💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

П'єса-казка Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія перша)

Тема: П'єса-казка Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія перша)

Мета: ознайомити учнів із творчістю Нелі Шейко-Медведєвої; розширити знання дітей про п'єсу як жанр; поглибити розуміння побудови тексту п'єси; вчити розрізняти характеристики дійових осіб за їхніми висловами, вчинками.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань учнів

- Які види жанрів літературних творів ми вивчили?

- Що таке байка?

- Твори яких жанрів можна інсценувати?

- Що таке п'єса?

- Які п'єси ви читали в 3-му класі?

II. Повідомлення теми і завдань уроку. Ознайомлення з автором

- Неля Шейко-Медведєва - українська письменниця, із творчістю якої ми поки що не знайомилися. Це сучасна письменниця, яка пише переважно для дітей. Народилася вона в Бориславі на Львівщині, закінчила Львівський університет. Зараз живе й працює в Києві. Її твори залюбки читають дорослі й діти.

ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Словникова робота.

- Прочитайте перелік дійових осіб п'єси. Значення яких слів вам незрозуміло? (Чумак, пастушок)

2. Підготовка до вивчення п'єси-казки.

- Як ви вважаєте, між ким відбуватимуться дії твору?

- Що ви знаєте про цих тварин?

- Продовжте думку:

хитрий, як...; покірний, як...; страшний, як...; впертий, як...; боязкий, як...

- Сьогодні ми маємо можливість перевірити правдивість цих усталених виразів. Ось послухайте п'єсу-казку.

3. Читання твору вчителем (перша дія).

4. Перевірка сприймання.

- Які дійові особи зустрічаються у п'єсі?

- Коли і як з'явилася Лисиця?

- Як вона розмовляє з Вовком?

- Чому Вовк захищає Лисицю?

5. Робота над виразністю читання.

- Які речення за метою висловлювання зустрічаються в тексті найчастіше? Зачитайте кілька окличних речень; питальних.

- Як потрібно читати слова або речення, що подані в дужках?

6. Самостійне читання першої дії п'єси учнями (спочатку - повільно, а потім, після кожної вказівки вчителя, - все швидше й швидше; кінцівка читається скоромовкою).

М. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Хто швидше читає?»

Знайти слова:

1. Вовка: «Постривайте! А останнє слово?»

2. Лисиці: «А ти, я бачу, розумна пташка...».

3. Ворони: «Не добрий, а дурний!»

- Чи сподобалась вам п'єса? Чим саме?

- Чи хотіли б ви дізнатись, що сталося з героями далі?

- Від чого автор застерігає читачів?

V. Домашнє завдання

Прочитати вдома другу дію п'єси, проілюструвати її.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (25.03.2015)
Переглядів: 2805 | Рейтинг: 0.0/0
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва...
Чим розпізнаємо запах і смак
Природа навколо нас
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі...
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]