Тема: На сонці тепло, а біля матері добре. О. Єфімов «Задачі трапляються різні». Д. Чередниченко «Як ти з матір'ю говориш?». «Бабуся» (текст з журналу «Барвінок») Мета: вчити розпізнавати стан і почуття дійових осіб; характеризувати героїв твору; удосконалювати вміння читати за особами; складати план прочитаного і переказувати за планом; збагатити мовлення учнів; виховувати шанобливе ставлення до рідних. Обладнання: кросворд, картки для розширення кута зору, малюнки із зображенням квітів. ХІД УРОКУ І. Вправи для розвитку читацьких навичок 1.Розчитування. Гра «Складіть слова» - З'єднайте склади двох колонок так, щоб утворилося слово. мире добле тепсиве ласле пескаве кране ніж тливе 2. Розв'язування кросворда. - Впишіть назви квітів, які ви бачите на малюнках. - Прочитайте по вертикалі, хто вас найбільше любить. (Матуся) - Чи підходять до слова матуся прикметники з попереднього завдання? - Які ще епітети можна дібрати для опису ваших матусь? 1 М А К 2 Ф І А Л К А 3Т ЮЛЬПАН 4 Б У З О К 5 Н А Р Ц И С 6 КОНВАЛІ Я 3.Гра «Складіть прислів'я». Одна мати -... Нема того краму,... На сонці тепло,... На світі все знайдеш,... ...а біля матері добре. ...вірна порада. ...крім рідної матері. ...щоб купити маму. II. Повідомлення теми та мети уроку - Мама! Мати! Матуся! Скільки тепла і ласки таїть це магічне слово! Це перше слово, мовлене нами, дороге серцю на все життя. У хвилини радості й печалі пташкою надій злітає воно з наших вуст, гамує біль. На сьогоднішньому уроці ми опрацюємо текст О. Єфімова «Задачі трапляються різні», в якому йтиметься про стосунки між рідними людьми. III. Опрацювання твору О. Єфімова «Задачі трапляються різні» 1. Підготовка до читання тексту. 1) Читання слів «буксиром» за вчителем. Погодитись похитати поправитичоломкнув насторожилася пометикувати запала захихотів шарпнувся - Як можна назвати всі ці слова? (Це - дієслова.) 2) Словникова робота. - Як ви розумієте слова: пометикувати, захихотів, чоломкнув? 3) Читання «піраміди» слів 2. Читання оповідання комбінованим способом. 1) Читання першої частини вчителем. - Хто дійові особи твору? Де відбувалися події? 2) Читання другої частини учнями мовчки. - Куди переносять нас події другої частини? - Яка нова дійова особа з'являється? 3. Повторне читання вголос «ланцюжком». - Про які різні завдання йдеться в оповіданні? 4. Аналіз змісту оповідання, вибіркове читання. - Чим була задоволена вчителька на уроці? - Прочитайте запитання, на які діти не змогли дати відповідь. - Які знання виявив Олег у розмові з вчителькою? - Чому Борис насміхався з Олега? Зачитайте ці слова. - Кого підтримала в розмові вчителька? - Як Олег розв'язав життєве завдання? - Як би ви вчинили на його місці? 5. Читання за особами другої частини тексту. 6. Складання плану оповідання (по групах). 1 група - до першої частини І. Урок математики. 1. Задача про ковзани. 2. Олег знає усі ціни. 3. Розповідь вчительки. 2 група - до другої частини ІІ. Олегові дуже сумно. 1. Дивна поведінка хлопця. 2. Зізнання Олега 3. Рішення хлопчика. - Які завдання важливіше вміти розв'язувати - математичні чи життєві? IV. Опрацювання вірша Д. Чередниченка «Як ти з матір'ю говориш?» 1. Виразне читання вірша вчителем. - До кого звертається автор у вірші? 2. Повторне читання вірша учнями (мовчки). - Який зміст автор вклав у заголовок вірша? - Які рядки у вірші повторюються? Що цим хотів підкреслити поет? - Що може зрозуміти людина, почувши розмову когось із мамою? 3. Вправи для розвитку швидкості читання. Читання вірша «луною» за вчителем. V. Опрацювання твору з журналу «Барвінок» «Бабуся» 1. Підготовка до читання. - Мамина або татова мама - це ваша... (бабуся). - Бабуся-бабусенька, невтомна бджілка! Заради онуків вона віддасть усе, останнє віддасть. Кажуть, що бабусі люблять онуків більше, ніж власних дітей. 2. Читання оповідання учнями. - Чи погоджуєтеся ви з поясненням автора, чому ми так любимо бабусю? 3. Читання тексту «ланцюжком». 4. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. - Якими прикметниками автор описав слово бабуся? Прочитайте їх. - Що бабуся зробила вдвічі більше? Хто для неї удвічі дорожчий? - Як автор називає онуків? Прочитайте. 5. Гра «Найшвидший шукач». - Позмагайтеся, хто найшвидше знайде і прочитає абзаци з такими висловами: «А чому?», «дитина її дитини», «іноді навіть», «справжні діти». VI. Підсумок уроку Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1908 | |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Підсумковий урок за І семестр |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Всього коментарів: 0 | |