Відмінювання прикметників у множині
Тема. Відмінювання прикметників у множині Мета: поглибити знання учнів про відмінювання прикмет¬ників, навчити відмінювати їх у множині, удосконалювати граматичні та орфографічні вміння учнів, розвивати зв’язне мовлення, спостережливість учнів, виховувати любов до мови. Хід уроку І. Організаційний момент Всі почули ми дзвінок, Він покликав на урок. Кожний з вас приготувався. На перерві постарався. Зараз сядуть лиш дівчата, А за ними і хлоп’ята. ІІ. Взаємоперевірка домашнього завдання ІІІ. Актуалізація опорних знань 1) «Бліц – турнір» 1. Що називається прикметником? 2. Як змінюються прикметники? 3. Від чого залежить закінчення прикметників? 4. Коли у прикметниках перед закінчення пишеться ь? 5. Форми яких відмінків у прикметниках збігаються і як розрізнити? 6. У прикметниках з основою на ж, ч, ш, щ пишеться: Н. Р. Д. З. О. М. К. 7. У якому відмінку прикметники жіночого роду мають такі закінчення? Н. Р. Д. З. О. М. К. 2) Гра «Естафета» Провідміняти прикметники (по рядах, а троє учнів біля дошки) І ряд – новий ІІ ряд – ранній ІІ ряд – безкраїй Н.в новий ранній безкраїй Р.в нового раннього безкрайого Д.в новому ранньому безкрайому З.в новий ранній безкраїй нового раннього безкрайого О.в новим раннім безкраїм М.в (у) новому (у) ранньому (у) безкрайому (на) новім (у) раннім (у) безкраїм Завдання на кмітливість та спостережливість • Визначте рід, число, відмінок цих прикметників (чол. рід, одн., Н.в.) • Чому в прикметниках одного і того ж роду, в одному і тому ж відмінку бувають різні закінчення? (Тому що основа одних прикметників закінчується на твердий, а в інших на м’який приголосний). • У яких прикметниках і в яких відмінках перед закінченням пишеться Ь? (У прикметниках, основа яких закінчується на м’який приголосний у Р., Д. та М.в.) • У яких відмінках прикметники мають подвійні закінчення? (У М.в) ІV. Каліграфічна хвилинка Досить часто чіткий і розбірливий почерк просто необхідний. «Красиво писати – красу творити», говорить народна мудрість. Я пропоную вам повторити з’єднання букв: Їна Укра З поданих частин утворіть слово. До цього слова підберіть і запишіть однокореневі слова. V. Мотивація навчальної діяльності Прийом «Мікрофон» Діти, яким має бути наш урок? (Цікавим, творчим, повчальним) А ви на уроці якими повинні бути? (Уважними, зосередженими, розумними) Отже, якщо ви будете такими, то ми разом зробимо наш урок цікавим, творчим, продуктив¬ним. А ще урок сьогодні буде незвичайним. Адже ми читатимемо, писатимемо, гратимемо, змагатимемося. Чи цікавий буде урок? (Міркування дітей.) Отже, усе залежить від вашої активності, уважності, творчості. А девіз нашого уроку буде таким: Щоб робота в нас кипіла, Працювати будем Швидко! Дружно! Вміло! Якою є тема уроку? З якою частиною мови ми працюватимемо, ви зможете сказати, якщо пригадаєте попередні уроки і розгадаєте голово¬ломку. Прочитайте слово, пропускаючи кожну другу літеру: ПАРЛИСКУМРЕВТШНЯИЛК VI. Повідомлення теми уроку Отже, сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з відмінюванням прикметників у множині VII. Вивчення нового матеріалу 1) Робота з таблицею за підручником (с. 107, вправа №236) Провідміняйте словосполучення свіжі весняні квіти. У яких відмінках закінчення прикметників однакові? Спробуйте пояснити вживання букв и, і у закінченнях інших відмінків. Використовуйте правило (с. 108). 