Тема: Вступний урок до теми «Поетична світлиця» Мета: розвивати інтерес учнів до видатних діячів української літератури; познайомити з письменниками, твори яких містить новий розділ; активізувати знання про раніше відомих авторів; вправляти учнів у виразному читанні творів; виховувати гордість за свій український народ, за його минуле, свою Батьківщину. Обладнання: портрети Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки, Павла Тичини, Максима Рильського; виставка збірок творів цих письменників. ХІД УРОКУ I. Повідомлення теми та мети уроку - Сьогодні ми поринемо у світ поезії, відвідаємо поетичну світлицю. Давайте поміркуємо над назкою нашого нового розділу. Що означає слово світлиця? (Це кімната, у якій світло, радісно і добре.) А слово поетична у назві розділу означає, що у цій кімнаті завжди звучить поезія. Ось і ми сьогодні завітаємо саме у таку світлицю і зустрінемось там з майстрами поетичного слова: Тарасом Шевченком, Іваном Франком, Лесею Українкою, Павлом Тичиною і Максимом Рильським. Ці імена знають не тільки в Україні; вони добре відомі усьому світу. Творчість цих славетних українців назавжди увійшла у скарбницю світової літератури. II. Робота над темою уроку Зустріч 1 - Ви напевно вже здогадалися, що наша перша зустріч буде з уже відомим вам поетом, якого називають великим Кобзарем,- Тарасом Григоровичем Шевченком. Погляньте на його портрет. Що ви можете сказати про цю людину? Іван Франко сказав про Шевченка такі слова: «Він був сином мужика і став князем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті: невмирущу славу і всерозквітуючу радість, яку в мільйонах сердець усе збуджуватимуть його твори...». - Розкажіть, що ви вже знаєте про життя Тараса Шевченка. (Відповіді учнів.) - Які твори поета ми вивчали у молодших класах? («Встала весна...», «Вранці», «Зоре моя вечірняя...», «Зацвіла у лузі...») - Давайте розгорнемо наші підручники (с. 37-38) і подивимось, з якими творами ми будемо знайомитись у четвертому класі. Зустріч 2 - Мені приємно, що ви добре знаєте життя і творчість Шевченка. Але наступна зустріч у нас відбудеться з поетом, про якого написано ці слова: «Є люди, одне шанування яких робить життя радісним і щасливим». Дивлячись на портрет на дошці, ви, мабуть, здогадалися, що це - Іван Якович Франко. Згадаємо, що нам відомо з біографії поета. Які твори І. Я. Франка ви знаєте? (Учні пригадують вивчені твори: «Казка», «Лисичка і Журавель», «Лис Микита»; біографічні відомості.) - Чого вчать нас казки Івана Франка? - Давайте подивимось, з якими творами Франка ми познайомимось у цьому розділі. (Поезії «Дивувалася зима...», «Удолині село лежить») Зустріч 3 - Цікавою була наша друга зустріч, але наступна вже чекає на нас. Як ви вважаєте, про кого йдеться у цьому вислові? «Її життя - сонячний промінь, що благовістом нового дня пробивається з темряви і кличе, і вабить до світла. Іншої такої жінки-письмен-ниці, борця немає у світі!» - Так висловився про Лесю Українку М. Олійник. Давайте за допомогою тесту визначимо, що ви вже знаєте про цю видатну українську письменницю. Тест 1. У 1971 році у м. Звягель на Волині народилася Лариса Петрівна Косач. (Так) 2 Коли Лесі виповнилося 5 років, вона навчилася читати. (Так) 3. Свій перший вірш вона написала в 7 років. (Ні) 4. Їй вдалося стати досконалою піаністкою. (Ні) 5. Страждаючи від хвороби, Леся весь час скаржилася своїм рідним, нарікала на свою долю. (Ні) 6. Прожила письменниця лише 42 роки; 33 з них працювала на літературній ниві. (Так) - Отже, ви довели, що добре знаєте біографію незвичайної жінки, жінки-борця - Лесі Українки. - Яку пору року Леся особливо любила? - А чому? (Весна для хворої Лесі уособлювала надію на краще майбутнє.) - Які твори Лесі Українки ви вже знаєте? («Як дитиною бувало...», «Вишеньки», «На зеленому горбочку», «Сніг з морозом поморозив...», «Мамо, іде вже зима...») - Давайте розглянемо збірки творів Лесі Українки, які ми принесли на урок. Зустріч 4 - Відкрийте підручник (с. 42-45) і подивіться, з якими творами ми будемо знайомитися у цьому розділі. - Отже, наша наступна зустріч - із поетом, про якого можна сказати так: «Чудово описував красу природи, почуття, які переживає людина, спілкуючись з нею. Чимало його віршів присвячено розкриттю любові до рідної землі - її лісів, луків, безкраїх ланів». Так, наступна наша зустріч буде з Павлом Тичиною. Пригадайте, які твори поета ви читали раніше. Чим його твори відрізняються від творів інших поетів? - Відкрийте підручник та розгляньте, які твори П. Тичини ми будемо вивчати у 4 класі. Зустріч 5 - Наступну, п'яту зустріч ми проведемо з видатним поетом, вченим, перекладачем Максимом Рильським. Хлопчиком він багато часу проводив серед розкішної природи, у колі сільських дітей. Перші враження дитинства пізніше відбилися у творах поета. Максим Тадейович написав багато творів для дітей. Його твори охоче читають дорослі й малі читачі. Згадайте, які твори М. Рильського ви читали раніше. (Розгляд збірок, принесених на урок.) - Розгорніть читанку на (с. 49-51) і перегляньте, які твори М. Рильського ми будемо вивчати в даному розділі. III. Підсумок уроку - На цьому ми закінчуємо свої короткі зустрічі з видатними поетами України. Але на наступних уроках ми будемо продовжувати знайомитись з творами цих видатних людей. Корисно багато знати, ще корисніше - самому знання здобувати, а отже, читати художню літературу і періодичну пресу. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2308 | |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
Твої руки. Чутливість шкіри |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Свято Букваря! |
Всього коментарів: 0 | |