💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розвиток мовлення. Складання опису за спостереженнями на екскурсії

Тема: Розвиток мовлення. Складання опису за спостереженнями на екскурсії.

Мета: 1. Закріплювати відомості учнів про усне і писемне мовлення, вчити порівнювати природні явища та предмети, складати твір-опис за спостереженням.

2.Виховувати почуття прекрасного.

3.Розвивати спостережливість, вміння аналізувати.

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Раз, 2, 3, 4, 5 –

Прошу всіх рівненько стать.

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

Не базікать на уроках,

Як папуга чи сорока.

В школі парту бережи

І на парті не лежи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

  1. Гра « Мовчанка» (1 хв. )
  2. Бесіда.
  • Чи добре нам було сидіти мовчки?
  • Уявіть, що люди мовчать у школі, на вулиці, вдома. Хтось захворів, у когось радісна подія, хтось зробив наукове відкриття, та про все це вони нікому не можуть сказати. Чи легко так жити? Як видумаєте, за допомогою чого ми висловлюємо свої думки?  ( Слів, мови. )
  • Коли людина починає розмовляти?
  •  З ким найперше спілкується дитина?
  • Що допомагає їй порозумітися з рідними?
  • Подумайте, чи змогло б немовля навчитися розмовляти, якби не було мовлення?
  • Отже, щоб люди обмінювалися думками, висловлювали  почуття потрібне мовлення.
  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • У класі ми теж не обходимось без мовлення. Тут ми вчимося говорити гарно, правильно, літературно. Сьогодні використаємо свої знання, щоб скласти опис за спостереженнями на екскурсії.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Аналіз спостережень в природі.
  • Ми побували в лісі. Хто ще побував там, що зумів зачарувати нас різнобарв’ям?  ( Осінь. )
  • Як осінь господарює в лісі? ( Розмалювала дерева, подарувала ягоди,горіхи, гриби… )
  • Яким кольором вона розфарбувала березове листя? ( Жовтим. )
  •  А яким дубове? Кленове? ( Червоним, золотавим.)
  • Згадайте вірш, який ви вивчили про осінь.

Осінь настала, сум на душі.

Землю полощуть холодні дощі.

   Вітер зриває останні листки.

   Вже відлетіли у вирій пташки. ( А. Черниш )

  • Які ознаки осені?
  • За якими ознаками ми впізнали осінь на екскурсії?
  1.  Аналіз поезії І. Савицької « Осінь».

Летять листки пожовклі і зівялі,

Летять до ніг і сумно шелестять.

Затих гайок, і верби кучеряві

Пташиним співом вже не полонять.

А ниточки ясні, срібноволосі

Шепочуть тихо: осінь, осінь…

Летять листки, і скрізь так непривітно…

Заснув ставок, і нивка вже не та,

Колишеться вітрець одноманітно,

І між стернею блудить самота.

А ниточки ясні, срібноволосі

Шепочуть тихо: осінь, осінь …

Летять листки, замовкли птахів хори,

А сонце вже біжить кудись,біжить.

Ах літечко! Вернися до дітвори,

Хоч на якусь годинку, хоч на мить.

А ниточки ясні, срібноволосі

Шепочуть тихо: осінь, осінь …

  • Про що говорить у вірші?
  • Про які ниточки говорить поетеса?
  • Який настрій передає вірш? ( Сумний.)
  • Який настрій був у вас на екскурсії?
  • Чим сподобався вірш?
  1. Відображення звуків лісу.
  • Які звуки ви чули в лісі? ( Шелест листя, стук дятла, спів пташки, свист вітру… )
  1. Слухання мелодії Чайковського « Пори року».
  • Закрийте очі, уявіть осінній ліс і послухайте мелодію, яка передає настрій осіннього лісу.
  1. Робота в групах.
  • Складіть усний опис осіннього лісу, використовуючи побачене і почуте. Не забудьте про зачин і кінцівку твору.
  1. Перевірка описів груп, їх аналіз.

І V. Руханка.

  • Тук-тук-тук!
  • Хто там?
  • Зайчики. ( Присіли.)
  • Покажи вушка. (Показали ручками вушка. )
  • Тук-тук-тук!
  • Хто там?
  • Вовк. ( Імітація. )
  • Геть до лісу утікай, наших діток не лякай! ( Проганяють. )
  • Тук-тук-тук!
  • Хто там?
  • Олень.
  • Покажи ріжки. ( Показують. )
  • Тук-тук-тук!
  • Хто там?
  • Вітер.
  • У шпаринку пролізай, з нами в танці закружляй. ( Танцюють. )

V. Підсумок уроку.

1. Рефлексія.

-  Що сподобалось?

-  Про що розкажете друзям, батькам?

2. Подарунок осені.

    Осінь дарує вам казку В. Сухомлинського «Як починається осінь»

Осінь – це дочка Діда Мороза. Старша дочка, бо є ще в нього молодша – Весна. В Осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними ягідками калини. Ходить Осінь лугами, берегами. Де зітхне, там холодом війне. Любить вона ночами сидіти на березі ставка. А вранці над водою підіймається сивий туман і довго не розходиться. Оце й починається Осінь.

     Бояться Осені пташки. Як тільки побачать її ластівки, злітають і про щось тривожно радяться. Журавлі піднімаються високо в небо і тривожно курличуть. А дятли радіють, зустрівшись з Осінню: голосно щебечуть, перелітають з місця на місце, шукають поживи на деревах.

    Любить Осінь заходити в садки. Доторкнеться до яблуні – яблука жовтіють.

    Сьогодні теплий сонячний день. Низько стоїть сонце – світить, але не дуже гріє. Сіла старша донька Діда Мороза під стогом сіна, розплітає косу, гріється. Співає пісню про срібні павутинки.

  • Чим вам подобається Осінь В. Сухомлинського ?
  • Що хочете запитати в Осені?

VІ. Домашнє завдання.

  • Складіть усну розповідь про пригоди старшої доньки Діда Мороза Осені.
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 1356 | Рейтинг: 0.0/0
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
Ліплення з пластиліну (гриби)
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Ліплення з пластиліну звірят
Знайомтесь — клавіатура
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]