💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50-80. (Вправи 20-23.)

Тема: Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50-80. (Вправи 20-23.)

Мета: Ознайомити учнів з формою родового відмінка числівників 50-80. Виробляти вміння правильно вживати ці числівники у родовому відмінку. Розвивати навички правильної вимови числівників.

Обладнання: Текст для списування (заздалегідь записаний на дошці). Номерки для гри (1, 2, З, 4, 5).

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання.

1. Зачитування числівників, підкреслених у домашній вправі 19. (Десяти, п'ятнадцяти, п'ятсот...).

— Назвіть орфограми у записаних числівниках.

— Назвіть інші числівники з апострофом.

— Правильно назвіть числа, записані на дошці. (11, 14.)

— Як правильно записати числівник, що називає число, в якому шість сотень? (Шістсот.)

2. Хто підготував додаткову інформацію про види тварин чи рослин, які можуть орієнтувати нас у часі? (Діти зачитують свою інформацію.)

3. Самостійне списування із завданням. (Вправа записана на дошці.) Дайте повні відповіді на запитання, використовуючи слова в дужках.

Числівники записуйте словами.

Коли прилітають перші граки? (17 березня) Коли прилітають перші шпаки? (24 березня) Коли з'являються перші весняні мухи? (28 березня) Коли починається рух соку в кленах? (30 березня) Коли день дорівнює ночі? (21 березня).

III. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Ознайомлення з кількісними і порядковими числівниками. (Можна провести у вигляді рольової гри.)

Опис гри.

— Нам необхідно вислати на змагання з паралельним класом п'ятьох учасників. Виставляємо 5 учнів і прикріпляємо номери 1, 2, 3, 4, 5. Скільки виставили учасників? (5) Називаємо учасників:

Андрійко — під номером 1, Василько — і т.д. У першій естафеті побіжать у такому порядку: Перший — Андрійко, другий — Василько і т.д.

2. Вправа 20 (на творення порядкових числівників).

а) Ознайомлення із першим завданням вправи.

б) Записування вправи за зразком. Дев'ять — дев'ятий.

в) Висновок. Числівники, які вказують на кількість предметів і відповідають на питання скільки?, називають кількісними. Числівники, які вказують на порядковий номер предмета і відповідають на питання який? котрий?, називають порядковими. Порядкові числівники можна утворити від кількісних. Іноді вони утворюються від різних коренів, наприклад: один — перший, два — другий.

3. Колективне виконання вправи 21.

а) Читання прикладів різними способами:

до п'ятдесяти додати сорок п'ять;

сума чисел п'ятдесят і сорок п'ять;

перший доданок п'ятдесят, другий доданок — сорок п'ять;

п'ятдесят збільшити на сорок п'ять.

б) Записування прикладів словами з використанням прийменників від, до.

в) Опрацювання додаткового теоретичного матеріалу про вживання числівників: п'ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти. (Підручник, с. 14.)

г) Колективне складання і записування словами прикладів на додавання та віднімання з числівниками п'ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят з використанням прийменників до, від (завдання 2, вправа 21).

Фізкультхвилинка.

4. Відпрацювання вимови числівників, записаних у рамочці на с. 15 підручника.

— Прочитайте виразно числівники, записані в рамочці в порядку зростання.

— Прочитайте ці числівники в порядку спадання.

— Прочитайте числівник з апострофом. (П'ятдесяти.)

— Прочитайте числівник, що починається звуком с. (Сімдесяти.)

— Почитайте числівник, у якому найбільше складів. (Вісімдесяти.)

5. Каліграфічна хвилинка.

сім сім дес деся сімдесятий ві вісі вісімдесят вісімдесятий

— Складіть речення з одним із числівників каліграфічної хвилинки.

6. Списування (за вправою 22).

IV. Підсумок уроку.

1. — Яку частину мови ми тепер вивчаємо?

— Як називають числівники, що відповідають на питання скільки? (Кількісні.)

— Як називають числівники, що відповідають на питання який? котрий? (Порядкові.)

2. Вибірковий диктант.

— Випишіть з вірша числівники.

Непосида Вася

Непосида Вася на стільці гойдався.

Перший раз гойднувся — і перевернувся.

Другий раз гойднувся — знов перевернувся.

Третій раз гойднувся - теж перевернувся!..

 З того часу Вася більше не гойдався.

(А. Костецький)

— Дайте відповідь на тестове завдання.

— Виписані числівники є:

а) кількісні; б) порядкові; в) великі.

3. Гра «Запереч мені».

Є п'ятдесят горіхів - нема п'ятдесяти горіхів.

Є шістдесят зернят — нема шістдесяти зернят.

Є сімдесят звуків — нема сімдесяти звуків.

Є вісімдесят думок — нема вісімдесяти думок.

V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 23.

Вчитель: Луцковська А. А.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (28.08.2015)
Переглядів: 2678 | Рейтинг: 0.0/0
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько»
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]