Тема: Леся Українка «Вже сонечко в море сіда...», «Вечірня го-дина» Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання учнів про творчість Лесі Українки; удосконалювати вміння порівнювати, знаходити і пояснювати епітети, метафори; розвивати виразність читання, образне мислення, уяву. Обладнання: портрет Лесі Українки, ілюстрації до творів. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Гра «Кращий диктор». Виразне читання вірша Лесі Українки «Давня весна». 2. Вправи з розвитку техніки мовлення. 1) o Читання прислів'їв на одному мовному видиху з дошки. Надії не полишай, серцем не остивай. o Читання прислів'я з різною інтонацією (радісна, запитальна, здивована, перелякана). - Поясніть зміст цього прислів'я. 2) Вправи для розвитку швидкості читання. - Прочитайте прислів'я, поясніть, як ви їх розумієте. Вік звікувати - непальцем перекивати. На житті, як на довгій ниві. Вік прожити - ен лопе йпетире. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів 1. Повідомлення теми і мети уроку. 2. Слово вчителя. - Сьогодні ми продовжимо знайомство із творчістю Лесі Українки. Тяжка хвороба переслідувала її усе життя. Іноді цілий місяць доводилося лежати в гіпсі, страшний біль пронизував усе тіло, але Леся терпіла, змушувала себе писати вірші, грати, «крізь сльози сміятися». ІІІ. Опрацювання твору Лесі Українки «Вечірня година» 1. Читання вірша вчителем. - Зверніть увагу на те, кому поетеса присвячує вірш. Як вона виявляє своє почуття у творі? 2. Словникова робота. Неба зорі місяць віконце погуляю заспіваю країні Волині маленький весняний хати мати Читання слів «луною» за вчителем, потім - «буксиром» у парі. - Доберіть синоніми до слів горе, красно. - Доберіть антоніми до слів гарно, забудеш, ніч. 3. Повторне читання вірша учнями (мовчки). 4. Аналіз змісту вірша. - Які картини природи зображено у вірші? - Знайдіть порівняння. З якою метою їх вжито? - Поміркуйте, чому у вірші вжито так багато слів у зменшувально-пестливій формі. 5. Гра «Знайдіть рими». - Знайдіть рими, доберіть до них свої. 6. Виразне читання вірша. - З яким настроєм, в якому темпі ви читаєте вірш? Де будете робити короткі паузи, а де - довгі? 7. Конкурс на кращого читця вірша. М. Опрацювання вірша «Вже сонечко в море сіда...» 1. Виразне читання вірша вчителем. - Що поетеса описала у своєму вірші? 2. Словникова робота. Море глибока іскри огнем вода оксамит блискучі миготять мармур пінистий прощай 3. Самостійне читання вірша учнями мовчки. - Зверніть увагу на те, як у вірші змальовано захід сонця на морі. 4. Аналіз вірша з елементами вибіркового читання. - Що сказано у тексті про воду, хвилі? - Який настрій передано у вірші? - Знайдіть у тексті порівняння. З якою метою їх ужито? 5. Вправи для розвитку швидкості читання - Прочитайте у вірші порівняння, в яких є слова першої колонки (словникова робота). - З яким почуттям ви читатимете вірш? 6. Робота з ілюстраціями. Словесне малювання - Яким рядкам вірша відповідають малюнки? Придивіться до них уважніше. - Що нового вони відкривають спостережливому оку? V. Підсумок уроку - Який із прочитаних віршів Лесі Українки вам сподобався більше? Чим? VI. Домашнє завдання Виразно читати вірші, відгадувати загадки («Читанка», с. 46), знайти й прочитати інші твори поетеси. Дізнатися про пам'ятні місця, пов'язані з ім'ям Лесі Українки. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2690 | |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24 |
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння |
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення |
Всього коментарів: 0 | |