Тема: Робота з дитячою періодикою - це цікаво! Мета: привчати учнів до читання періодичної преси ; виховувати інтерес до матеріалу, вміщеного в журналі «Барвінок», у газетах «Долонька» та «Казковий вечір»; розвивати творчі здібності, кмітливість, допитливість. Обладнання: підшивка журналів «Барвінок»; газети «Долонька» (в кожного учня); «Казковий вечір» (сторінка на парті). Тип уроку: урок позакласного читання. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка читацьких щоденників. 2. Захист читацького формуляра. 1) Які книги прочитали упродовж останніх 2 тижнів? 2) Яка з них найбільше сподобалась? 3) Які дійові особи найбільше вразили? 4) На кого з них хотіли б бути схожими? Чому? 5) Кого з героїв засуджуєте? Чому? ІІ. Повідомлення теми уроку. Робота з дитячою періодикою 1. Огляд виставки журналів і дитячих газет «Казковий вечір», «Долонька». 2. Розповідь вчителя. - Для всебічного розвитку творчих здібностей кожної людини необхідно читати періодичну пресу, дивитися телевізор. Одним з таких інформаційних друзів для учнів є журнал «Барвінок». Він виходить щомісяця, друкується українською мовою. Заснований у 1928 році. Головний редактор журналу - Л. Козій. Редактор відділу літератури - С. Прудник. Художник - О. Басе. Коректор - С. Гайдук. Адреса видання: вул. Дегтярівська, 38/44, телефон: 211-04-98. Наклад - 32300 примірників «Барвінок» розповсюджується у кожному населеному пункті України. Також надходить до Австралії, Канади, Німеччини, Польщі, Словаччини, США, Росії, Білорусії та інших країн близького і далекого зарубіжжя. Діток-читачів журналу лагідно називають «барвінчатками». Коли ми здійснимо подорож сторінками журналу, я впевнена, у вас виникне бажання передплатити його і теж стати барвінчатами. Учні отримують різні номери журналу «Барвінок». 3. Самостійний огляд журналів. - Які розділи і рубрики є в журналі? 1) Календарик-нагадайлик. 2) Казковий серіал. 3) Подорож у країну Мудрагелію. 4) Народні рецепти здоров'я. 5) Перехрестя веселих забав. 6) З торбинки дядечка Запитайлика. 7) Кросвордний крос. 8) Наш скарб - рідна мова. 9) Будьмо здорові разом! 10) Розкажи про рідну природу. 11) Веселий кіт: завдання Мудрила та Рдумортиха. Кожний учень обирає собі окремий розділ і робить коротке повідомлення, про що йдеться в кожному розділі, даючи відповіді на запитання вчителя. - Який розділ нагадує про обрядові, релігійні свята в даному місяці? - Який розділ вміщує найбільше матеріалу? 4. Ерудит-лото. Тести 1) Яку пташку врятувала від загибелі Дюймовочка? а) Жайворонка; б) ластівку; в) синичку. 2) Що несла Червона Шапочка бабусі? а) Пиріг і горщечок масла; б) пиріг і цукерки; в) пиріг і яблуко. 3) Кому належать слова, вишиті на поясі: «Коли злий буваю, то сімох убиваю»? а) Хороброму кравчикові; б) людожерові; в) Карабасові Барабасу. 4) У якій казці ковбаса сама смажилась на сковорідці? а) «Хлопчик-мізинчик»; б) «Русалонька»; в) «Химерні бажання». 5) Які квіти вирощували Кай і Герда? а)Фіалки; б) троянди; в) герань. 6) Що любив поїсти король тієї країни, де жив Кіт у чоботях? а) Смажених куріпок; б) смажених поросят; в) смажених кроликів. 7) Через скільки перин і пуховиків принцесу муляла горошина? а) 12 перин і 12 пуховиків; б) 20 перин і 20 пуховиків; в) 12 перин і 20 пуховиків. 8) На якому музичному інструменті грав пес? а) На скрипці; б) на барабані; в) на гітарі. 9) Скільки братів було у Елізи в казці «Дикі лебеді»? а) 10; б) 12; в) 11. 10) Кому зашкодило веретено? а) Злій Феї; б) Дуремарові; в) королівні. Учні дають відповіді на ці запитання, використовуючи журнали «Барвінок», «Казковий вечір». 5. Гуморески з рубрики «Веселий кіт». 1) - Чому плачеш? - Упав і штани забруднив. - Припини, штани можна зняти і витріпати. - Щойно батько так і зробив, але не знімаючи штанів з мене. 2) - Васильку, чому ти несеш щоденник на підпис дідусеві? - Він воював і його нічим не налякаєш. 3) - Андрійку, тебе мати шукає,- каже Оля. - Піди дізнайся, навіщо. - Для чого? - Якщо їсти, то скажи, що я тут, а якщо щось робити, то скажеш, що мене тут немає. 6. Кросвордний крос. Самостійне розгадування кросвордів із газет і журналів. 7. «Ребусинія». 100ляр робить 100ли, 100 100лярів - по 100 100лів. Оби2 - майс3! 8. Відгадайте ім'я. Про вишеньки-черешеньки Писала, про спілі, Чого вони так високо Виросли на гіллі. Як же звати українку, Невмирущу в часі, Що її вірші любили Ще з дитячих я с е Л? Прочитай з кінця, будь ласка, Виділене слово,- Й відгадаєш цю загадку Ти обов'язково. 9. Читання та розв'язування інших завдань із журналів і газет. ІІІ. Підсумок уроку - Чи сподобалась вам зустріч із виданнями періодичної преси? - Який розділ і чому був для вас найцікавішим? - Що слід зробити, щоб стати барвінчатами? - Журнал «бажає» вам стати розумними читачами, що дуже допоможе вам у подальшому навчанні. Народна мудрість стверджує: «Читання - основа навчання». VI. Домашнє завдання Зробити огляд газети «Долонька». Написати поезію чи скласти кросворд і надіслати в редакцію до газети. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1595 | |
Знайомтесь — клавіатура |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Підсумковий урок за І семестр |
Всього коментарів: 0 | |