💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Практичне ознайомлення із формами ступенів порівняння прислівників. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників синонімів та антонімі

Тема: Практичне ознайомлення із формами ступенів порівняння прислівників. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників синонімів та антонімів

Мета: практично ознайомити зі ступенями порівняння прислівників, вчити утворювати ступені порівняння прислівників, спостерігаючи за роллю у мовленні прислівників-синонімів і антонімів; розвивати мовлення дітей, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість у навчанні.

Обладнання: картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 166

2. Картки індивідуального опитування Картка 1

Спиши вірш, підкресли прислівники.

Тихо над річкою в ніченьку теплую, спить зачарований ліс.

Ніжно шепоче він казку таємную, сумно зітха верболіз.

Нічка розсипала зорі злотистії: он вони в річці на дні.

Плачуть берези по той бік, сріблистії, стогне хтось тяжко вві сні.

Картка 2 Доповни рядки.

(Як?) Щасливо, гарно, ...

(Коли?) Вранці, восени, ...

(Де?) Праворуч, близько, ...

(Звідки?) Здалеку, згори, ...

Картка 3

Від поданих прислівників утвори іменники, прикметники, дієслова.

Весело, добре, красиво, синьо.

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Розділіть слова на групи.

Мир, війна, спокій, перемир’я, згода.

У даному випадку можна утворити групу синонімів (мир, спокій, згода), групу антонімів (мир — війна), групу спільнокореневих слів (мир — перемир’я).

— Що таке синоніми?

— А що таке антоніми?

— Утворіть форми прикметника спокійний.

III. Оголошення теми й мети уроку

— Сьогодні ми познайомимось із ступенями порівняння прислівників, будемо вчитися вживати у мовленні прислівники-синоніми та антоніми.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна усна робота із вправою167

— Як утворюються ступені порівняння прислівників?

2. Практична робота у парах за варіантами (за вправою 168)

І варіант — зручно; ІІ варіант — ясно.

3. Диференційоване завдання

Учні самостійно вибирають собі завдання — працювати з при-слівниками-синонімами чи антонімами. Ті, хто вибрали синоніми, виконують вправу 172(3). Ті, хто працює з антонімами, — вправу 177(2).

Перевірка — взаємоперевірка групою групи

— Яка роль прислівників-синонімів та антонімів у мовленні?

V. Закріплення та систематизація знань

1. Самостійна робота з підручником

Учні, які працювали з вправою 177 (3), виконують вправу 177 (4). Учні, які працювали з вправою 177 (2), виконують завдання 177 (3).

2. Гра «Знавці»

Вчитель відтворює на дошці кросворди із вправ 175 та 180. Клас ділиться на дві команди, і проводиться командна гра.

3. Коментар до домашнього завдання

VI. Підсумок уроку Колективне виконання вправи 170.

— Доберіть ступені порівняння для прислівника глибоко.

— Доберіть синонім до слова складніше.

— Знайдіть серед наведених слів антонімічну пару.

— З якою метою використовуються у мовленні синоніми й антоніми?

VII. Домашнє завдання

Правило на С. 90, 91, 92.

І варіант — вправа 171; ІІ варіант — вправа 176; ІІІ варіант — вправа 181.

Повторити словникові слова.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (20.07.2015)
Переглядів: 1017 | Рейтинг: 0.0/0
Бережливе ставлення до природи
Дикі та свійські тварини
Декоративна аплікація
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]