2) Самостійна робота за підручником (с. 108, вправа №237) Прочитайте і відгадайте загадки. Спишіть, підкреслюючи прикметники та іменники. Позначте закінчення прикметників. 3) Завдання на розвиток мовленнєвих умінь (с. 108, вправа №239) Розгляньте малюнки. Якого кольору бувають ці квіти? Розкажіть, якими квітами ви привітаєте маму, бабусю, сестричку з днем народження. Запишіть розповідь. Фізкультхвилинка Хмарка сонечко закрила, Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаєм, У травичці позбираєм. Пострибаєм, як зайчата. Політаєм, як пташата. Потанцюємо ще трішки, Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову. 4) Дидактична гра «Утвори словосполучення» Впишіть прикметники, щоб вийшли словосполучення. _________________ дощами; У _______________ снах; З _______________ гір; По ______________ кольорах. 5) Вправа «Утвори дві групи» Прочитай словосполучення. Розподіли прикметники на 2 групи. За-пишіть у початковій формі. Ясні дні, сині кольори, літні ночі, свіжі яблука, давні друзі, молодші брати, художні фільми, м'які хустки. Прикметники з основою на твердий приголосний: ... Прикметники з основою на м'який приголосний: ... Перевірка 6) Робота в парах Доберіть і запишіть замість крапок потрібні прикметники. ... день. Земля вкрита ... килимом. Крізь віти дерев видніється ... небо. ... промінням зігріті ... берізки. Вони стоять, мов зача¬ровані, у цьому ... царстві. Тільки ... сосни і ялинки пишаються своїм ... гіллям. 7) Робота в групах Чайнворд «Відмінки прикметників». (Додаток № 10) Кожне слово в цьому чайнворді — прикметник у зазначе¬ному відмінку однини або множини. Впишіть необхідні форми прикметників у клітини. 1. Юний — давальний однини. 2. Ударний — орудний однини або давальний множини. 3. Мужній — називний або знахідний однини середнього роду. 4. Єдиний — знахідний однини жіночого роду. 5. Усний — родовий або знахідний однини чоловічого або серед-нього роду. 6. Очисний — називний або знахідний множини. 7. Ігровий — родовий множини. 8. Хлоп'ячий — знахідний однини жіночого роду. 9. Урочистий — називний або знахідний множини. 10. Ікластий — родовий або знахідний множини. 11. Художній — родовий однини жіночого роду. 12. їстівний — родовий або знахідний однини. 13. Особистий — родовий або знахідний однини. 14. Овочевий — орудний множини. 11 12 7 8 3 4 1 2 6 5 10 9 14 13 VIII. Підсумок уроку Продовж речення: Сьогодні на уроці я … А на завершення — гра «Впіймай оплеском прикметник». Прикметник — це частина мови, без якої нам не обійтись. Ти вслухайсь в слово пречудове, йому, як другові, всміхнись. Земля — ласкава, люба, рідна, а сонце — щире, золоте, а небо — лагідне, погідне, життя — прекрасне, золоте. А очі в мами — добрі, ніжні, а голос — чистий і дзвінкий, а руки — теплі і надійні, а погляд — сонячний, ясний. Квітки у полі — білі, сині, червоні, жовті, голубі. Хмарки у небі — бистрокрилі, весняні, літні, голубі. Усі ознаки називає прикметник як частина мови і жодної не обминають слова ці, справді пречудові. IX. Домашнє завдання Повторити всі правила з теми «Будова слова». Придумати цікаві завдання з цієї теми, які ми використаємо на наступному уроці. Чи було цікаво? Чи було вам важко? Чи було вам лінь? Хочеш буть розумним, Заглядай частіше В чарівну глибінь. Вже ми іншу тему Будемо вивчать. Та знання про «Прикметник» Треба пам'ятать. | |
| |
Переглядів: 2253 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Лікарські рослини |
Всього коментарів: 0 | |