Тема: Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників. (Вправи 79-82.) Мета: Продовжити удосконалювати знання про структуру речення. Формувати поняття про сполучниковий зв'язок між однорідними членами. Виробляти вміння інтонаційно правильно читати речення з однорідними членами, ставити розділові знаки на письмі. Виховувати любов до рідного слова. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка виконання домашнього завдання. (Вправа 78.) — Прочитайте речення, назвіть у ньому однорідні члени речення. Уточніть, чи це однорідні підмети, однорідні присудки чи однорідні другорядні члени речення. — Які розділові знаки поставимо в реченнях з однорідними членами? Доведіть правильність свого твердження. ІІІ. Каліграфічна хвилинка творчого характеру. 1. Пригадайте і запишіть найкоротші слова, які трапляються у мовленні (усному, писемному). І у в а з за але й під на та 2. Складання речень спочатку зі словами, підкресленими однією лінією, потім зі словами, підкресленими двома лініями. — Знайдіть у реченнях однорідні члени і зверніть увагу, як вони зв'язані між собою. IV. Робота над вивченням нового матеріалу. 1. Дослідницька робота (за матеріалами вправи 79). а) Читання речень й спостереження, як з'єднані в них однорідні члени речення. б) Вивчення правил (с. 39) з наведенням власних прикладів. в) Уточнення знань про частину мови «Сполучник». В нашій українській мові є слова цілком службові. Одні гарно зв'язують слова, щоби мова милозвучною була, при іменниках живуть, ПРИЙМЕННИКАМИ їх і звуть. Інші з'єднують і спонукають — таку службу вони мають. Це - СПОЛУЧНИКИ малі: А, АЛЕ, БО, ЧИ, ТА, І. Є їх в мові ще чимало, бо і справ у них немало. 2. Списування із завданням (за матеріалами вправи 80). Фізкультхвилинка. 3. Творча вправа (за матеріалами вправи 81). Утворені речення. 1) У нічному небі яскраво світять зорі та місяць. 2) Я дуже люблю Україну, рідний край і свою родину. — Друге речення опрацюйте за алгоритмом. 4. Робота над інтонуванням речень з однорідними членами. а) Опрацювання додаткового теоретичного матеріалу з інтонуванням речень з однорідними членами (підручник, с. 40). б) Пояснювальний диктант (речення з однорідними членами). Наступний день був сонячний і сприятливий для польотів. Кошенята урочисто поклялися поводитися чемно в небі й не ображати птахів. Кіт Васько вийшов на стежину, розігнався й несподівано для всіх злетів. Він пролетів над низькими яличками і з тріскотом упав у малинник. Повернувся на галяву подряпаний, але дуже задоволений. (За Андрієм Курковим «Школа котоповітроплавання») Завдання до тексту: — відшукайте у тексті сполучники і підкресліть їх, повправляйтесь в інтонуванні цих речень. — Третє речення розберіть за алгоритмом. V. Підсумок уроку. — Яка інтонація речень з однорідними членами? — Якими сполучниками найчастіше з'єднуються однорідні члени в реченні? (і/й, а, але). — Перед якими сполучниками завжди ставиться кома? (Перед а, але.) — Чи ставиться кома перед сполучником і, якщо він з'єднує два однорідні члени? VI. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 82, с. 39-40 — правила. | |
| |
Переглядів: 3103 | |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Дещо з історії |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Всього коментарів: 0 | |