хвостик», — Північний, протилежний — Південний. Посередині яблука, на однаковій відстані від полюсів, провести лінію. Це — екватор. Він поділяє нашу Землю на дві частини: Північну і Південну півкулі. Півкуля, на якій знаходиться Північний полюс, називається Північною, а протилежна — Південною. Робота в групах із глобусами. — Знайдіть на глобусі Північний і Південний полюси, екватор, Північну та Південну кулі. VI. Осмислення учнями знань 1. Робота з підручником. Читання тексту «Земля — планета Сонячної системи». 2. Відповіді на запитання. — Яку форму має Земля? Як можна довести, що Земля має форму кулі? — Уявіть, що ви стоїте на березі моря. На горизонті з’явився корабель. Спочатку ви бачите його щогли, трохи згодом — корпус. Чому? — Як називається природний супутник Землі? — Що таке глобус? Що означає слово глобус? — Що зображено на глобусі? — Скільки полюсів має Земля? Назвіть їх. — Покажіть на глобусі Північний полюс, Південний полюс. Що таке екватор? — Покажіть на глобусі Північну і Південну півкулі. — Яке значення має глобус для людей? VII. Узагальнення та систематизація знань учнів Робота в зошиті із друкованою основою. VIIІ. Домашнє завдання 1) Прочитати статтю «Земля — планета Сонячної системи». 2) Дати відповіді на запитання до цього тексту. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3454 | |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Народні традиції і здоров'я |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Всього коментарів: 0 | |