Тема: П'єса-казка Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія перша) Мета: ознайомити учнів із творчістю Нелі Шейко-Медведєвої; розширити знання дітей про п'єсу як жанр; поглибити розуміння побудови тексту п'єси; вчити розрізняти характеристики дійових осіб за їхніми висловами, вчинками. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань учнів - Які види жанрів літературних творів ми вивчили? - Що таке байка? - Твори яких жанрів можна інсценувати? - Що таке п'єса? - Які п'єси ви читали в 3-му класі? II. Повідомлення теми і завдань уроку. Ознайомлення з автором - Неля Шейко-Медведєва - українська письменниця, із творчістю якої ми поки що не знайомилися. Це сучасна письменниця, яка пише переважно для дітей. Народилася вона в Бориславі на Львівщині, закінчила Львівський університет. Зараз живе й працює в Києві. Її твори залюбки читають дорослі й діти. ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу 1. Словникова робота. - Прочитайте перелік дійових осіб п'єси. Значення яких слів вам незрозуміло? (Чумак, пастушок) 2. Підготовка до вивчення п'єси-казки. - Як ви вважаєте, між ким відбуватимуться дії твору? - Що ви знаєте про цих тварин? - Продовжте думку: хитрий, як...; покірний, як...; страшний, як...; впертий, як...; боязкий, як... - Сьогодні ми маємо можливість перевірити правдивість цих усталених виразів. Ось послухайте п'єсу-казку. 3. Читання твору вчителем (перша дія). 4. Перевірка сприймання. - Які дійові особи зустрічаються у п'єсі? - Коли і як з'явилася Лисиця? - Як вона розмовляє з Вовком? - Чому Вовк захищає Лисицю? 5. Робота над виразністю читання. - Які речення за метою висловлювання зустрічаються в тексті найчастіше? Зачитайте кілька окличних речень; питальних. - Як потрібно читати слова або речення, що подані в дужках? 6. Самостійне читання першої дії п'єси учнями (спочатку - повільно, а потім, після кожної вказівки вчителя, - все швидше й швидше; кінцівка читається скоромовкою). М. Закріплення вивченого матеріалу Гра «Хто швидше читає?» Знайти слова: 1. Вовка: «Постривайте! А останнє слово?» 2. Лисиці: «А ти, я бачу, розумна пташка...». 3. Ворони: «Не добрий, а дурний!» - Чи сподобалась вам п'єса? Чим саме? - Чи хотіли б ви дізнатись, що сталося з героями далі? - Від чого автор застерігає читачів? V. Домашнє завдання Прочитати вдома другу дію п'єси, проілюструвати її. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2805 | |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Природа навколо нас |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Всього коментарів: 0 | |