Тема: Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини Мета: поглибити знання учнів про орудний відмінок іменників, формувати вміння і навички застосовувати правила для пояснення правопису закінчень іменників чоловічого роду; розвивати самостійність, вміння спостерігати і робити висновки; виховувати любов до праці. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 152 Індивідуальне опитування. 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Спиши, дописуючи замість пропусків потрібні закінчення. Осінньо_ пожеж палають гори. Пахне земл від хлібороба. Вітер з гам розмовляє, шепче з осок__ . Пливе човен по Дунаю один за вод__ . Картка 2 Постав у родовому відмінку. Запиши, виділивши закінчення. Роса, яблуня, межа, змія. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Робота з таблицею. Іменники жіночого роду на -а, -я — Відновіть таблицю. Складіть за нею коротку розповідь про закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини. — Порівняйте з таблицею, яку я приготувала для сьогоднішнього уроку. (Вчитель відкриває запис на дошці.) Іменники чоловічого роду на -а, -я — У чому різниця? III. Оголошення теми і мети уроку — Сформулюйте тему сьогоднішнього уроку. — А яку проблему нам потрібно сьогодні розв’язати? — А для чого нам це треба знати? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу Заняття доцільно організувати аналогічно до уроку 37. V. Закріплення та систематизація знань 1. Прес-конференція Вчитель пропонує учням, які добре усвідомили матеріал, відповісти на питання учнів. 2. Диференційоване завдання Запропонувати учням вибрати собі завдання для самостійного виконання — вправа 157 або 156. 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання 4. Усне колективне виконання вправи 158 Ознайомлення із правилом на С. 78. VI. Підсумок уроку 1.Колективна гра (за вправою 155) — Поясніть, як вибрати закінчення для іменників чоловічого роду на -а, -я в орудному відмінку. VII. Домашнє завдання Повторити правило на С. 76 і алгоритм на С. 77; вправа 159. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1865 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20 |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ... |
Всього коментарів: 0 | |