Тема: Божена Немцова - авторка всесвітньо відомих «Золотої книги казок» і «Срібної книги казок». Б. Немцова «Сіль, дорожча за золото» Мета: ознайомити з особистістю видатної чеської письменниці; викликати інтерес до її книжок; удосконалювати читацькі навички і збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння характеризувати дійових осіб; прищеплювати любов до художньої книги. Обладнання: виставка книг Божени Немцової, складові таблиці. ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок 1. Розчитування. Читання складової таблиці (індивідуально). 2. Робота зі скоромовкою. На столі лежить сільниця, У сільниці - сіль. 3. Робота над чистомовкою. Лась-лась-лась - мурашка у всьому батькові корилась. Лась-лась-лась - покинула замок і в білий світ подалась. Ни-ни-ни - йшла за вітром через гори і долини. Ни-ни-ни - зустріла віщунку, що відвела до хижини. 4. Читання «слів-пірамід». Скроні снага припорошила середульша звичайнісіньку канючили віщунка смакувало 1) Спочатку слід читати одне слово, потім - два, три і таким чином прочитати всю піраміду цілком. 2) Завдання за вибором. - Прочитати іменники, визначити їх рід, число. - Прочитати прикметники, визначити їх рід, число. - Прочитати дієслова, визначити їх час, особу, дієвідміну. 5. Прочитати (по рядах). с_ль з_л_т_ д_р_жч_ в_дп_в_л_ л_бл_н_йст_рш_ - Які слова можна з'єднати, щоб утворилися словосполучення? (Робота в парі.) 6. Утворити нові слова із букв слова припорошила. III. Підготовка до сприймання нового матеріалу 1. Загадка. У воді росте, у воді кохається, У воду впаде - води злякається. (Сіль) 2. Читання деформованого тексту. оБжеан емНцоав - идватан сьечка ивсьпмениняц. оВан бизарал ан-родні азкик і амас апинасал абагот закок, опвоіадань, овіпсетй. іЦ икниг идвані у агабтьох ракїанх вісут. (Божена Немцова - видатна чеська письменниця. Вона збирала народні казки і сама написала багато казок, оповідань, повістей. Ці книги видані у багатьох країнах світу.) IV. Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення із життям і творчістю письменниці - Які казки Б. Немцової ви читали? 1. Розповідь учителя. 2. Опрацювання статті підручника про Б. Немцову (С. 106) (читання мовчки). - Де народилася письменниця? - Яке справжнє ім'я Божени Немцової? - Який вплив мала бабуся на письменницю? - Які твори Б. Немцова написала для дітей? V. Опрацювання казки «Сіль, дорожча за золото» (С. 106-111, до слів «На Марушці була...») 1. Виразне читання. - Хто дійові особи казки? - Хто може бути головним героєм казки? Чому? 2. Словникова робота. 3. Читання казки «ланцюжком». - З яким запитанням король звернувся до дочок? - Чия відповідь йому сподобалась? - Як батько покарав Марушку? - Чому щирі слова доньки батько сприйняв як образу? 4. Вибіркове читання. - Де Марушка зустріла стару бабусю? - Прочитайте рядки казки, в яких йдеться про риси характеру дівчинки. - Як жилося Марушці у віщунки? - Коли батько змінив свою думку про дочку? 5. Вправи для розвитку техніки читання. Гра «Хто швидше?» - Прочитайте абзац з такими словами: А ти як мене любиш?...; ...коритись батькові...; ...не бажає бути королевою...; ...дочці золото дорожче...; ...до неї на службу... 6. Гра «Дочитайте речення». (Проводять учні.) 7. Робота з ілюстрацією. VI. Домашнє завдання Читати казку за особами. Продумати сюжети для словесного малювання. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2488 | |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9 |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Всього коментарів: 0 | |