Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух. Розгортка прямокутного паралелепіпеда Мета: формувати в учнів уміння виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, складати й розв’язувати задачі на зустрічний рух; обчислювати площу розгортки прямокутного паралелепіпеда; вдосконалювати обчислювальні навички. Обладнання: креслення для умов задач, картки для усної лічби; роз-гортка прямокутного паралелепіпеда. ХІД УРОКУ I. Актуалізація знань учнів 1. Вступне слово учителя — Ми продовжуємо працювати над багатоцифровими цифрами. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож. Дуже давно мореплавці відкривали нові землі. Ми теж попливемо відкривати нову землю, ми самі дамо їй назву. Перед нами — карта нашої подорожі. Ось корабель, на якому ми попливемо. У кожної команди мандрівників повинен бути капітан. Наш капітан Марія (найкращий математик у класі) сидить за першою партою. Всі учні, які сьогодні будуть відповідати на уроці, сідають до неї, отримують теоретичні питання й відповідають на них. Капітан перевіряє правильність відповіді й дає вам кружечок: зелений — відповідь правильна, червоний — відповідь неправильна. У кінці уроку, враховуючи ваші кружечки, я назву ваші оцінки. 2. Усна лічба — Перший маршрут лежить до берегів Південної Америки. Там живе папуга Кеша. Від нього вам завдання. 1) Гра «Мовчанка» 3. Завдання для опитування. Усна лічба за картками 75 : 2519 • 4О 60 : 5300 : 21 000 : 2 100 : 25700 : 21 730 + 2 220 3. Розв’язання прикладів — Далі наш шлях веде до берегів Африки. Там у лісах живуть мавпи, а у водах ріки Ніл плавають великі крокодили. Щоб безпечно пройти лісами й пропливти рікою, розв’яжемо приклади (№ 610 з коментуванням, № 611 — самостійно), які пропонує нам мавпочка Чічі. II. Розвиток математичних умінь учнів 1. Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове — Тепер ми пливемо до берегів Індії. Там живе слоненятко Амат. Воно навчилося добре виконувати фізичні вправи. А вам пропонує навчитись ділити круглі числа на одноцифрові. • Розглянути записи і пояснити обчислення (№ 613 (1)). • Коментоване розв’язання прикладів № 613 (2). 2. Фізкультхвилинка 3. Розв’язання задачі — Повертаємось до берегів Азії. Тигренятко Аматі при ніс нам завдання. Задача Від двох берегів ріки одночасно пливли назустріч один одному два крокодили. Перший плив зі швидкістю 7 км/год, другий — 8 км/год. Вони зустрілись через 3 години. Яка відстань між берегами ріки? Коментоване розв’язання задачі за кресленням. 7 км/год 8 км/год '"V'? км і = 3 год 4.Обчислення площі поверхні розгортки прямокутного паралелепіпеда — Повернулись ми назад, але нової землі не побачили, та коли ми були в подорожі, прийшла для нас посилка. Щоб дізнатись, що там, ми повинні обчислити площу поверхні цієї розгортки (вчитель згадує з дітьми, як називається це тіло, яку геометричну фігуру має кожна грань паралелепіпеда, як обчислити площу однієї грані, а потім і всіх граней). Спочатку учні обчислюють площу двох граней. 5 3 2 = 30 (см2) — площа двох однакових граней. 5 2 2 = 20 (см2) — площа ще двох однакових граней. 3 2 2 = 12 (см2) — площа ще двох однакових граней. 30 + 20 + 12 = 62 (см2) — площа розгортки прямокутного паралелепіпеда. III. Підсумки уроку — Розкриваємо нашу паралелепіпед-посилку. Там ви побачили малюнок нашої школи. Ось нова земля — земля ще незвіданих знань, які ви будете отримувати протягом кількох років. Бажаю вам вчитись добре, щоб колись насправді стати добрими й мужніми творцями нового у світі. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1981 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Продовження екскурсії |
Дикі та свійські тварини |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Всього коментарів: 0 | |