Робота з дитячою періодикою - це цікаво!

Тема: Робота з дитячою періодикою - це цікаво!

Мета: привчати учнів до читання періодичної преси ; виховувати інтерес до матеріалу, вміщеного в журналі «Барвінок», у газетах «Долонька» та «Казковий вечір»; розвивати творчі здібності, кмітливість, допитливість.

Обладнання: підшивка журналів «Барвінок»; газети «Долонька» (в кожного учня); «Казковий вечір» (сторінка на парті).

Тип уроку:  урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка читацьких щоденників.

2. Захист читацького формуляра.

1) Які книги прочитали упродовж останніх 2 тижнів?

2) Яка з них найбільше сподобалась?

3) Які дійові особи найбільше вразили?

4) На кого з них хотіли б бути схожими? Чому?

5) Кого з героїв засуджуєте? Чому?

ІІ. Повідомлення теми уроку. Робота з дитячою

періодикою

1. Огляд виставки журналів і дитячих газет «Казковий вечір», «Долонька».

2. Розповідь вчителя.

- Для всебічного розвитку творчих здібностей кожної людини необхідно читати періодичну пресу, дивитися телевізор. Одним з таких інформаційних друзів для учнів є журнал «Барвінок». Він виходить щомісяця, друкується українською мовою. Заснований у 1928 році.

Головний редактор журналу - Л. Козій. Редактор відділу літератури - С. Прудник. Художник - О. Басе. Коректор - С. Гайдук.

Адреса видання: вул. Дегтярівська, 38/44, телефон: 211-04-98. Наклад - 32300 примірників

«Барвінок» розповсюджується у кожному населеному пункті України. Також надходить до Австралії, Канади, Німеччини, Польщі, Словаччини, США, Росії, Білорусії та інших країн близького і далекого зарубіжжя. Діток-читачів журналу лагідно називають «барвінчатками».

Коли ми здійснимо подорож сторінками журналу, я впевнена, у вас виникне бажання передплатити його і теж стати барвінчатами.

Учні отримують різні номери журналу «Барвінок».

3. Самостійний огляд журналів.

- Які розділи і рубрики є в журналі?

1) Календарик-нагадайлик.

2) Казковий серіал.

3) Подорож у країну Мудрагелію.

4) Народні рецепти здоров'я.

5) Перехрестя веселих забав.

6) З торбинки дядечка Запитайлика.

7) Кросвордний крос.

8) Наш скарб - рідна мова.

9) Будьмо здорові разом!

10) Розкажи про рідну природу.

11) Веселий кіт: завдання Мудрила та Рдумортиха.

Кожний учень обирає собі окремий розділ і робить коротке повідомлення, про що йдеться в кожному розділі, даючи відповіді на запитання вчителя.

- Який розділ нагадує про обрядові, релігійні свята в даному місяці?

- Який розділ вміщує найбільше матеріалу?

4. Ерудит-лото.

Тести

1) Яку пташку врятувала від загибелі Дюймовочка?

а) Жайворонка;

б) ластівку;

в) синичку.

2) Що несла Червона Шапочка бабусі?

а) Пиріг і горщечок масла;

б) пиріг і цукерки;

в) пиріг і яблуко.

3) Кому належать слова, вишиті на поясі: «Коли злий буваю, то сімох убиваю»?

а) Хороброму кравчикові;

б) людожерові;

в) Карабасові Барабасу.

4) У якій казці ковбаса сама смажилась на сковорідці?

а) «Хлопчик-мізинчик»;

б) «Русалонька»;

в) «Химерні бажання».

5) Які квіти вирощували Кай і Герда?

а)Фіалки;

б) троянди;

в) герань.

6) Що любив поїсти король тієї країни, де жив Кіт у чоботях?

а) Смажених куріпок;

б) смажених поросят;

в) смажених кроликів.

7) Через скільки перин і пуховиків принцесу муляла горошина?

а) 12 перин і 12 пуховиків;

б) 20 перин і 20 пуховиків;

в) 12 перин і 20 пуховиків.

8) На якому музичному інструменті грав пес?

а) На скрипці;

б) на барабані;

в) на гітарі.

9) Скільки братів було у Елізи в казці «Дикі лебеді»?

а) 10;

б) 12;

в) 11.

10) Кому зашкодило веретено?

а) Злій Феї;

б) Дуремарові;

в) королівні.

Учні дають відповіді на ці запитання, використовуючи журнали «Барвінок», «Казковий вечір».

5. Гуморески з рубрики «Веселий кіт».

1) - Чому плачеш?

- Упав і штани забруднив.

- Припини, штани можна зняти і витріпати.

- Щойно батько так і зробив, але не знімаючи штанів з мене.

2) - Васильку, чому ти несеш щоденник на підпис дідусеві?

- Він воював і його нічим не налякаєш.

3) - Андрійку, тебе мати шукає,- каже Оля.

- Піди дізнайся, навіщо.

- Для чого?

- Якщо їсти, то скажи, що я тут, а якщо щось робити, то скажеш, що мене тут немає.

6. Кросвордний крос.

Самостійне розгадування кросвордів із газет і журналів.

7. «Ребусинія».

100ляр робить 100ли,

100 100лярів - по 100 100лів.

Оби2 - майс3!

8. Відгадайте ім'я.

Про вишеньки-черешеньки

Писала, про спілі,

Чого вони так високо

Виросли на гіллі.

Як же звати українку,

Невмирущу в часі,

Що її вірші любили

Ще з дитячих я с е Л?

Прочитай з кінця, будь ласка,

Виділене слово,-

Й відгадаєш цю загадку Ти обов'язково.

9. Читання та розв'язування інших завдань із журналів і газет.

ІІІ. Підсумок уроку

- Чи сподобалась вам зустріч із виданнями періодичної преси?

- Який розділ і чому був для вас найцікавішим?

- Що слід зробити, щоб стати барвінчатами?

- Журнал «бажає» вам стати розумними читачами, що дуже допоможе вам у подальшому навчанні. Народна мудрість стверджує: «Читання - основа навчання».

VI. Домашнє завдання

Зробити огляд газети «Долонька». Написати поезію чи скласти кросворд і надіслати в редакцію до газети.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (14.04.2015)
Переглядів: 1649 | Рейтинг: 0.0/0
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту...
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Перевірка віднімання додаванням. Додавання двоцифрових чисел з переходом чере...
Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі, які двічі міс...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]