Тема: Займенники 1-ї особи однини та множини. Роздільне написання займенників з прийменниками Мета: ознайомити з системою відмінювання, відмінковими формами займенників 1-ї особи, вчити визначати їх роль у реченні, формувати навички роздільного написання займенників з іменниками; розвивати вміння вживати займенники у мові у потрібній формі; виховувати охайність виконання записів у зошитах. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 44 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Спиши. Вкажи особу займенників. Невисока в нас полиця — На полицю злізла киця, Побачила помазок, Взяла його за чубок. Стала всюди ним крутити, На всі сторони котити, Закотила хтозна-де, Не знайде його ніде. (М. Підгірянка) Картка 2 Спиши. Знайди займенники визнач їх особу. Простудились каченята: — Кахи-ках! Віднесу я їх до хати на руках, Буду гарно доглядати день при дні. Поправляйтесь, каченяточка, мені. Напою я вас тепленьким молочком. Нагодую і накрию рушничком. А коли вам стане зовсім гаряче — Налякається простуда і втече. (Н. Стефурак) Картка 3 Спиши. Підкресли займенники 1-ї особи однією лінією, 2-ї особи — двома лініями, 3-ї — хвилястою лінією. Далеко від нас східні кордони країни. Я пішов до намету, і гусенята побігли за мною, щоразу здіймаючи крик, коли я від них віддалявся. Ми вирішили заночувати над річкою. Не знаю, коли ми заснули, але ранком нас розбудили кулики і чайки. Вони побачили на гострих колючках з десяток жуків та гусениць. Блискавиці пролітали йому над головою, громи котилися по його спині й розбивались об неї на грошенята. Веде стежина Тетянку і все їй показує. Ти для всіх, і всі для тебе. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Виберіть займенники 1-ї особи. Ти, він, мене, я нас, тобі нами, мною, воно, на нас, ми, мені. — А чому ви вирішили, що займенники мене, нас, нами, мною, на нас, мені належать до 1-ї особи? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми дізнаємось, як змінюються займенники 1-ї особи і які форми мають займенники я і ми. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна робота Вчитель пропонує дітям провідміняти займенники 1-ї особи. Один учень (за бажанням) працює на дошці. — Що цікавого помітили? — Як визначити відмінок займенника? — Прочитайте правило на С. 28. Чи є там щось нове для нас? 2. Коментоване виконання вправи 49 V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота у парах (за вправою 47) — У формі якого відмінка займенник в реченні є підметом? — А яку роль виконують у реченні займенники у непрямих відмінках? 2. Самостійна робота (за вправою 48) — Як визначити відмінок займенника? 3. Розвиток зв’язного мовлення — Прочитайте текст із вправи 46. — Продовжте усно розповідь краплини. — Давайте пограємо у гру «Хто більше?». Будемо шукати у тексті за-йменники 1-ї особи. Переможе той, хто знайде всі займенники 1-ї особи, визначить їх число і відмінок. — Знайдіть займенники з прийменниками, поясніть їх правопис. VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — Виконати усно вправу 60. — Доведіть свою правоту. — Чому займенники мною, нас, мене, нами, нам належать до 1-ї особи? — А що ми дізнались про правопис займенників з прийменниками? 2. Коментар до домашнього завдання VII. Домашнє завдання Правила на С. 28, 29; вправа 51. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1418 | |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Чим ми бачимо |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Всього коментарів: 0 | |