💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Змінювання дієслів за часами

Тема: Змінювання дієслів за часами

Мета: актуалізувати й розширити знання учнів про час дієслів, вчити визначати час дієслів, утворювати різні часові форми дієслова, правильно їх писати; розвивати вміння спостерігати, робити висновки, співвідносити їх із правилом; виховувати уважність у роботі.

Обладнання: картки для зорового диктанту.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 91

2. Творчий зоровий диктант Один учень працює біля дошки.

— Ви записуєте в зошиті дієслова в неозначеній формі: спав, випав, іде, їдять, роблю, буду спати, читатиму, клеять, фарбувала, віють, сплю.

— Звірте написане вами із записами на дошці. Що можна сказати?

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Чому у вашій роботі дієслово спали зустрілося тричі?

— Хто пам’ятає, які дієслова я вам запропонувала? (Вчитель виставляє картки спав — буду спати — сплю.)

— Що ви можете розповісти про ці дієслова?

— Чи правильно стоять слова у ланцюжку? А як? Чому?

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні поговоримо про часи дієслова, будемо вчитися утворювати різні часові форми.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Дослідницька робота з вправою 92 (колективно)

— Записати речення в зошит, підкреслити дієслова.

— Що ви можете розповісти?

— Порівняйте свої спостереження із таблицею та правилом на сторінці 50.

2. Складання опорної схеми (на дошці)

— Заповніть пропуски.

Дієслово

... час...час... час

Дія, яка ...Дія, яка.

Дія, яка.

— Складіть усно розповідь про часи дієслів.

V. Закріплення та систематизація знань

 1.Робота в парах (за вправою 93)

— Скласти й записати ланцюжки слів.

— Чому кожен ланцюжок починається з неозначеної форми?

— Порівняйте неозначену форму і форму минулого часу. Як утворилися дієслова минулого часу? (Неозначена форма + -в-, -л-)

— Як розпізнати часові форми дієслів?

2. Вибірковий диктант

І варіант — записує дієслова минулого часу; ІІ варіант — дієслова теперішнього часу; ІІІ варіант — дієслова майбутнього часу.

Сиділо, клею, різав, сиджу, писатиму, грається, буду думати, побачу, заходить, читала, стоять, рахуватиму, буду дивитись, вивчив, йдемо, встаю, говорили, заспіваю.

Додаткові питання

— Як утворюються форми минулого часу?

— Що цікавого помітили у дієслів минулого часу? (У них є рід.)

— Що помітили у дієслів теперішнього часу? (Є число.)

— А що цікавого помітили у майбутньому часі? (Є проста і складена форма.)

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VI. Підсумок уроку

Прес-конференція

— Хто хоче відповісти на питання дітей?

— Складіть і задайте питання за темою нашого уроку.

VII. Домашнє завдання

Правила на С. 50; вправа 94.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (12.07.2015)
Переглядів: 1252 | Рейтинг: 0.0/0
Закріплення навичок роботи з мишею
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки
Вступне заняття
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]