Тема: І. Франко «У долині село лежить...» Мета: поглибити знання учнів про життя і творчість Івана Яковича Франка; вчити виразно читати вірші; виховувати у дітей почуття любові до свого народу через образне слово до України, рідної мови. Обладнання: портрет І. Франка, малюнок із зображенням батьківської кузні. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань - Хто є автором вірша «Дивувалась зима»? 1. Декламування вірша І. Франка «Дивувалась зима». 2. Розповідь учнів за темою «Дитячі роки І. Франка». 3. Тестування. 1) Для кого І. Франко писав вірші? а) Для панів; б) для дітей та трудового народу; в) для солдат. 2) Як ставився до простого люду поет? а) Із ненавистю; б) по-рицарськи; в) добре. 3) Закінчіть речення. Свої твори він писав...: а) ...неохоче; б) ...з любов'ю; в) ...серцем. 4) Якою людиною був І. Франко? а) Благородною; б) чесною; в) геніальною. 5) Твори якого жанру він присвятив дітям? а) Вірші; б) оповідання; в) казки. II. Повідомлення теми й мети уроку - Сьогодні ми будемо продовжувати знайомитись із життям та творчістю І. Франка. Письменник жив і писав у минулому, але його твори актуальні й у наш час. Їх люблять читати і діти, і дорослі. Чому саме вони подобаються та чим цікаві для нас, які почуття виховують та які уявлення поглиблюють? Впевнена, що сьогодні ви самі відшукаєте відповіді на ці та багато інших запитань, прочитавши чудовий твір геніального письменника І. Франка «У долині село лежить...». Ш. Вивчення нового матеріалу 1. Слово вчителя. - Інший світ відкрився Іванові у батьківській кузні, що стояла на околиці села над шляхом (демонстрація малюнка). Батько був великим майстром своєї справи, людиною розумною, яку всі поважали. У найважчі роки свого життя згадував І. Франко батьківську кузню, що пробуджувала у пам'яті світлі й щасливі спогади. У батьківській кузні слухав Іван розповіді селян про тяжку працю, злидні та неврожай, бачив нужденних заробітчан, що йшли на нафтові промисли до Борислава й Дрогобича. У дитячу душу глибоко запало побачене й почуте. Тут ще малим хлопцем зрозумів він, як тяжко жилося трудовій людині, тут він дізнався, що є пани і бідняки, вперше усвідомив, що за кращу долю потрібно боротися. 2. Робота над віршем «У долині село лежить...». 1) Виразне читання вірша вчителем. 2) Перевірка первинного сприйняття змісту твору. - Що ви уявляли, слухаючи вірш? - Як ви розумієте вислів «вибивайтесь з туману»? - Перечитайте останню строфу. В яких рядках передається головна думка твору? - Що кує коваль? 3) Формування навичок правильного, виразного, свідомого читання. - Читаючи вірш, намагайтеся інтонацією передати настрій поета, його повагу до батька-коваля. 4) Опрацювання образних засобів вірша. - Знайдіть, як описано село в першій строфі. А що сказано про кузню? - Що означає вислів «а в коваля серце тепле»? - З якою інтонацією потрібно читати слова, якими коваль скликає людей? (З окличною) - Прочитайте четверту строфу. Як ви розумієте її зміст? Що мав на увазі автор? (Людям тяжко жити під гнітом панів, життя їхнє - мов у тумані, який затьмарив їм шлях.) - Прочитайте останню строфу вірша. У що вірить поет? (В те, що люди візьмуть у руки зброю, яку викує коваль, і здобудуть собі кращу долю.) 5) Читання вірша «буксиром». 6) Знайдіть у вірші рими. IV. Підсумок уроку - Чого ви навчились на сьогоднішньому уроці? (За своє щастя треба боротись.) Гра «Два в одному» - Знайдіть у вірші таке слово, щоб у ньому можна було прочитати інше, нове. V. Домашнє завдання 1. Навчитись читати вірш за методикою «Я - диктор». 2. Намалювати кузню. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2388 | |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо... |
Значення природи для життя людини |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Всього коментарів: 0 | |