Тема: Займенники 3-ї особи однини і множини. (Вправи 58—65.) Мета: Поглиблювати і поширювати знання про особові займенники. Виробляти вміння розрізняти займенники 3-ї особи однини і множини та їх відмінкові форми серед інших особових займенників. Закріплювати знання про текст. Розвивати навички писемного та усного мовлення. Виховувати любов до рідної мови. Обладнання: Текст, записаний на дошці. Таблиця відмінювання займенників 3-ї особи. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 57.) 1. Оголошення відкриття конкурсу на кращий твір в номінації «Мрії мого народу». а) Запис на участь у конкурсі. б) Жеребкування черговостей виголошування творів. в) Зачитування конкурсантами своїх творів. г) Підсумки журі. (Вчитель може запросити бібліотекаря і одного-двох батьків класу.) III. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1. Вчимося редагувати. (Текст заздалегідь записаний на дошці.) — Прочитайте текст, ставлячи в потрібному відмінку особові займенники, що в дужках. Визначте особу цих займенників. Росли разом троянда і кропива. Кропива раз і каже своїй сусідці: «Дивись, як це бджілка коло (ти) кружляє: (ти) ні на хвилинку нема від неї спокою. Я дивуюся, як вистачає (ти) терпіння. Я не дозволила б цій поганій комасі пити з (я) соки. (Я) ніхто й руками не чіпає, а з (ти) й бджілка робить, що хоче. Хіба (ти) це не обходить?» (3 народної творчості) — До якої особи належать змінені займенники? (До 1-ї і 2-ї особи.) — Які займенники належать до 3-ї особи однини і множини? (Він, вона, воно, вони.) — Яка особливість займенників 3-ї особи однини? (Ці займенники вказують на рід.) — Отже, сьогодні ми будемо вивчати займенники 3-ї особи однини і множини — їх відмінювання, правопис, вживання в мовленні. IV. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Колективне виконання вправи 58 (усно). (Послідовно всі завдання вправи.) 2. Розгляд таблиці відмінювання займенників 3-ї особи (за вправою 59). 3. Вивчення правила про особливість форм займенників орудного відмінка і тих, що вживаються з прийменниками. 4. Письмова вправа на закріплення вивченого правила. (Записаного заздалегідь на дошці.) — Спишіть, змінюючи займенники в дужках. Не знайшов (він). Зайшов до (він). Не було (вона). Ми були в (вона). Не бачив (вони). Був коло (вони). 5. Вибіркове списування. (За вправою 60.) а) Визначення головної думки тексту. б) Виписування з тексту займенників 3-ї особи, визначення їх відмінка. 6. Розвиток зв'язного мовлення. (За вправою 61.) а) Написання твору-мініатюри «Моя співуча пір'їнка». (Обмеження: не більше семи речень у творі-мініатюрі.) б) Виділення у творі особових займенників, визначення їх особи, числа і відмінка. Вчитель збирає зошити, аналізує роботи і зачитує найвдаліші твори. Фізкультхвилинка. 7. Вправа-загадка 62 (усно). Відгадка. Серп — прес. 8. Колективне виконання вправи 63 (усно). Перший текст виразніший. У другому тексті спостерігається надмірне вживання займенників. 9. Вибіркове списування. (За вправою 64.) а) Відгадування загадок. Відгадки. 1.Луна. 2. Ввічливість. 3. Піддашшя. б) Виписування займенників 3-ї особи разом із словами, до яких вони відносяться. 1-а загадка: скажеш їй; 2-а загадка: я не змінюся, я не коштую, цінюся нею. 3-я загадка: наведе мені, літера в ньому. в) Підбір синонімів до виділених слів. Обізветься — відізветься, озветься, відгукнеться, відкликнеться. Кмітливий — тямущий, тямкий, тямовитий, тямковитий, здогадливий, меткий. V. Підсумок уроку. Мікрофон - На уроці я дізнався… - Сьогодні я навчився… VI. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 65 (усно). Вчитель: Луцковська А. А. | |
| |
Переглядів: 3422 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Риби |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Всього коментарів: 0 | |