Тема: Відмінювання іменників Мета: Ознайомити учнів з відмінюванням іменників, назвами відмінків та відмінковими запитаннями. Розвивати уміння спостерігати мовні явища, мислення, активізувати і попов-нити словниковий запас. Виховувати пізнавальний інтерес, повагу до думки іншого та шанобливе ставлення до рідної мови. Обладнання: куб, картки із завданнями, фішки, магнітофон. Форма організації уроку: групова (групи сталі) Хід уроку І. Організаційний момент Весела пісенька дзвіночка Ми помандруєм в світ науки, Покликала нас на урок. Що гордо МОВОЮ зовуть… Я бачу ваші милі личка Та лиш кмітливість та увагу І очі з безліччю думок. З собою взяти не забудь… ІІ. Актуалізація знань і умінь учнів 1. Складання девізу уроку із ,,розсипаних’’ слів навчати, Добре, знати, хто, хоче, все, того. (Девіз: Добре того навчати, хто хоче все знати.) 2.Чит. вірша Н. Красоткіної ,,Листя жовте та червоне…” під муз. супровід. 3. – Сьогодні до нас на урок завітала, як ви вже здогадалися, красуня ОСІНЬ. У кошуку вона принесла вам різнобарвне листячко-бали. Правильна відповідь і ви отримуєте бал-листочок. За правильно виконані командні завдання-листочки із 2 балами. На основі цих балів та враховуючи вашу активність під час уроку – ви отримаєте оцінку за урок. 4. Каліграфічна хвилинка. - Осінь просила каліграфічно виписати такі літери Н, Р, Д, З, О, М, К, в. 5. Робота із словничковими словами. - Запишіть словничкові слова які б починалися літерами які ви щойно прописували. - Підкресліть іменники. 6. Закріплення знань про іменник. а) Стратегія ,,Кубування’’-аналіз граней. б) –Іменники є назвами … - Якими бувають іменники ? ( власні, загальні) - Як правильно сказати : Іменники мають рід, чи змінюються за родами? - Як правильно сказати : іменники мають число, чи змінюються за числами? 7. Робота в групах. а) 1,3,5 групи картка – Неістота, заг. назва, споріднене із словом ,,жити’’,середній рід, однина.(жито) 2,4,6 групи Картка – Істота, заг. назва, споріднене із словом ,,Батьківщина’’,чоловічий рід, однина. (батько) б) Розшифрувати і записати у зошит. 1,3,5 групи Азкак, вреті, літс, асил, шитоз, ірдве. 2,4,6 групи Елоп, ясніп, явол, ітол, атроп, інкво. в) -На минулому уроці ми говорили про: іменники-антоніми, іменники- синоніми, іменни- ки-омоніми. Дайте їм коротку характеристику. - Доберіть до поданих іменників антоніми: 1,3,5 групи Ранок, зима, радість, день, добро. 2,4,6 групи Мир, початок, друг, світло, правда, холод. 8. а) Розповідь учителя. Предмети, що нас оточують, мають різну форму( книги, листя, дерева). Слова як і пред-мети можуть мати різну форму; якщо в слові змінюється тільки закінчення, а основне зна- чення залишається незмінним. Наприклад: книга, книги, книгу, книгою, у книзі. Форму одного і того ж слова треба відрізняти від інших, спільнокореневих слів, які різняться і за будовою, і за значенням: Наприклад: книжка, книгарня, книжковий. б) Робота з текстом у групах. -Виправте помилки. Виділіть закінчення в різних формах іменника руки. У роботі не жалій (руки). Хвала (руки), що пахнуть хлібом. Майстер на всі (руки). Працьовитими (руки) весь світ тримається. Знання у (руки) не носити. ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку. - Іменники, зв’язуючись у реченні з іншими словами, змінюють своє закінчення, тобто вживаються в різній формі. Зміна закінчень іменників називається відмінюванням, або змінюванням за відмінками. Це і є тема нашого уроку. ІV. Робота над новим матеріалом. 1. Розповідь з опорою на наочність. На дошці квітка із з’ємними пелюстками, на кожній з яких написано назву відмінка та запитання до нього. Під час читання вірша Дмитра Білоуса ,,До іменника в гостину…’’ про відмінки - пелюстки виймаються з квітки і розміщуються на вертикальному набірному полотні. - Cкільки ж відмінків має іменник ? - Скільки із них відповідають на певне запитання ? 2. – А зараз відкриємо ,,Довіднички” і ще раз повторимо: що таке відмінювання іменників, відмінки та запитання до них. 3. – Запишемо назви відмінків і питання до них у зошитах. (Коментоване письмо) Хвилинка – цікавинка Н.в.-називає предмет. Це ,,гордий” відмінок, який зі словами справляється сам і не потребує допомоги прийменників. Р.в. – означає ,,одержаний з народження”. Р.в. – чемпіон за кількістю вживаних з ним прий-менників. Він може поєднуватися аж із 150 прийменників (а в мові всього ~ 200 прийменни-ків). Д.в. – назва походить від слова ,,давати”. Д.в. довго утримувався без прийменників, а сьо-годні вживається у поєднанні з 7 прийменниками. З.в. – походить від слова ,,знаходити” когось або щось. Із З.в. вживається 28 прикметників. О.в. – споріднений із словом ,, орудувати”. О.в. поєднується із 23 прийменниками. М.в. – вказує на місце і вживається з 5 прийменниками: в, на, о, по, при (колись місцевий відмінок вживається без прийменників). К.в. – назва походить від слова ,, кликати”, виражає звертання до когось і, як і Н.в. вжива-ється без прийменників. За частотою вживання: 1 місце – Н.в. 2 місце – Р.в. 3 місце – З.в. V. Фізкультпауза. Хто там, хто там вже стомився І на парту похилився? Треба дружно нам всім встати Осінь щедру зустрічати. (Музична гра ,, Якщо весело тобі …) VІ. Закріплення знань і умінь учнів. 1. Вправляння у відмінюванні іменників. Гра ,,Мікрофон”. - Я називаю іменник у Н.в. , а потім учні по черзі ,,ланцюжком” називають цей іменник у Р.,Д.,З., О., М., К. в. 2. Робота з підручником. ( за матеріалами впр.112.) VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання. 1. – Повторимо відмінки іменників та запитання до них. 2. – Провідміняємо іменники чоловічого, жіночого та середнього роду: син, дочка, море. 3. – Гра ,,Наш відмінок”. Робота в групах. 6 груп – за назвами відмінків(крім К.в.). Кожна група плеще в долоні лише тоді, коли слово хліб вжито у відповідному відмінку. 4. Оцінювання. VІІІ. Інструктаж до виконання домашнього завдання. | |
| |
Переглядів: 4559 | |
Аплікація з кольорового паперу «квітка» |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Всього коментарів: 0 | |