Тема: Дієслова теперішнього часу. Визначення особи й числа дієслів теперішнього часу Мета: вдосконалювати вміння дітей розпізнавати дієслова теперішнього часу в усному і писемному мовленні, ознайомити із змінюванням дієслів за особами і числами, формувати вміння розрізняти особу і число дієслова; розвивати мовні вміння дітей; виховувати вміння бачити прекрасне у природі і захоплюватися ним, смак до художнього слова. Обладнання: картки індивідуального опитування ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1.Робота із вправою 102 2.Картки індивідуального опитування Картка 1 Утвори ланцюжки за зразком. Зразок. Добувати — добував — добуває — добуватиме. Читати, жити, думати, говорити, іти, мати. Картка 2 Випиши з тексту дієслова теперішнього і майбутнього часу. ПІСНЯ ПРО ПШЕНИЦЮ Сонце гріє, вітер віє, а вода тече. Наша мати пшениченька золоту сорочку тче. А в тій золотій сорочечці, як маля, Буде красуватися, буде усміхатися вся земля. Сонце гріє, вітер віє, а вода тече. Наша мати пшениченька золотий коровай пече. А золотий коровай на столі засія — Буде веселитися і благословитися вся земля. Визнач, завершену чи незавершену дію вони позначають. Картка 3 Випиши прислів’я, до складу яких входять дієслова теперішнього часу. Золото добувають із землі, а знання — з книжок. Книга корисна, коли її читають. З книгою жити — з другом дружити. Більше думай, а менше говори. Учений іде, а неук слідом спотикається. Хто знання має, той і мур ламає. Книга вчить, як на світі жить. Визнач, завершену чи незавершену дію вони позначають. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Визначення закономірності груп Читав — читатиме. Спав — спатиме. Їхав — поїде. — Яких дієслів не вистачає? Доберіть їх. 2. Вибірковий диктант Виберіть і запишіть дієслова теперішнього часу. На узліссі тиша, спокій. Співає терен чорноокий, Пломеніє глід, Тьмяно жевріє шипшина, Червоніє горобина, І пишається калина, Наче маків цвіт. III. Оголошення теми й мети уроку — Зверніть увагу на дошку. Розгляньте схему, визначте тему уроку. Іменник — число, відмінок. Прикметник — число, рід, відмінок. Дієслова —... — Правильно, сьогодні ми дізнаємось, як змінюються в українській мові дієслова теперішнього часу. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1.Колективна творча робота — Заповніть таблицю, змінюючи дієслово шукаю. Я (що роблю?)Ми (що робимо?) Ти (що робиш?)Ви (що робите?) Він Вона (що робить?) Вони (що роблять?) Воно — Давайте проаналізуємо, що змінювалось у дієслів. (Число, особа) — Зробіть висновок. Сформулюйте його за зразком: «Ми побачили, що дієслова теперішнього часу змінюються за., а не за., як іменникі прикметник». 2.Робота у парах за варіантами (вправа 104) І варіант — мріяти, в’язати; ІІ варіант — водити, гоїти. V. Закріплення та систематизація знань 1. Гра «Пошук» — Спробуйте визначити число й особу дієслів, записаних на дошці: бігає, лежать, вчити, працюєте, ріжемо. — Чи вчилися ми це робити? — Які будуть ваші пропозиції? Вислухати пропозиції дітей про те, як визначити число й особу дієслова. Якщо ніхто не підкаже правильний варіант, то звернути увагу на правило на С. 57. 2. Диференційоване завдання Учні з недостатньою підготовкою виконують вправу 106. Сильні учні готують вправу 105. Завдання 105(3) виконати колективно. — Як пишеться не з дієсловами? — Як змінюються дієслова теперішнього часу? — Наведіть приклад дієслів 2-ї особи множини, 3-ї особи однини. 3. Творча робота (за вправою 108) — Визначте усно число й особу дієслів, що змінювалися. VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — Які граматичні характеристики має дієслово? — З дієсловами якого часу ми працювали на уроці? — Що цікавого ми про них дізналися? — Як визначити особу й число дієслів теперішнього часу? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI!. Домашнє завдання Правило на С. 57; вправа 109, визначити число й особу дієслів теперішнього часу. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1568 | |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Прикраси для ялинки |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Всього коментарів: 0 | |