УРОК 102 Тема: Периметр чотирикутника. Розв'язування задач за даним планомМета: вчити учнів знаходити периметр чотирикутника; вдосконалювати обчислювальні навички, формувати вміння пояснювати задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення учнів, уміння аналізувати; формувати потребу розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно, навички роботи в парі і групі; виховувати навчальну активність. У кожної пари — набір одноколірних геометричних фігур (з цупкого паперу). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Стій, друже, зупинись, Ти на місці не крутись. Пролунав дзвінок, Починаємо УРОК. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Розклади фігури» (робота в парах) 17 О О Сі 0 Слід об’єднати фігури у дві групи. У першій мають бути фігури, що не мають кутів, у другій — фігури, що мають кути. Виграють пари учнів, які не припустилися жодної помилки. — Які фігури не є многокутниками? Поясніть свій вибір. 2 Хвилинка каліграфії' із завданням — Хтось заляпав плямами числа в прикладах. Допоможіть відновити числа! □ + 5 = 14□ + 7 = 12 □ + 8 = 16□ -9 = 5 □ - 5 = 6 □- 8 = 4 Учні самостійно розв’язують і записують тільки пропущені числа. Під час перевірки числа відкриваються. Діти пояснюють, як знайшли ці числа. 3 Гра «Чарівне колесо» — Для того щоб завести двигун цього чарівного колеса, треба швидко і правильно розташувати в ньому числа. (Сума чисел, розташованих на будь-якій прямій лінії, дорівнює 9.) 1 6 4 Гра «Виручай» Учні кожного ряду отримують по картці. У першого учня в ряду завдання записане повністю, а в решти учнів замість першого числа — «віконечко». Його зміст учень дізнається тільки тоді, коли його товариш, що сидить попереду, повідомить йому відповідь у своєму завданні. У такій грі всі мають бути дуже уважними, оскільки помилка одного учасника псує роботу всіх. 10 + 5 = □11 - 2 = □ 12- 5 = □ - 7 = □ +4=□ +6=□ + 4 = □- 6 = □ - 8 = □ - 6 = □ +5=□ + 6 =□ + 7 = □- 3 = □ - 2 = □ - 8 = □ +8=□ +7 =□ III. Вивчення нового матеріалу ● Ознайомлення з периметром чотирикутника — Як називаються ці геометричні фігури? 1 — незамкнена ламана; 2 — замкнена ламана, многокутник, чотирикутник. — Що зображене? (Многокутники) — Назвіть кожен многокутник і покажіть його межі. Учні виходять до дошки й указкою показують межі кожного многокутника. Ведуть по сторонах многокутника так, щоб лінія, яку опише кінець указки, представляла б замкнену ламану. — Що є межею многокутника? (Замкнена ламана) — Як знайти довжину ламаної? (Виміряти ланки і скласти довжини.) Висновок. Сума довжин сторін чотирикутника — це периметр чотирикутника. IV. Розвиток математичних знань 1 Тестування 1) Перший доданок 4, другий 7. Чому дорівнює сума? а) 3; б) 10;в) 11. 2) Зменшуване 13, від’ємник 7. Чому дорівнює різниця? а) 6; б) 7; в) 20. 3) На скільки 8 більше, ніж 2? а) На 4; б) на 6; в) на 10. 4) 1 дм 6 см --- скільки сантиметрів? а) 5; б) 16;в) 20. 5) 1 дес. 4 од. --- яке це число? а) 5; б) 14;в) 41. Перевірка. 2 Розв'язування задач за даним планом У кота Леопольда було 12 тістечок. Він дав мишенятам 3 і 5 тістечок. Скільки тістечок залишилося у леопольда? План розв’язування 1) Скільки тістечок дав Леопольд мишенятам? 2) Скільки тістечок залишилося у Леопольда? 3 Офтальмологічна пауза • Пообертайте очима то в один, то в інший бік по декілька секунд. • Подивіться на кінчик носа, а потім угору і вниз, кожна вправа — по 5 разів. • Сильно примружтеся і розслабте очі — по 10 разів. • Швидко кліпайте очима впродовж 1 хвилини. • Дивіться поперемінно ліворуч і праворуч. 4 Самостійна робота 11 - 4 + 612 - 5 + 7 13 - 9 + 816 - 9 + 5 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. Перевірка. — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок. 5 Геометричний матеріал — Скільки фігур сховалося на малюнку? (6) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Чого ви навчалися на уроці? — Оцініть свою роботу смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2307 | |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Київ — столиця України |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |