Тема: Як у міфах відображено створення людей. «Створення людей» (китайський міф) Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із міфами; збагачувати словниковий запас; розвивати творчу уяву, зв'язне мовлення; удосконалювати навички читання. Обладнання: складові таблиці для розчитування, малюнок із зображенням ліани. ХІД УРОКУ I. Вправи для вдосконалення навичок читання 1. Робота над складовою таблицею. 2. Робота над скоромовкою. Ніс сміхунчик сміху міх - Сміх розсипався на сніг. (Читання скоромовки в повільному, пришвидшеному та швидкому темпі, тихе й голосне читання.) - Яка за настроєм ця скоромовка? - Як би ви її назвали? II. Актуалізація опорних знань 1. Детальний переказ тексту єгипетського міфу «Створення світу» за власним малюнком. 2. Вибіркове читання. - Прочитайте виразно уривок, який найбільше вам сподобався. Поясніть, чим саме він сподобався. 3. Відповіді на самостійно складені запитання до тексту. III. Вивчення нового матеріалу 1. Мотивація навчальної діяльності. - Сьогодні ми прочитаємо міф про створення людей, що складений китайським народом. Із давніх-давен китайці поклонялися силам природи, які уявляли у вигляді добрих і злих богів та духів. Одні допомагали людям: вчили їх видобувати вогонь, розпізнавати цілющі рослини, приручати тварин, обробляти землю. Інші боги були жорстокими. Проти них повставали герої, що боролися за справедливість. 2. Читання тексту міфу вчителем. - Чому Нюйва створила першу людину? 3. Словникова робота. Ожила, бажала, занурила, замислилася, ліана, струсила, зачерпнула, продовжувала. (Читання слів «луною» за вчителем, «буксиром» - із сусідом по парті.) - Що таке ліана? (Показмалюнка вчителем.) - Доберіть синоніми до слів бажала, занурила, замислилася. - Яке слово серед цих слів зайве? Чому? 4. Читання міфу учнями мовчки. - Як богиня полегшила собі працю? 5. Читання міфу «ланцюжком». 6. Читання за методикою « День і ніч». 7. Аналіз змісту тексту. Вибіркове читання. - Прочитайте, що було на землі до появи на ній людей. - Чому Нюйва створила першу людину? - Як вона це зробила? - Яке ім'я отримала перша людина? - Чим відрізнялися люди від інших живих істот? Прочитайте. - Що робили створені люди? - Які почуття охопили Нюйву? - Яке бажання вона хотіла втілити? - Прочитайте, як богиня полегшила собі працю. 8. Фізкультхвилинка. 9. Гра «Хто швидше?» Учитель показує на «картці-блискавці» слова, а учні повинні знайти у тексті відповідні прикметники. Дух (великий, жіночий), глини (жовтої), дівчинку (маленьку), урвища (гірського), чоловічки (маленькі, рухливі), рід (людський). 10. Робота з ілюстрацією. - Розгляньте малюнок. Який епізод міфу на ньому зображено? - Розкажіть, якою зображено Нюйву. - Яку назву ви б дібрали до цього малюнка? 11. Словесне малювання. - Уявіть себе художником. Яку ілюстрацію ви б створили до цього твору? Доберіть назву до малюнка. 12. Складання плану і запис його в зошитах. IV. Підсумок уроку - Про що дізналися на уроці? - Що вас здивувало у міфі? - Кого китайці вважали праматір'ю людей? - Поміркуйте, чому Нюйва зробила людей такими, що відрізнялися від інших живих істот. V. Домашнє завдання 1 група. Знайти твори, в яких розповідається про створення людей. 2 група. Навчитись стисло переказувати твір. 3 група. Навчитись виразно читати міф і відповідати на питання за його змістом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1590 | |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Всього коментарів: 0 | |