Тема: Змінювання дієслів за часами Мета: актуалізувати й розширити знання учнів про час дієслів, вчити визначати час дієслів, утворювати різні часові форми дієслова, правильно їх писати; розвивати вміння спостерігати, робити висновки, співвідносити їх із правилом; виховувати уважність у роботі. Обладнання: картки для зорового диктанту. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 91 2. Творчий зоровий диктант Один учень працює біля дошки. — Ви записуєте в зошиті дієслова в неозначеній формі: спав, випав, іде, їдять, роблю, буду спати, читатиму, клеять, фарбувала, віють, сплю. — Звірте написане вами із записами на дошці. Що можна сказати? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Чому у вашій роботі дієслово спали зустрілося тричі? — Хто пам’ятає, які дієслова я вам запропонувала? (Вчитель виставляє картки спав — буду спати — сплю.) — Що ви можете розповісти про ці дієслова? — Чи правильно стоять слова у ланцюжку? А як? Чому? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні поговоримо про часи дієслова, будемо вчитися утворювати різні часові форми. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Дослідницька робота з вправою 92 (колективно) — Записати речення в зошит, підкреслити дієслова. — Що ви можете розповісти? — Порівняйте свої спостереження із таблицею та правилом на сторінці 50. 2. Складання опорної схеми (на дошці) — Заповніть пропуски. Дієслово ... час...час... час Дія, яка ...Дія, яка. Дія, яка. — Складіть усно розповідь про часи дієслів. V. Закріплення та систематизація знань 1.Робота в парах (за вправою 93) — Скласти й записати ланцюжки слів. — Чому кожен ланцюжок починається з неозначеної форми? — Порівняйте неозначену форму і форму минулого часу. Як утворилися дієслова минулого часу? (Неозначена форма + -в-, -л-) — Як розпізнати часові форми дієслів? 2. Вибірковий диктант І варіант — записує дієслова минулого часу; ІІ варіант — дієслова теперішнього часу; ІІІ варіант — дієслова майбутнього часу. Сиділо, клею, різав, сиджу, писатиму, грається, буду думати, побачу, заходить, читала, стоять, рахуватиму, буду дивитись, вивчив, йдемо, встаю, говорили, заспіваю. Додаткові питання — Як утворюються форми минулого часу? — Що цікавого помітили у дієслів минулого часу? (У них є рід.) — Що помітили у дієслів теперішнього часу? (Є число.) — А що цікавого помітили у майбутньому часі? (Є проста і складена форма.) 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Підсумок уроку Прес-конференція — Хто хоче відповісти на питання дітей? — Складіть і задайте питання за темою нашого уроку. VII. Домашнє завдання Правила на С. 50; вправа 94. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1252 | |
Закріплення навичок роботи з мишею |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Вступне заняття |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Всього коментарів: 0 | |