Тема: Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50-80. (Вправи 20-23.) Мета: Ознайомити учнів з формою родового відмінка числівників 50-80. Виробляти вміння правильно вживати ці числівники у родовому відмінку. Розвивати навички правильної вимови числівників. Обладнання: Текст для списування (заздалегідь записаний на дошці). Номерки для гри (1, 2, З, 4, 5). ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. 1. Зачитування числівників, підкреслених у домашній вправі 19. (Десяти, п'ятнадцяти, п'ятсот...). — Назвіть орфограми у записаних числівниках. — Назвіть інші числівники з апострофом. — Правильно назвіть числа, записані на дошці. (11, 14.) — Як правильно записати числівник, що називає число, в якому шість сотень? (Шістсот.) 2. Хто підготував додаткову інформацію про види тварин чи рослин, які можуть орієнтувати нас у часі? (Діти зачитують свою інформацію.) 3. Самостійне списування із завданням. (Вправа записана на дошці.) Дайте повні відповіді на запитання, використовуючи слова в дужках. Числівники записуйте словами. Коли прилітають перші граки? (17 березня) Коли прилітають перші шпаки? (24 березня) Коли з'являються перші весняні мухи? (28 березня) Коли починається рух соку в кленах? (30 березня) Коли день дорівнює ночі? (21 березня). III. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Ознайомлення з кількісними і порядковими числівниками. (Можна провести у вигляді рольової гри.) Опис гри. — Нам необхідно вислати на змагання з паралельним класом п'ятьох учасників. Виставляємо 5 учнів і прикріпляємо номери 1, 2, 3, 4, 5. Скільки виставили учасників? (5) Називаємо учасників: Андрійко — під номером 1, Василько — і т.д. У першій естафеті побіжать у такому порядку: Перший — Андрійко, другий — Василько і т.д. 2. Вправа 20 (на творення порядкових числівників). а) Ознайомлення із першим завданням вправи. б) Записування вправи за зразком. Дев'ять — дев'ятий. в) Висновок. Числівники, які вказують на кількість предметів і відповідають на питання скільки?, називають кількісними. Числівники, які вказують на порядковий номер предмета і відповідають на питання який? котрий?, називають порядковими. Порядкові числівники можна утворити від кількісних. Іноді вони утворюються від різних коренів, наприклад: один — перший, два — другий. 3. Колективне виконання вправи 21. а) Читання прикладів різними способами: до п'ятдесяти додати сорок п'ять; сума чисел п'ятдесят і сорок п'ять; перший доданок п'ятдесят, другий доданок — сорок п'ять; п'ятдесят збільшити на сорок п'ять. б) Записування прикладів словами з використанням прийменників від, до. в) Опрацювання додаткового теоретичного матеріалу про вживання числівників: п'ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти. (Підручник, с. 14.) г) Колективне складання і записування словами прикладів на додавання та віднімання з числівниками п'ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят з використанням прийменників до, від (завдання 2, вправа 21). Фізкультхвилинка. 4. Відпрацювання вимови числівників, записаних у рамочці на с. 15 підручника. — Прочитайте виразно числівники, записані в рамочці в порядку зростання. — Прочитайте ці числівники в порядку спадання. — Прочитайте числівник з апострофом. (П'ятдесяти.) — Прочитайте числівник, що починається звуком с. (Сімдесяти.) — Почитайте числівник, у якому найбільше складів. (Вісімдесяти.) 5. Каліграфічна хвилинка. сім сім дес деся сімдесятий ві вісі вісімдесят вісімдесятий — Складіть речення з одним із числівників каліграфічної хвилинки. 6. Списування (за вправою 22). IV. Підсумок уроку. 1. — Яку частину мови ми тепер вивчаємо? — Як називають числівники, що відповідають на питання скільки? (Кількісні.) — Як називають числівники, що відповідають на питання який? котрий? (Порядкові.) 2. Вибірковий диктант. — Випишіть з вірша числівники. Непосида Вася Непосида Вася на стільці гойдався. Перший раз гойднувся — і перевернувся. Другий раз гойднувся — знов перевернувся. Третій раз гойднувся - теж перевернувся!.. З того часу Вася більше не гойдався. (А. Костецький) — Дайте відповідь на тестове завдання. — Виписані числівники є: а) кількісні; б) порядкові; в) великі. 3. Гра «Запереч мені». Є п'ятдесят горіхів - нема п'ятдесяти горіхів. Є шістдесят зернят — нема шістдесяти зернят. Є сімдесят звуків — нема сімдесяти звуків. Є вісімдесят думок — нема вісімдесяти думок. V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 23. Вчитель: Луцковська А. А. | |
| |
Переглядів: 2678 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько» |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Всього коментарів: 0 | |