Тема: «Твоя бібліотечка» (за О. Єфімовим). Н. Умеров «Про книжку». С.Михалков «Пісенька юних читачів». М. Чепурна «Золота хвилина» Мета: виховувати бажання збирати і берегти книжки; удосконалювати навичку правильного, свідомого читання; вміння виділяти головне, обговорювати прочитане; удосконалювати уміння виразно читати, розвивати образне мовлення і мислення; збагачувати знання про духовні надбання українського народу. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань 1. Прочитайте прислів’я. 3 вчить2 га 4 як5на 6 сві 7ті 1 кни 8жить (Книга вчить, як на світі жить.) — Кожна дитина, яка хоче багато знати, читає багато книжок. 2. Проблемне завдання. — Послухайте вірш і скажіть, чи хотіли б ви бути схожими на Гришу? Що б ви порадили хлопчикові? У Скворцова Гриші Книги — найбрудніші. Всі вони лахматі, Порвані, горбаті. Ну, немає в них лиця — Без початку, без кінця... Запитала книжка в книжки: — Як позбутися нам Гришки? Палітурка, як ганчірка... Ті книжки ридають гірко... II. Повідомлення теми й мети уроку — А щоб ваші книжки не нарікали на вас так, як на Гришу, ви повинні знати правила домашнього бібліотекаря. Адже книги — це джерело знань, і ми їх повинні берегти і шанувати. Про книги складено багато віршів, загадок, прислів’їв, казок та оповідань. Сьогодні на уроці ми познайомимось із віршем «Про книжку» Нузета Умерова та «Пісенькою юних читачів» Сергія Михалкова. III. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь вчителя. — Сьогодні на уроці ми з вами самі складемо правила домашнього бібліотекаря за оповіданням Олександра Єфімова «Твоя бібліотечка». Але перед тим, як ми познайомимось з оповіданням, давайте згадаємо значення слова бібліотека. 2. Хвилинка-цікавинка. Заздалегідь підготовлений учень знайомить однокласників з історією бібліотеки та історією книги за сторінками підручника. 3. Комбіновне читання тексту (вчитель — учень — вчитель). 4. Словникова робота. Навчіться правильно читати слова: абияк, довідкова, загинання, проникнення. 5. Розподіл тексту на логічно завершені частини, складання плану (про користування книгою). Учні читають текст уголос «ланцюжком», визначають логічні частини твору і складають план, який у майбутньому стане для них правилами домашнього бібліотекаря. Не забувайте: 1) про дитяче відділення вдома; 2) про тривалість створення бібліотеки; 3) про те, що книги повинні стояти у певному порядку; 4) про улюблені книжки та різноманіття твоєї бібліотеки; 5) необхідно користуватися закладинками для книжок; 6) про ворогів книги (пил, сирість, волога) і боротьбу з ними; 7) про згубну дію сонячного проміння на книжку; 8) якщо книжка намокла, її слід одразу висушити; 9) ставити книжки на полиці вільно. — Запам’ятайте ці правила і запишіть їх у зошит. 6. Вибіркове читання. — Знайдіть у тексті такі абзаци, в яких ужито вирази: має бути різноманітною; спеціальною закладинкою; одразу висушити. IV. Фізкультхвилинка V. Робота над віршем Нузета Умерова «Про книжку» 1.Виразне читання вірша одним із підготовлених учнів. 2. Відтворення змісту прочитаного за запитаннями. — Які рядки вірша свідчать про те, що його автор — книголюб? — Що його цікавить? — Як він ставиться до книжки? — Про що подобається читати вам? VI. Робота над віршем «Пісенька юних читачів» Сергія Михалкова 1. Виразне читання вірша учителем. 2. Читання вірша учнями мовчки, підготовка до пояснення значення вислову, виділеного у вірші. — Чому дружба з книгою — це свято? 3. Робота над виразним читанням вірша. 1) Читання парами. 2) Читання вірша за методикою «Я — диктор». VII. Підсумок уроку — Яка тема об’єднує усі твори, з якими ми познайомилися? — Які поради ви можете дати хлопчикові Гриші, який не вмів поводитися з книгами? — Які прислів’я про книги ви знаєте? VIII. Домашнє завдання 1. Навчитись виразно читати вірш Марії Чепурної «Золота хвилина». 2. Підготувати розповідь про книжки, якими захоплюєтеся. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2104 | |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
Дорога від дому до школи |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Всього коментарів: 0 | |