Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Усне складання твору з елементами опису « Моя мама». Мета: 1. Розширити знання учнів про текти-описи; вчити використовувати прикметникові форми для опису характерних ознак зовнішності людини; удосконалювати навички вживати прикметники в тій формі, якої вимагають зв’язані з ними іменники; збагачувати активний і пасивний словник учнів. 2.Виховувати любов до мистецтва слова і любов та повагу до матері. 3. Розвивати вміння спостерігати, виявляти істотні ознаки. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань.
Портрет – мальоване, скульптурне або фотографічне зображення обличчя людини або групи людей.
Хто вас дуже щиро любить, І вбирає, і голубить, І кладе у постіль спати? Хто для вас пісні співає, Хто в негодах забавляє, Гарні вам дає ляльки І розказує казки? Хто узяв вас за руку І до школи на науку Вів, щоб розуму навчити? ( Рідна матусенька) (З. Головко) 4. Інтерактивна вправа « Сенкан» Хто? мама Яка? Добра, лагідна Що робить? Голубить, пестить, дарує Відношення дітям радість і тепло. Узагальнення Люблю тебе, матусю! ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Інтерактивна вправа « Очікування»
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Молода мати та її дитятко нескінченно зворушливі, але дуже простодушні. В обличчі і в погляді немовляти є щось недитяче – прозоре і глибоке, а в обличчі і погляді матері – дитяча чистота. Мати покірна, босонога, круглолиця,світла.
4.Робота над мовним матеріалом. * Гра «Доповни» - Доповни ряд слів, які можна використати для опису людини. Обличчя – кругле … ( овальне, ніжне, веселе, засмучене, ласкаве, щасливе, гарне, миловидне … ) Волосся – русяве … ( коротке, кучеряве, біляве, пряме, довге, хвилясте … ) Очі – карі … ( великі, голубі, ніжні, усміхнені, сумні, заспані, заплакані, вдячні, мрійливі, мудрі,дивовижні, насмішкуваті, людяні, … ) Ніс – кирпатий … ( прямий, з горбинкою, задиркуватий, симпатичний, класичний … ) Руки – ніжні … ( натруджені, ласкаві, роботящі, працьовиті … ) Посмішка – весела … ( загадкова, чарівна, щаслива, задоволена, замріяна … ) Поза – горда … ( зажурена, змучена, пряма, тривожна, здивована … ) Одяг – простий… ( охайний, нарядний … )
\\ Про очі. ( Схожі на стиглі вишні; подібні до весняного неба; голубі, як волошки … ) \\ Про усмішку. ( Схожа на сонце; радісна, як весна; ніжна, як перша весняна квітка … ) \\ Про руки. ( Теплі, ніжні і лагідні, як сонячні промені; немов вилиті із золота… ) \\ Що робить мама? ( Купає, любить, пестить, піклується, жаліє, втішає, розуміє, вислухає, порадить … ) \\ Яка мама? (Мила, добра, любляча, єдина, весела, працьовита, ласкава, дбайлива, ніжна, правдива, серйозна, спокійна, привітна, лагідна, щедра, щаслива … ) 5. Робота над будовою тексту. - З чого складається текст? ( Зачин,основна частина, кінцівка ) - Про що можна сказати в кожній із цих частин, описуючи маму? - Складемо план. 1. Матінка рідненька. 2. Опис зовнішності: очі, ніс,губи, посмішка, волосся … 3.Спасибі, люба мамо. 6. Усне складання опису мами. Робота в групах. Моя мама Моя мама найкраща у світі. Вона дуже гарна. В неї кругле, серйозне обличчя, яке,як сонечко, випромінює тепло. Щічки в неї, як стиглі яблучка. Очі в моєї матусі голубі, як волошки (чорні, схожі на вишні). Брови, як два шнурочки, чорніють на біленькому личку. Волосся довге, густе, кучеряве, спадає блискучими каштановими хвилями на плечі ( коротке, світле, блискуче, чорне з сивиною.. ). У мами рожеві пестливі уста. Погляд у неї ніжний, як перша весняна квіточка, добрий, як наша матінка-земля. Руки моєї неньки теплі і лагідні і працьовиті. Вони у неї золоті, бо завжди в роботі, яку роблять з любов’ю і знанням. Мамині руки ладні приголубити всіх дітей світу. Якщо мами немає поруч, я скучаю за нею, немов природа за сонячним промінням, виглядаю її, як вишневий садок виглядає соловейка. Я чекаю її. Як суха земля чекає краплини води. Коли далеко моя ненько, вона сниться мені, як троянді сниться роса в спеку. Моя рідна, ласкава і дбайлива матусю, я тебе дуже люблю! V. Руханка. Руки в мами працьовиті. Вони вміють все робити. Ой, навчи й мене ти, нене, Щоб такі були і в мене. VІ. Підсумок уроку.
Можна в світі чимало зробити: Перетворити зиму на літо, Можна пізнати стежки таємничі Та підкорити далеч космічну. Можна характер свій подолати, Штормом вершини казки узяти, Можна пройти крізь пустелі і хащу… Тільки без мами - не можна нізащо: Все найдорожче, що є тільки з нами, - Все починається з нашої мами! ( А. Костецький)
| |
| |
Переглядів: 3850 | |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ... |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Тварини |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Всього коментарів: 0 | |