Тема: Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. (Вправи 253-256.) Мета: Вчити учнів розрізняти в реченнях форми прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках, правильно вимовляти і писати ці форми; закріплювати навички визначати відмінок прикметників; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до народних звичаїв і традицій. Обладнання: Мовний матеріал, загадки, зразки новорічних листівок. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу. 1. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 251.) а) Читання вірша з пропущеними закінченнями прикметників. б) Пояснення правопису слів з ненаголошеними е, и в коренях слів. в) Визначення роду і відмінка виписаних прикметників. 2. Самостійна робота. — Спишіть, розкриваючи дужки. — Визначте рід і відмінок прикметників. (Своєрідний) жіночим оберегом в Україні завжди був віночок. З (ранній) дитинства кожна дівчинка вчилася виплітати віночки. їх в Україні плели з різного зілля від весни і до (пізній) осені. З (давній) пори кожний віночок був не тільки окрасою голови дівчини, а й (могутній) помічником, що і біль знімає, і волосся береже. (За О. Воропаєм) III. Вивчення нового матеріалу. 1. Каліграфічна хвилинка. Дд Дд др руж б ба дружба Дружній череді вовк не страшний. — Як ви розумієте це прислів'я? — Доберіть спільнокореневі слова до слова дружня. — У якому роді і відмінку вжито прикметник дружній? 2. Оголошення теми і мети уроку. 3. Робота над правилом. а) Колективна робота над вправою 253. б) Виведення висновку і зіставлення його з правилом, с. 125. Фізкультхвилинка. IV. Тренувальні вправи. 1. Розрізнення форм давального і місцевого відмінків. а) Вправа 254. — Спишіть речення, вставляючи пропущені закінчення. — Визначте відмінок прикметників. — Підкресліть головні члени у четвертому реченні. б) Творчий диктант. — Запишіть подані сполучення прикметників з іменниками у давальному відмінку однини. Зелена трава, рідна сестра, смішна історія, міцна дружба, гілляста липа. — Запишіть ці прикметники з іменниками у місцевому відмінку однини. Лісова галявина, сонячна країна, весела мелодія, народна пісня, захоплююча книжка. 2. Робота над текстом (за вправою 255). а) Читання тексту і визначення його типу. б) Словникова робота. в) Пояснення ролі прикметників у поданому тексті. г) Списування тексту і визначення відмінків прикметників. Різдво — християнське свято народження Христа, що відзначається 7січня. Хай за вікном хуртеча злиться, а нам співати і радіти. Горить ялинка у світлиці. — З Різдвом Христовим, любі діти! Дніпро обняв дзвінкі Карпати, а в хаті вже — кутя і сіно. Дозвольте заколядувати: — З Різдвом Христовим, Україно! (Й. Струцюк) 3. Розвиток зв'язного мовлення (за вправою 256). а) Гра «Новий рік» (за віршем Р. Скачко). Учитель. — Хто ступає на поріг, не обтрушуючи сніг? Діти. — Новий рік! Учитель. — Хто несе веселий сміх, розсипаючи на всіх? Діти — Новий рік! Учитель. — Для дорослих і малих хто гостинці приберіг? Діти. — Новий рік! Учитель. — А прикрашеній сосні подарує хто пісні? Діти. — Новий рік! Учитель. — Аж до ранньої зорі зустрічають ліхтарі Діти. — Новий рік! Учитель. — Сумувати з ним не смій, бо для кожного — він свій. Діти. — Новий рік! б) Ознайомлення із зразком вітальної листівки, поданої в підручнику. в) Складання новорічного привітання своїм друзям, рідним. V. Підсумок уроку. 1. Відповіді на запитання. — Над чим ми працювали на уроці? — Як розрізняють форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду? 2. Гра «Загадковий калейдоскоп». — Відгадайте загадки і знайдіть у них прикметники жіночого роду однини в місцевому відмінку. • У зеленій траві зійшло, усміхнулось, розцвіло. Потім стало біле-біле і за вітром полетіло. (Кульбаба) • Я росла в земляній темниці, як зросла — взяли в світлиці. З мене шкуру всі деруть, мене варять, мене труть. (Картопля) • Бідовий хлопчина в теплій сорочині по дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець) • У зеленім кожушку, в костяній сорочечці я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. (Горіх) VI. Домашнє завдання. С. 125, правило. | |
| |
Переглядів: 2802 | |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
Всього коментарів: 0 | |