Тема: Написання закінчень у дієсловах 3-ї особи Мета: познайомити учнів з системою закінчень дієслів 3-ї особи однини і множини, вчити розпізнавати дієслова 3-ї особи, правильно писати й вживати їх у мовленні, підготувати дітей до знайомства з орфограмою «Ненаголошений голосний у закінченнях дієслів»; розвивати культуру письмового спілкування; виховувати почуття патріотизму, інтерес до історії країни. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 129 Діти обмінюються листами, читають їх, обмінюються враженнями. Вчитель пояснює, що лист — особиста інформація, яку читати має право лише той, кому вона адресована. — Які дієслова 2-ї особи ви вживали у листах? — Що ви можете розповісти про дієслова 2-ї особи І і ІІ дієвідмін? 2. Робота із словниковими словами — Замініть одним словом, запишіть: • школяр, який цікавиться і досліджує природу (юннат); • людина, яка грає у футбол (футболіст); • характеристика будь-якого об’єкта, яка вимірюється у градусах (температура); • найбільша одиниця ваги (тонна); • жорстко встановлений порядок (дисципліна); • зоровий або слуховий умовний знак для передачі будь-якого повідомлення (сигнал). — Чим схожі всі ці слова? (Всі вони — іменники.) — Спробуйте утворити від будь-якого іменника спільнокореневе дієслово. Поставте його у форму 2-ї особи однини. — Про що може розповісти закінчення дієслова? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Систематизуйте закінчення: -еш, -у, -ете, -емо. Однина Множина 1-а особа-у-емо 2-а особа-еш-ете — Які ще закінчення можливі у цих особах? Чому? (-иши, -имо, -ите) — А чого не вистачає в цій таблиці? (Закінчень 3-ї особи) III. Оголошення теми і мети уроку — Отже, скажіть, чим ми будемо сьогодні знайомитися? — Спробуйте спрогнозувати, з чим ми можемо там зустрітися? (Мабуть, знову з літерами -е та -и в закінченнях дієслів залежно від дієвідміни.) IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Пошукова робота (за вправою 130) Роботу провести колективно. — Визначте не тільки час, дієвідміну, а й особу дієслів. — Виберіть дієслова тільки 3-ї особи. Визначте закінчення. — Звірте свої спостереження із таблицею з вправи 131. — Підготуйте усну розповідь про закінчення дієслів І та ІІ дієвідміни у 3-й особі однини і множини. — Звірте свої спостереження із правилом на С. 70. 2.Творчий диктант за варіантами I варіант — утворює і записує форму 3-ї особи однини дієслова теперішнього часу; II варіант — утворює і записує форму 3-ї особи множини дієслова теперішнього часу. Мати, говорити, везти, ходити, вести, важити, чекати. — Визначте закінчення. — Чим зумовлений вибір голосного в закінченнях дієслів? V. Закріплення та систематизація знань 1. Вибіркове списування (за вправою 130) 2. Самостійна робота з підручником (вправа 132) — Визначте дієвідміни слів, які змінювали. — Як впливає дієвідміна на закінчення дієслів? — Що ви можете розповісти про закінчення 3-ої особи однини і множини дієслів теперішнього і майбутнього часу? VI. Підсумок уроку 1. Перевірка роботи шляхом постановки питань — Подумайте, які питання за матеріалом сьогоднішнього уроку ви можете поставити. — Виберіть товариша і поставте йому своє питання. У разі потреби вчитель допомагає дітям сформулювати питання й дати відповідь на них. — Чи цікаво вам було сьогодні на уроці? — Які корисні відомості ви отримали на сьогоднішньому уроці? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Правило на С. 70; вправа 133. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1094 | |
Знайомтесь — клавіатура |
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона... |
Що можна навчитись самому |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Всього коментарів: 0 | |