Тема: Практичне ознайомлення із формами ступенів порівняння прислівників. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників синонімів та антонімів Мета: практично ознайомити зі ступенями порівняння прислівників, вчити утворювати ступені порівняння прислівників, спостерігаючи за роллю у мовленні прислівників-синонімів і антонімів; розвивати мовлення дітей, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість у навчанні. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 166 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Спиши вірш, підкресли прислівники. Тихо над річкою в ніченьку теплую, спить зачарований ліс. Ніжно шепоче він казку таємную, сумно зітха верболіз. Нічка розсипала зорі злотистії: он вони в річці на дні. Плачуть берези по той бік, сріблистії, стогне хтось тяжко вві сні. Картка 2 Доповни рядки. (Як?) Щасливо, гарно, ... (Коли?) Вранці, восени, ... (Де?) Праворуч, близько, ... (Звідки?) Здалеку, згори, ... Картка 3 Від поданих прислівників утвори іменники, прикметники, дієслова. Весело, добре, красиво, синьо. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Розділіть слова на групи. Мир, війна, спокій, перемир’я, згода. У даному випадку можна утворити групу синонімів (мир, спокій, згода), групу антонімів (мир — війна), групу спільнокореневих слів (мир — перемир’я). — Що таке синоніми? — А що таке антоніми? — Утворіть форми прикметника спокійний. III. Оголошення теми й мети уроку — Сьогодні ми познайомимось із ступенями порівняння прислівників, будемо вчитися вживати у мовленні прислівники-синоніми та антоніми. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна усна робота із вправою167 — Як утворюються ступені порівняння прислівників? 2. Практична робота у парах за варіантами (за вправою 168) І варіант — зручно; ІІ варіант — ясно. 3. Диференційоване завдання Учні самостійно вибирають собі завдання — працювати з при-слівниками-синонімами чи антонімами. Ті, хто вибрали синоніми, виконують вправу 172(3). Ті, хто працює з антонімами, — вправу 177(2). Перевірка — взаємоперевірка групою групи — Яка роль прислівників-синонімів та антонімів у мовленні? V. Закріплення та систематизація знань 1. Самостійна робота з підручником Учні, які працювали з вправою 177 (3), виконують вправу 177 (4). Учні, які працювали з вправою 177 (2), виконують завдання 177 (3). 2. Гра «Знавці» Вчитель відтворює на дошці кросворди із вправ 175 та 180. Клас ділиться на дві команди, і проводиться командна гра. 3. Коментар до домашнього завдання VI. Підсумок уроку Колективне виконання вправи 170. — Доберіть ступені порівняння для прислівника глибоко. — Доберіть синонім до слова складніше. — Знайдіть серед наведених слів антонімічну пару. — З якою метою використовуються у мовленні синоніми й антоніми? VII. Домашнє завдання Правило на С. 90, 91, 92. І варіант — вправа 171; ІІ варіант — вправа 176; ІІІ варіант — вправа 181. Повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1017 | |
Бережливе ставлення до природи |
Дикі та свійські тварини |
Декоративна аплікація |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
Всього коментарів: 0 | |