Поняття графічного редактора
Урок Тема: Поняття графічного редактора, його призначення. Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям графічного редактора «Paint»; з елементами вікна графічного редактора; розвивати пізнавальні інтересів, навички роботи з мишею і клавіатурою, самоконтролю, уміння конспектувати; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність. Обладнання: програма MS PAINT, інтерактивна дошка, підручник «Інформатика 5 клас», робочий зошит. Хід уроку. 1. Організаційний момент (1 хв) Повторення правил з техніки безпеки. Закінчіть речення: Не розпочинай роботу за комп’ютером без ............... Сидіти слід від екрана монітора на відстані не менше ........................... Під час роботи за комп’ютером спину тримай ................. Руки під час роботи за комп’ютером повинні бути ............................. 2. Актуалізація знань (2 хв) Сьогодні ми почнемо знайомство з «Графічним редактором». На вивчення даної теми виділено 9 уроків протягом яких ми з вами розглянемо теоретичні та практичні питання з даної теми, а закінчимо тему створенням власного проекту. Тема сьогоднішнього уроку: «Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора.». Спробуйте розгадати таку загадку: Дерев’яний та довгенький, Хвостик в нього є маленький. Як у фарби хвіст мочає – Все довкола розцвітає. Вірно діти це – пензлик. У своїй діяльності люди з давніх - давен опрацьовували графічні зображення: створювали малюнки на камені, дереві, полотні, папері за допомогою різних інструментів, змінювали їх та переглядали. Виконувати ці дії можна із зображеннями збереженими у файлах за допомогою комп’ютера. Для цього використовують спеціальні програми – графічні редактори. Графічний редактор – це програма, яка допомагає створювати та змінювати зображення на комп’ютері. Існує багато графічних редакторів. Відрізняються вони наборами інструментів та дій, які можна виконувати із зображеннями. 3. Вивчення нового матеріалу (12 хв) 1) Поняття графічного редактора, його призначення. Графічний редактор – це спеціальна програма, яка дозволяє малювати за допомогою комп’ютера. Графічні редактори бувають різні. Є растрові редактори, а є векторні, є 2D графіка, а є 3D графіка. Давайте розберемося в нових для Вас поняттях. Растрова графіка – це малюнок, який побудований за допомогою точок різного кольору, які називаються пікселями. Набір пікселів, розташований по стовбцям та рядкам називається растром, а графіка – растровою. Цей вид графіки використовують для малювання картин, фотознімки також є растровими, різні журнали, газети та всі зображення, що мають багато кольорів є растровими. Векторна графіка – це малюнок, який побудований за допомогою математичних рівнянь та ліній. Векторні малюнки застосовують в створенні різноманітних логотипів та емблем, які повинні мати гарний вигляд при збільшенні чи зменшенні зображення в безліч разів. Наприклад, зовсім однаково буде виглядати логотип футбольного клубу Динамо на шапці, шарфу та на величезному біг-борді. Ви спитаєте – а чому не растрова графіка використовується для логотипів? Все дуже просто. Річ в тім, що цей вид графіки(растрова) при збільшені розміру зображення стає блочною(з’являються кубики з пікселів), а при зменшенні зображення пікселі наповзають одне на одне і відбувається розмитість зображення. Як Ви вже зрозуміли – для растрової графіки існують свої редактори, які називаються растровими редакторами, а для векторної графіки свої – векторні редактори. Разом растрова та векторна графіка створює область 2D графіки. А якщо зображення малювати об’ємне, то ми користуємося 3D графікою. Для 3D графіки існують свої редактори, які називаються редакторами 3D графіки. 