Тема: Чергування звуків [і] з [о], [е] в іменниках жіночого і чоловічого роду Мета: ознайомити з чергуванням голосних при відмінюванні іменників, вчити правильно утворювати форми іменників чоловічого і жіночого роду при відмінюванні; розвивати фонематичний слух; виховувати повагу до старших. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 137 (фронтально) 2. Творче списування Як виконуєш завдання, Не забудь про чергування: Як поріг — то на поро_і, Ну, а ріг — пиши на ро_і. Коли вухо — то у ву_і, А кожух — то у кожу_і, Як урок — то на уро_і, Око — порошинка в о_і. — Розкажіть все, що знаєте про чергування приголосних при відмінюванні іменників. 3.Картки індивідуального опитування Картка 1 Постав іменники, подані у дужках, у потрібній формі. Визнач відмінок. Прочитати в (книга), в теплій (шапка), написати (подруга), дати (білочка), відпочивати (природа). Підкресли зайве слово. Картка 2 Постав іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Визнач відмінок. Знайди і підкресли зайве слово. Пастись у (луг), сидіти на (берег), годинник на (рука), сидить на (сосна), черевик на (нога). II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Змініть за зразком. Пліт — немає плотаГусінь — Кіт —Річ — — Чому у вас вийшли несхожі слова? — Хочете знайти відповідь на це питання? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство із чергуваннями, які відбуваються при відмінюванні іменників. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Аналітично-пошукова робота (за вправою 138) — Розкажіть, що ви з’ясували під час виконання вправи. — Звірте свої висновки із правилом на С. 70. 2. Самостійна робота з підручником Вправа 139 (1) — колективно. Завдання 2, 3 — самостійно. V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота у парах з деформованими реченнями. Вправа 141 (1, 2) 2. Гра «Кращий мовознавець» (за вправою 140) VI. Підсумок уроку 1. Гра «Я — тобі, ти — мені» Змініть форму слова так, щоб відбулося чергування. Міль, юність, повінь, осінь, поміч, печера, річ, сіль, радість. — У формі яких відмінків ви ставили іменники? — Яке зайве слово вам зустрілося? — Дайте усно відповідь на запитання із завдання 141 (3). 2. Бесіда — То з яким явищем ми сьогодні зустрілися? — Які звуки чергуються? Як їх назвати одним словом? — Чим чергування голосних відрізняється від чергування приголосних? (Тим, що чергування голосних завжди відбувається тільки в корені.) 3. Коментар до домашнього завдання VII. Домашнє завдання Правило, С.70;вправа 142. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2168 | |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Приголосні мають різний характер |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Всього коментарів: 0 | |