Тема: Правопис відмінкових закінчень іменників у множині Мета: познайомити з системою відмінювання іменників у множині, звернути увагу на відмінність у закінченнях іменників деяких відмінків, вчити відмінювати іменники у множині; розвивати мовне чуття розширювати коло мовних умінь; виховувати вміння бачити й насолоджуватись красою природи. Обладнання: картки індивідуального опитування, особисті орфографічні словнички. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 172 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Постав іменники у дужках в орудному відмінку. Вимови прислів’я. Зло кінчається (прикрість), а доброта — (радість). (Наполегливість) гору можна розрубати. Перед (матір) ми завжди в боргу. Не змагайся з (вітер), не женись за (тінь). Серед змінених знайди і підкресли зайве слово. Картка 2 Спиши, ставлячи іменники в дужках у потрібному відмінку. Пізнай свої можливості і жити вчись по (щирість). По (щирість), без (хитрість), без (заздрість), (зрадливість). Хай буде більше (радість) від (юність) до (старість). Хвала (відвага) й (смілість), Війна — (зарозумілість). Визнач відмінок іменників. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Визначення закономірності групи (робота з дошки). — Зверніть увагу на слова, записані на дошці. Листки, мороз, добро, олень, очі, хмари, окунь, козаки, знання, ворота, молоко, ножиці. — На які групи можна їх розділити? (Однина і множина) — Запишіть слова у два стовпчики. Однина Множина мороз очі добро хмари окунь козаки олень ворота молоко ножиці — Спробуйте змінити число іменників. Що цікавого помітили? (Іменники «добро», «молоко» мають тільки форму однини, а «ворота», «ножиці» — тільки множини.) — Чого не можна визначити для іменників у множині? — Як ви думаєте, чи можна змінити за відмінками іменники у множині? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми й присвятимо урок спостереженню за відмінюванням іменників у множині, будемо вчитися відмінювати такі іменники. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Спостереження за мовним матеріалом Розгляд та аналіз таблиці відмінювання іменників у множині з вправи 174. — За яким принципом побудована таблиця? — Порівняйте відмінкові закінчення різних груп іменників. Що ви помітили? (У множині варіантів закінчень значно менше, ніж в однині.) З чим це пов’язано? (Відсутність поділу на роди) — В яких відмінках іменники у множині мають однакові закінчення? Про що це свідчить? — Як можна розрізняти форми родового і знахідного відмінків множини у назвах істот? — А форми називного і знахідного відмінків множини у назвах неістот? 2. Робота із словниковим словом — Назвіть відомі вам одиниці довжини. — Яка з них найбільша? — Зверніть увагу на написання слова кілометр на С. 87. Що можете про нього розповісти? — Занесіть це слово у словничок, підкресліть орфограму. V. Закріплення та систематизація знань 1. Практична робота — Визначте число іменника кілометр. Чи має цей іменник форму множини? Давайте спробуємо провідміняти слово кілометри. Яка таблиця відмінювання може стати нам у пригоді? Чому? 2. Самостійна робота з підручником (вправа 175) 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Підсумок уроку 1. Хвилинка чистопису Краса України — Поділля! Письмо по пам’яті. — Поясніть вживання великої літери. — Визначте число іменників. Чи мають вони форму множини? 2. Гра «Знавці» — Наведіть приклади іменників, які мають форму й однини, і множини. — Провідміняйте усно іменник у формі множини. — Що ми з вами навчилися сьогодні робити? VII. Домашнє завдання Вправа 176, повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2275 | |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Всього коментарів: 0 | |