2) Середовище растрового графічного редактора. Ви вже вмієте тримати олівець та малювати ним, вмієте користуватися пензлем і фарбувати ним. Знаєте назви основних кольорів. їх всього три: червоний, синій, жовтий. Якщо їх змішати, то отримаємо сім кольорів веселки (показую малюнок). Художники роблять ескізи своїх картин олівцем на папері, а потім переносять їх на полотно пензлем. У них є спеціальні фарби та різні пензлики. Можна писати фарбами і на комп'ютері. Англійське слово "Paint" означає "писати фарбами". Саме таку назву має програма, з якою ви сьогодні познайомитеся. (Показую на малюнку піктограму на робочому столі комп'ютера.) Ви бачите різноманітні пензлики в підставці на піктограмі. Під ними напис "Paint". Якщо підвести вказівник миші і клацнути двічі лівою кнопкою, то почне працювати програма "Paint". Нашу увагу привертає біле поле. Воно схоже на аркуш паперу, на якому ви будете створювати малюнок. Можна олівцем, а можна пензлем. Їх можна побачити на стовпчику зліва на квадратних кнопках. Цей стовпчик називається панель інструментів. Якщо підвести вказівник миші до інструмента "олівець" і клацнути один раз лівою кнопкою, то кнопка, на якій зображено олівець, трохи посвітлішає. Це означає, що вона стала активною і можна малювати. Тоді потрібно перенести олівець на аркуш, пересуваючи мишу по килимку. Зупинитися там, де почнеш малювати. Натиснути і не відпускати ліву кнопку миші. Уявіть собі, що ви гримаєте олівець і. відриваючи руку, малюєте, наприклад, апельсин або машину. Можна розмістити на аркуші кілька малюнків. Коли закінчите працювати, підведете вказівник миші у правий верхній кут екрана на кнопку з хрестиком. Клацнете один раз лівою кнопкою миші. Знову повернетесь на робочий стіл. 3) Запуск програми. Графічний редактор Paint входить до складу Стандартних програм. Щоб розпочати роботу з програмою Paint потрібно послідовно натиснути кнопки : Пуск - Програми - Стандартні - Paint А ось піктограма на робочому столі комп’ютера. Підведи вказівник миші і клацни двічі лівою кнопкою миші. Якщо твої дії були правильні, то перед тобою програма Paint. Після запуску на екрані з’являється вікно редактора, яке містить ряд типових для вікон середовища Windows елементів. 4) Структура вікна програми. (Демонстрація слайдів презентації) Малюнок, який створюють розташований на полотні в робочій області вікна. Інструменти розташовані на стрічці, що знаходяться у верхній частині вікна. Вкладки – це елементи вікна, за допомогою яких інструменти групуються за призначенням. Стрічка містить дві вкладки: Початок та переглянути. Розглянемо їх призначення. - такі об’єкти називаються прапорцями, з їх допомогою можна увімкнути або вимкнути відображення елементів вікна або певний режим роботи. - меню вказівок для роботи із зображеннями - панель швидкого доступу, ці кнопки дублюють деякі вказівки, які містяться в меню. 4. Фізкультхвилинка (2 хв) Хто ж там, хто вже так стомився? І наліво нахилився. Треба дружно всім нам встати, Фізкультпаузу почати. Руки вгору, руки вниз. Вгору трошки подивись. Руки склали, як вітряк, І покрутимося так. Вище руки підійміть І спокійно опустіть. Будем дружно ми сідати І до праці приступати. 5. Практична робота (15 хв) Вправа 1. Ознайомлення з елементами середовища графічного редактора Paint. Вправа 2. Досліджуємо панель швидкого доступу. 6. Вправи для очей (2 хв) 7. Закріплення. Працюємо в парах (5 хв) Відповіді на питання підручника 1-3, ст. 129 8. Пояснення домашнього завдання (1 хв) Читати ст. 124-131, розгадати головоломку на ст. 130, повторити основні поняття з словничка. 9. Підсумок уроку (4 хв) Питання: - Про що ви нового дізналися? - Що найцікавішим було на уроці? - Яку послідовність потрібно виконати для того, щоб розпочати роботу з програмою Paint? - Які команди ви навчилися виконувати? 10. Оцінювання знань і вмінь учнів (1 хв) | |
| |
Переглядів: 1332 | |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Чим ми бачимо |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Всього коментарів: 0 | |