Тема: Зміна приголосних перед закінченням -і в іменниках жіночого та чоловічого роду Мета: познайомити із чергуванням приголосних, формувати вміння й навички правопису іменників чоловічого і жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини; вдосконалювати вміння відмінювати іменники; розвивати самостійність, уважність, спостережливість; виховувати наполегливість, цілеспрямованість, бережливе ставлення до природи. Обладнання: картки «Так» і «Ні» для кожного учня. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Поставте у початковій формі: мусі —на боці — у лузі —на дивані — — Що цікавого ви помітили? — А чому не відбулося чергування в останньому слові? — Чи хочете ви про це дізнатися? III. Оголошення теми і мети уроку — Спробуйте сформулювати питання, на які ми сьогодні будемо відповідати. Наприклад: 1. У яких іменниках буває чергування? 2. Які букви чергуються? 3. У якій частині слова відбувається чергування? 4. У яких відмінках буває чергування? 5. Перед якими закінченнями буває чергування? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Аналітико-пошукова робота у парах (за вправами 133, 134) 2. Гра «Так» чи «Ні» Одна пара дає відповіді на поставлені запитання, ділиться своїми спостереженнями. Якщо учні згодні — підносять картку «Так», якщо не згодні — «Ні». Узгоджені позиції вчитель фіксує на дошці. Наприклад: Чергування приголосних в іменниках. 1) Чергування буває в іменниках чоловічого, жіночого і середнього роду. 2) Чергування відбувається в кінці основи. 3) Чергуються літері г, к, х — з, ц, с. 4) Чергування буває в давальному і місцевому відмінках. 5) Чергування відбувається перед закінченням -і. 3.Перевірка спостережень — Звірте свої висновки з правилом на С. 68. Які уточнення внесемо у наші спостереження? Наприклад: чергуються не букви, а звуки [г], [к], [х] — [з’], [ц’], [с’]. Можна записати складену таблицю у зошит з метою полегшення засвоєння правила. V. Закріплення та систематизація знань Списування з творчим завданням (за вправою 135). VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — Яке мовне явище ми сьогодні розглянули? — Розкажіть про те, що ви дізнались на уроці. 2. Гра «Хто швидше?» (за вправою 136) — За якими ознаками ви впізнали ці слова? — Поставте їх у місцевому відмінку. 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Правило на С. 68, вправа 137. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2534 | |
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ... |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Всього коментарів: 0 | |